معاون اول رییس جمهور از نقش مثبت و سازنده روسیه در توافق هسته ای ایران قدردانی کرد و گفت: روسیه در دوران پساتحریم نیز از جایگاه مهمی برای جمهوری اسلامی ایران برخوردار است و تهران آماده است سطح روابط خود را در همه‌ی زمینه ها بویژه در بخش اقتصادی با مسکو ارتقاء دهد.
کد خبر: ۱۶۶۵۱۵
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۸ 19 January 2016

اسحاق جهانگیری عصر امروز (سه شنبه) در دیدار «الکساندر تکاچوف» وزیر کشاورزی روسیه اظهار کرد: روابط میان ایران و روسیه اخیرا از روند رو به رشد در بخش اقتصادی برخوردار بوده و امیدوارم بتوانیم در دوران پساتحریم، این روابط را به سطح بالاتری برسانیم.

وی افزود: یکی از بخش‌های مهمی که دو کشور علاقه‌مند به توسعه آن هستند، بخش کشاورزی است که اخیرا گامهای مثبتی در این زمینه برداشته شده و مقدمات توسعه ی همکاری ها در زمینه کشاورزی فراهم شده است.

معاون اول رییس جمهور با اشاره به مذاکرات صورت گرفته میان وزرای کشاورزی دو کشور خاطرنشان کرد: ایران از ظرفیت های خوبی در بخش کشاورزی برخوردار است و آمادگی داریم نیازهای روسیه به مواد غذایی و محصولات کشاورزی را تامین کنیم.

جهانگیری ادامه داد: بخش خصوصی ایران نیز آمادگی دارد فعالیت خود را در زمینه ی تولید و صادرات مواد غذایی و محصولات کشاورزی به روسیه افزایش دهد که البته تحقق این امر نیازمند پیگیری جدی و رفع موانع پیش رو است.

وی با اشاره به سفر اخیر رییس جمهور روسیه به تهران تصریح کرد: سفر آقای پوتین به ایران سفری موفقیت آمیز بود و مذاکرات مهمی میان مقامات دو کشور انجام شد و خوشبختانه اراده ای جدی میان تهران و مسکو برای توسعه همه جانبه ی روابط بوجود آمده است.

جهانگیری با اشاره به طرح ها و پروژه های مشترک در دست اجرا میان ایران و روسیه خاطرنشان کرد: اجرای موفق این پروژه های مشترک نیازمند تامین منابع مالی مورد نیاز است و انتظار داریم روسیه هرچه سریعتر نحوه ی تامین مالی و فاینانس این طرح ها را مشخص کند.

وزیر کشاورزی روسیه نیز در این دیدار با تبریک لغو تحریم ها علیه ملت ایران گفت: در دوره ی سخت تحریم ها شاهد مشکلات ملت ایران بودیم و برداشته شدن این تحریم ها یک پیروزی بزرگ برای ملت ایران محسوب می شود.

الکساندر تکاچوف با ابراز امیدواری نسبت به اینکه لغو تحریم های ایران بتواند زمینه ی توسعه ی روابط تجاری میان دو کشور را فراهم کند، تصریح کرد: ایران و روسیه باید تلاش کنند سطح روابط تجاری بویژه در بخش کشاورزی را به چند برابر ارتقاء دهند.

وزیر کشاورزی روسیه از علاقمندی این کشور برای واردات مواد غذایی و محصولات کشاورزی ایران خبر داد و گفت: توسعه ی روابط اقتصادی می تواند دوستی میان دو کشور را افزایش دهد و این چیزی است که دشمنان مشترک ما از آن ناراحت خواهند شد.

وی با بیان اینکه کاهش روابط تجاری روسیه با برخی کشورها، فرصت توسعه ی مناسبات اقتصادی مسکو با تهران را فراهم کرده است، افزود: بازار روسیه برای واردات محصولات کشاورزی و مواد غذایی ایران باز است و در مقابل آمادگی داریم نیازمندیهای ایران در بخش گوشت و مواد پروتئینی را تامین کنیم.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار