رئیس پلیس راهور استان کرمانشاه گفت: بر اساس مصوبه افزایش نرخ جریمه تخلفات راهنمایی و رانندگی، تخلفات حادثه ساز تا سقف دو برابر جریمه می‌شوند.
کد خبر: ۱۶۶۶۸۳
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۰ 20 January 2016
رئیس پلیس راهور استان کرمانشاه گفت: بر اساس مصوبه افزایش نرخ جریمه تخلفات راهنمایی و رانندگی، تخلفات حادثه ساز تا سقف دو برابر جریمه می‌شوند.

سرهنگ غلامرضا امیدی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: بر اساس مصوب ناجا تعدادی از کدهای تخلفاتی حادثه ساز مشمول افزایش جریمه ۲ برابری و ۳۰ تا ۴۰ درصدی شده که در حال حاضر منتظر ابلاغ راهور ناجا برای اجرای این قانون هستیم.

امیدی با توضیح پیرامون مصوبه افزایش نرخ جریمه‌ها افزود: تمام کدهای جریمه مشمول افزایش نیست، بلکه تعدادی از تخلفات مشمول جریمه سنگین شده که تخلفات حادثه ساز مهمترین مورد برای افزایش جریمه است.

وی ادامه داد: سقف افزایش جریمه برای تخلفات حادثه ساز و مهم تا میزان ۲ برابر در نظر گرفته شده، اما سایر تخلفات افزایش چندانی ندارد، ما حدود ۱۷۲ کد جریمه داریم که مصوبه افزایش جریمه‌ها شامل ۶۰ تا ۷۰ مورد می‌شود.

این مقام انتظامی افزود: مصوبه افزایش جریمه تخلفات رانندگی دستورالعملی کشوری است و در صورت ابلاغ راهور ناجا در سراسر کشور اجرا خواهد شد و در استان کرمانشاه نیز به اجرا در می‌آید.

سرهنگ امیدی بیان کرد: تاریخ اجرای مصوبه افزایش نرخ جرائم تخلفات راهنمایی و رانندگی مشخص نیست اما به محض ابلاغ راهور ناجا آن را اجرایی خواهیم کرد.

وی در پایان ضمن توصیه به رانندگان در رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و به ویژه پرهیز از تخلفات حادثه ساز گفت: به محض ابلاغ راهور ناجا برای اجرای مصوبه نرخ‌های جریمه را اعلام خواهیم کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار