مدیرعامل جامعه صنفی تأسیسات اقامتی استان اردبیل گفت: 80 درصد ابزار، امکانات و وسایل مورد نیاز در صنعت گردشگری وارداتی است که قطعاً با رفع تحریم‌ها شرایط متفاوت‌تر می‌شود.
کد خبر: ۱۶۶۲۱۵
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۲ 19 January 2016

جعفر بذری امروز در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: ما در شرایط رکود اقتصادی قرار داشته و انتظار داریم تا با رفع تحریم‌ها و اجرای برجام شرایط متفاوتی در توسعه صنعت توریسم و گردشگری به وجود آمده و بازسازی‌ها و نوسازی‌ها را در این صنعت شاهد باشیم.

وی با یادآوری اینکه وجود بیش از 200 هتل و هتل آپارتمان در سرعین به همراه وضعیت کیفی خدمات‌رسانی این مجموعه‌ها زمینه و بستری را فراهم کرده تا توسعه صنعت گردشگری را به عینه شاهد باشیم، تصریح کرد: 70 درصد هتل‌ها و هتل آپارتمان‌های سرعین سه ستاره هستند اما سطح خدمات آنها به حدی بالاست که در قواره هتل‌های پنج ستاره به مردم ارائه خدمات می‌کنند.

مدیرعامل جامعه صنفی تأسیسات اقامتی استان با یادآوری اینکه از 56 کشور دنیا ما امسال در سرعین میزبان گردشگران و توریسم خارجی بودیم، گفت: صنعت گردشگری به سمتی حرکت می‌کند تا افراد مختلف و علاقمند به این حوزه بتوانند از فضاهای طبیعی، غذاهای ارگانیک نظیر جامعه عشایری و سکونت‌گاه‌های روستایی استفاده کرده و از این ظرفیت و توان بهره‌ بگیرند.

بذری افزود: منطبق بر شعارهای جهانی همه ساله گردشگران مسیر گردشگری خود را تعیین می‌کنند و امروز ذهنیت توسعه گردشگری استان اردبیل به سمت گردشگری طبیعی و استفاده از مواهب خدادادی است که نمونه آن را در قالب ظرفیت عظیم قله سبلان و صعود به این مجموعه شاهد هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: در همین مناطق عشایری ما گردشگرانی را سراغ داریم که حاضرند هزینه‌های هنگفتی را انجام دهند اما در مناطق بکر و طبیعی روستایی و عشایری حاضر شده و ساعاتی را در آلاچیق‌ها و سکونت‌گاه‌های طبیعی عشایری و روستایی سپری کنند.

بذری با اشاره به افزایش برگزاری جشنواره زمستانی سرعین و طراحی لوگو و آرم مناسب این جشنواره که نمادهایی از شهر سرعین، پرچم سه رنگ جمهوری اسلامی ایران، نماد قله سبلان، آب‌درمانی‌ها، نماد قارتال، تله‌سیژ، عسل طبیعی سبلان، نمادی از اسکی در آلوارس و ... در آن نمایان است، فضایی را فراهم می‌کند تا بتوانیم از ظرفیت مناسب و مطلوب این جشنواره برای جذب گردشگران داخلی و خارجی استفاده کنیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار