کد خبر: ۱۶۹۰۷
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۵ 28 March 2015
برگزاری آخرین شب مراسم عزاداری سالروز شهادت حضرت فاطمه(س) با حضور رهبر معظم انقلاب، بحران در کشورهای اسلامی با هدف حفظ منافع اسرائیل از سوی قدرتهای استعماری است، محکومیت تجاوز نظامی عربستان به یمن توسط امامان جمعه، آیت الله سیستانی خواستار وحدت نیروهای مسلح عراق شد،سرنگونی و دستگیری خلبان هواپیمای ائتلاف عربستان در یمن،امیدواری به حصول توافق نهایی توسط هاموند،سقوط بازار سهام هند درپی حمله عربستان به یمن و پیروزی تیم ملی المپیک ایران مقابل فلسطین از مهمترین عناوین اخبار ایرنا در 12 ساعت گذشته بوده است.

مهمترین عناوین خبری از شامگاه جمعه تا صبح شنبه

**اخبار داخلی 

تهران – آخرین شب مراسم عزاداری شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها امشب (جمعه شب) با حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی و اقشار مختلف مردم و مسئولان در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار شد.

مسکو- معاون عربی و آفریقای وزیر امورخارجه ایران اعلام کرد: مذاکرات ایران و 1+5 در مسیر تقویت صلح و ثبات منطقه خاورمیانه است و کشورهای منطقه نباید از آن نگران باشند.

لوزان - حمید بعیدی نژاد عضو تیم مذاکره کننده هسته ای ایران گفت در سه روز گذشته پیشرفت هایی نسبت به لوزان یک صورت گرفته ولی هنوز بر سر تحریم ها و تحقیق و توسعه اختلاف است.

زاهدان - مدیر حوزه علمیه دارالعلوم و امام جمعه مسجد مکی اهل سنت زاهدان گفت: قدرتهای استعماری به خاطر منافع خودشان و اسراییل غاصب بحرانها را در کشورهای اسلامی تشدید می کنند.

استان ها - امامان جمعه سراسر کشور با محکوم کردن حمله نظامی عربستان به یمن و همراهی تعدادی دیگر از کشورهای عربی در این تجاوز، آن را خلاف وحدت مسلمین و در راستای همسویی با صهیونیست ها توصیف کردند.

نیویورک - سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل در سخنرانی خود در نشست شورای امنیت سازمان ملل در موضوع قربانیان حملات قومی و مذهبی در خاورمیانه، ضمن محکوم کردن این جریان، به تشریح و بررسی مشخصات این گروه های افراطی پرداخت.

تهران - تیم فوتبال المپیک (زیر23 سال) ایران با برتری 3 بر صفر مقابل فلسطین شش امتیازی شد و در صدرجدول رده بندی گروه سوم مرحله مقدماتی المپیک 2016 در منطقه آسیا، قرار گرفت.

تهران - تیم ملی فوتبال ساحلی ایران با شکست مقابل ژاپن از صعود به فینال رقابت های قهرمانی آسیا و انتخابی جام جهانی 2015بازماند.

تهران - کاخ سفید در بیانیه ای اعلام کرد که باراک اوباما رییس جمهور آمریکا روز جمعه در گفتگوی تلفنی با آنگلا مرکل صدراعظم آلمان مذاکرات جاری هسته ای با ایران را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

مسکو - وزیران امور خارجه روسیه و آمریکا در مورد مذاکرات هسته ای تلفنی گفت وگو کرده و در خصوص دیدار وزیران امور خارجه ایران و گروه 1+5 در لوزان سوییس به توافق رسیدند.

لوزان - در صورتی که ایران و کشورهای 1+5 ظرف دو روز آینده به توافق برسند، توافق مزبور در ژنو و مقر سازمان ملل اعلام خواهد شد.

تهران- فیلیپ هاموند وزیر امور خارجه انگلیس با اعلام اینکه در 48 ساعت آینده به مذاکرات هسته ای در لوزان سوییس خواهد پیوست گفت،توافق نهایی نزدیک است.

نیویورک - وزیر امورخارجه فرانسه در کنفرانس خبری در سازمان ملل برحق مسلم ایران در بهره مندی از انرژی هسته ای تأکید کرد و دستیابی به توافق هسته ای با تهران را امکان پذیر دانست.

بیروت – سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان با تاکید به اینکه « تجاوز عربستان سعودی به یمن سندی دیگر است که برخی عرب ها ، اسراییل را دشمن نمی دانند»، خاطرنشان کرد که اگر هدف نجات ملت یمن است ، برای ملت فلسطین کاری نمی کنید و حتی علیه آن دست به توطئه می زنید.

تهران - سازمان ملل با انصارالله یمن برای خروج کادر مستقر خود در صنعا هماهنگی کرده است.

تهران - محمد عبدالسلام سخنگوی جنبش انصارالله یمن اعلام کرد: ما برای جنگی طولانی مدت آماده هستیم و اطمینان داریم که پیروز می شویم.

تهران - شبکه المیادین بامداد شنبه در خبری فوری از سرنگونی یک فروند جنگنده ائتلاف ضد یمنی عربستان با آتش ضد هوایی ارتش این کشور و دستگیری خلبان آن خبر داد.

تهران - سازمان ملل با انصارالله یمن برای خروج کادر مستقر خود در صنعا هماهنگی کرده است.

تهران - رویترز از شرم الشیخ مصر به نقل از ریاض یاسین وزیرخارجه دولت مستعفی یمن گزارش داد: جنبش انصارالله برای حل بحران کشور، عبد ربه منصور هادی را به عنوان رییس جمهور یمن قبول کند تا مذاکره کنیم.

تهران – آیت الله العظمی سیستانی مرجع تقلید شیعیان عراق روز جمعه خواستار وحدت در میان صفوف نیروهای مسلح این کشور در نبرد با گروه تروریستی داعش شد.

نیویورک- دبیرکل سازمان ملل در اولین کنفرانس فرماندهان نظامی بیش از یکصد کشور جهان ضمن تشریح عملکرد نیروهای حافظ صلح سازمان ملل، خواستار مشارکت هر چه بیشتر کشورهای بین المللی در این عملیات شد.

دهلی نو- حمله عربستان سعودی به یمن باعث دومین سقوط شدید ارزش سهام هند به دلیل خودداری از سرمایه گذاری در بازار سهام این کشور شد.

تهران- شرکت هواپیمایی لوفت هانزا روز جمعه پیشنهاد داد، به خانواده های قربانیان سانحه هواپیمای ایرباس شرکت جرمن وینگز که تحت پوشش آن شرکت قرار دارد، غرامت بپردازد.

لندن - شماری از روحانیون وائمه مساجد در انگلیس و اروپا، با هدف مبارزه با نظریات افراط گرایانه و گروه های افراطی چون داعش، اقدام به انتشار یک مجله دیجییتال به نام 'حقیقت' کردند.

مسکو - فضاپیمای روسی سایوز ТМА-16М حامل دو فضانورد روس و یک آمریکایی از پایگاه فضایی بایکانور روسیه در قزاقستان به فضا پرتاب و به ایستگاه فضایی بین المللی ملحق شد.

نیویورک -دبیرکل سازمان ملل در نشست شورای امنیت سازمان ملل خواستار اقدام فوری شورای امنیت برای پایان بخشیدن به خشونت های افراط گرایان علیه اقلیت های قومی و مذهبی در خاورمیانه شد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار