وضعیت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین در دولت یازدهم وضعیت رو به سامانی نداشته و مدام با چالش های زیاد مدیریتی روبرو بوده است.
کد خبر: ۱۶۷۵۶۵
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۷ 22 January 2016
به گزارش تابناک از قزوین، با تغییر مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین در مرداد سال گذشته و غیبت استاندار وقت در مراسم معارفه ، سرآغازی بود بر حاشیه های فرهنگ استان قزوین و این حاشیه ها از آن روز تا بحال ادامه دارد.

حضور مهدی احمدی در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با مشکلات زیادی روبرو بود تا جایی که وزارت فرهنگ و ارشاد دولت یازدهم راهی جز عزل او رو نداشت و بر همین اساس نیز علی جنتی روز گذشته در حکمی اکبر اسکندری نژاد را به عنوان مدیرکل جدید این استان منصوب کرد.

در شرایطی که همه استان انتظار داشتند تا مسئولین امر در انتصاب های بعدی با دقت بیشتری عمل کنند ، گویا فرهنگ و هنر استان قصد ندارد روزهای آرامش را برای خود ببیند .

اسکندری نژاد که ورودش با حاشیه های زیادی همراه بوده و برخی او را به جریان فتنه منصوب میکنند، قرار است شنبه طی مرامی معارفه شود اما اظهار نظرهای مسئولین در استان نشان می دهد که این مراسم نیز با مخالفت هایی همراه خواهد بود.

اولین مخالفت مربوط به حجت‌الاسلام عابدینی، نماینده ولی فقیه در استان قزوین بود. حجت‌الاسلام عابدینی با این انتصاب مخالفت کرده و با طرح این پرسش که ‌مگر قحط‌الرجال است و گفت: اسکندر‌ی‌نژاد با ‌فتنه‌گران همکاری داشت و وی را گزینه مناسبی نمی‌دانم.

وی ادامه داد : انتخاب اسکندری‌نژاد به عنوان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان بیانگر این مطلب است که خان‌زدگی همچنان مردم استان قزوین را رنج می‌دهد.

اما مخالفت‌ها به اینجا ختم نشده و سید مرتضی حسینی نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس نیز مخالفت و اعتراض خود را با این انتصاب اعلام کرده است.

وی با بیان اینکه اسکندرنژاد دیدگاه‌های اصلاح‌طلبی تندی دارد بیان کرد:  وی را فردی لایق و دارای صلاحیت نمی‌بینیم.

حسینی خواستار پاسخگویی استاندار در رابطه با این انتصاب شده و افزود: اقدام استاندار برای انتخاب مدیرکل ارشاد خلاف نظرنمایندگان مردم درمجلس ونماینده ولی فقیه دراستان صورت گرفت.

این اظهار نظرها تنها دو روز مانده به مراسم معارفه اعلام شده و باید دید که آیا نتایج این اظهارنظرها مراسم معارفه اسکندری نژاد را تحت شعاع قرار میدهد؟

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار