پوشش فاز اول کانال خلیل آباد، حدفاصل بلوار پاسداران تا میدان آذربایجان
در شهری مانند تبریز که وضعیت جغرافیایی بخصوصی دارد و محلات و مناطقش پر از سراسیبی و سربالایی است، هدایت و جمع آوری آب های سطحی، از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
کد خبر: ۱۶۸۰۷۴
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۹ 23 January 2016

به گزارش تابناک تبریز،جاری شدن آبهای سطحی و سیلاب ناشی از بارش برف و باران و گاه هدایت نامناسب آب های زاید خانگی در برخی محلات تبریز به معابر و خیابان ها علاوه بر ایجاد منظر نامناسب و مشکلات متعدد بهداشتی، موجب فرسودگی و از بین رفتن آسفالت آن ها می شود و کاهش عمر آسفالت، به طور غیر مستقیم و مستقیم، هزینه های زاید و در عین حال گزاف را به شهرداری و در اصل به خود شهروندان تحمیل می کند؛ هزینه هایی که در صورت رفع این مشکل، می تواند در طرح های دیگر عمرانی، صرف و عمران و آبادانی شهر را سبب گردد.

متاسفانه معضلاتی مانند قدیمی بودن بافت شهری و وجود نقص در زیرساخت های شهری، کارآیی طرح های مورد اجرا را تضعیف می کند و اگر هدف، جمع آوری و هدایت اساسی و استاندارد آبهای سطحی در شهر باشد، چه بسا باید بخش های مرکزی و قدیمی شهر، از بیخ و بن و تخریب شده و به صورت استاندارد کانال کشی شود که آن هم در شرایط فعلی، تقریبا ممکن نخواهد بود.

یکی از این پروژه ها، بهسازی و ساماندهی کانال خلیل آباد به طول 9 کیلومتراست که در اجرای آن از باکسهای 2*2 استفاده می شود.

این کانال در جوار یکی از ورودی های تبریز قرار دارد و از  نظر اهمیت، از جایگاه ویژه ای برخوردار است؛ چرا که ساماندهی و بهسازی ورودی های شهر، به عنوان یکی از مهم ترین برنامه های عمرانی شهرداری تبریز، معرفی شده است.

فاز اول طرح بهسازی کانال خلیل آباد، از انتهای بزرگراه پاسداران تا پل خلبان را شامل می شود و با هدف هدایت آبهای روان سطحی و فاضلاب شهری جاری به سمت آجی چای و پاکسازی محیط داخل آجی چای، همچنین تلاش در جهت حل معضلات موجود در این محل می باشد .

با تکمیل و به بهره برداری رسیدن این کانال، فاضلاب و آبهای سطحی محدوده خلیل آباد و مناطق اطراف، به پایین دست دریاچه ای که در پارک بزرگ وجود دارد، هدایت می شود.

این طرح، به عنوان یکی از پروژه های عمرانی شهرداری تبریز در ایام الله دهه فجر، تقدیم شهروندان خواهدشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار