بسته خبری «تابناک»؛
رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند: «روایت کرباسچی از دلیل انصراف محسن هاشمی»؛ «واکنش مرعشی به اعلام نتایج بررسی صلاحیت ها» و ... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۱۶۵۶۵۸
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۵ 18 January 2016
هدیه برجامی نانوایان به مردم

رئیس اتحادیه نانوایان از پخت رایگان 30 واحد نانوایی در همه مناطق تهران در روز دوشنبه 28 دی ماه خبر داد.قاسم زراعتکار در گفت‌و‌گو با ایسنا اظهار کرد:با توجه به مناسبت توافق هسته‌ای و اجرای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام)، 30 واحد نانوایی فردا، پخت ظهر نان‌های خود را به صورت رایگان به مردم هدیه می‌کنند.وی با بیان اینکه این طرح به مدت دو ساعت اجرایی می‌شود گفت: این نان‌ها صلواتی بوده و به مردم و مسوولان نیز این موفقیت را تبریک می‌گوییم.

در خیلی ازحوزه‌ها حتی یک کاندیدا برای ماباقی نمانده

رییس کارگروه استان های شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان مدعي شد: بر اساس اخباری که به ما رسیده هیات های نظارت شورای نگهبان در استان ها در بررسی صلاحیت کاندیداها بعضا خارج از ضوابط قانونی برخورد کرده و شاهد رد صلاحیت و عدم احراز صلاحيت طيف گسترده ای از نامزدها بوده‌ایم. به طوری که در خیلی از حوزه‌های انتخابیه حتی یک نفر از کاندیداهای اصلاح طلب را تایید نکرده اند.به گزارش خبرآنلاین مرعشی ادامه داد: این کار از نظر ما بر خلاف سیاست های کلی نظام و سیاست های رهبری معظم در برگزاری انتخابات باشکوه است و اميدوارم با عکس العمل مقامات عالی رتبه کشور مواجه شود.

روایت کرباسچی از دلیل انصراف محسن هاشمی

اینستاگرام آیت الله هاشمی در پستی، خبر از انصراف محسن هاشمی از کاندیداتوری در انتخابات مجلس شورای اسلامی دهم داد. خبری که گرچه تا کنون از سوی منبعی تایید نشده است، اما غلامحسین کرباسچی دبیرکل حزب کارگزاران در گفت​وگویی که روز گذشته به آن اشاره کرده بود.به گزارش خبرآنلاین،کرباسچی درباره احتمال سرلیستی محسن هاشمی عنوان کرد: نمی دانم اصل حضور آقای محسن هاشمی در انتخابات چقدر ادامه پیدا کند. با توجه به حساسیتی که بخشی از گروه‌های افراطی به مجموعه خانواده آقای هاشمی و فرزندان ایشان دارند، شاید خود ایشان به این نتیجه برسد که با حفظ روحیه اعتدال و میانه روی در فضای انتخابات معقول باشد که انصراف بدهند.

واکنش جالب بازیگر «پایتخت» به اجرای برجام

هومن حاجی‌عبداللهی با انتشار یک کاریکاتور نسبت به اجرایی شدن برجام و برداشته شدن تحریم‌ها واکنش نشان داد.به گزارش خبرآنلاین، این بازیگر در اینستاگرام نوشت : «مردم ایران، به جان رحمان رحیم، امروز میارم ناپلئونی ره»

مایلی‌کهن تحریم BBC فارسی را شکست!

حرف‌های بعد از بازی قطر محمد مایلی‌کهن با رسانه‌ها در حقیقت مصاحبه او با دوربین شبکه بی‌بی‌سی فارسی بوده است.به گزارش ایسنا شبکه بی‌بی‌سی فارسی که به دلیل سیاست‌هایش سال‌هاست یکی از خط قرمزهای مسئولان کشور محسوب می‌شود، روز گذشته مصاحبه‌ای را پخش کرد که قبلا حرف‌های حاجی مایلی در آن در رسانه‌های ایرانی منتشر شده بود. مصاحبه‌ای که لوگو و میکروفن این شبکه پیش روی مدیرفنی تیم امید بود. البته شرایط خاص و پر فشار مربیان تیم امید در آن دقایق شاید سبب شده تا محمد مایلی‌کهن حتی توجهی به این که با کدام شبکه مصاحبه می‌کند، نداشته باشد. پیشتر یک بار قبل از جام ملت‌های آسیا، وزیر ورزش و جوانان در دیداری خصوصی با کارلوس کروش از او برای مصاحبه‌اش با این شبکه فارسی زبان گلایه کرده بود.محمد مایلی‌کهن در همین گفت‌وگو قطری‌ها را متهم به داشتن بازیکنان بالای 22 سال کرده بود.»

ساز مخالف برجامی مشاور احمدی‌نژاد

یکی از نزدیکان محمود احمدی‌نژاد با وجود اجرایی شدن برجام و اعلام لغو تحریم‌ها، گفت: بارها اعلام کردیم توافق هسته‌ای از نظر ما کامل نیست و ما نسبت به آن بدبین هستیم.عبدالرضا داوری در گفت‌وگو با «نامه‌نیوز» درخصوص مذاکرات هسته‌ای اظهار کرد: نگاهی که ما از ابتدا به مذاکرات داشتیم، همواره همسو با نگاه رهبر انقلاب بود و بارها اعلام کردیم توافق هسته‌ای از نظر ما کامل نیست و ما نسبت به آن بدبین هستیم.وی افزود: دولتمردان ما باید در چارچوب تعیین‌شده توسط رهبری حرکت کنند و بنده معتقدم تمامی سفارشات رهبر معظم انقلاب در برجام لحاظ نشده است. دیپلمات‌های ما نباید با ظرافت با آمریکایی‌ها مذاکره کنند؛ چراکه آمریکا دشمن ایران است و باید با روحیه مبارزه جویانه بر سر میز مذاکره حاضر شوند.داوری اضافه کرد: اعتقاد دارم اگر تیم مذاکره‌کننده دیگری به جای تیم فعلی بر سر میز مذاکره می‌نشست شاهد نتیجه بهتری بودیم. دیپلماسی فعلی مذاکره‌کنندگان ما بر اساس ایده‌آل‌گرایی است و من با این تفکر کاملاً مخالفم.

آزادی نظامیان آمریکا ارتباطی با رایزنی‌ کری و ظریف نداشت

حجت الاسلام و المسلمین عبدالله حاجی صادقی جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه در گفتگو با خبرگزاری بسیج با اشاره به دستگیری و آزاد کردن تعدادی از سربازان آمریکایی در خلیج فارس از سوی ایران، گفت: این اقدام اقتدار و قاطعیت نیروهای ایران را به منصه ظهور رساند.وی با اشاره به اینکه آزادی این سربازان به دلیل رایزنی های دیپلماتیک نبود، گفت: برای ایران مسجل شده بود که این افراد بدون قصد قبلی و سهوا وارد آب های سرزمینی ایران شده اند و لذا بر اساس رافت اسلامی با آنها برخورد شد

دبیران اصولگرا فهرست‌های خود را به شورای ائتلاف ارائه دادند

سیدکمال‌الدین سجادی سخنگوی جبهه پیروان از برگزاری نشست دبیران تشکل‌های اصولگرا به منظور ارائه فهرست‌های پیشنهادی خبر داد و اظهار داشت: این نشست امروز با حضور اکثر دبیران تشکل‌های اصولگرا و برخی افراد همچون آقایان تقوی، ابراهیمی، روح‌الامینی، فدایی و غفوری‌فرد در محل جامع روحانیت برگزار شد.به گزارش فارس سجادی افزود: هر تشکل از بین اسامی متعددی که تا 200 نفر مطرح بود به 30 نفر رأی دادند که این آرا در اختیار شورای ائتلاف اصولگرایان قرار گرفت و هنوز شمارش نشده است.

رد و تایید صلاحیت ها به یک میزان بوده است

یک نماینده اصلاح طلب مجلس تاکید کرد که رابطه معناداری بین نمایندگان فعلی ردصلاحیت شده از گرایش های مختلف وجود ندارد.محمدرضا تابش در گفت وگو با ایسنا، گفت: اطلاعات بنده در مورد رد صلاحیت ها مربوط به نمایندگان فعلی مجلس از گرایش های مختلف است، به همین دلیل معتقدم که نگاه معناداری در مورد ردصلاحیت ها در داخل گرایش مجلس وجود نداشته است.به گفته وی، تایید و یا ردصلاحیت‌ها مربوط به نمایندگان فعلی با نگاه جناحی و گروهی نبوده و تقریباً رد و تایید صلاحیت ها به یک میزان بوده است، البته بیشتر بحث عدم احراز و نه رد صلاحیت بوده است.

سومالی برای قطع رابطه با ایران ۵۰ میلیون دلار از عربستان گرفت

خبرگزاری رویترز طبق یکسری اسناد گزارش کرد که سومالی در همان روز قطع روابط با ایران مبلغ ۵۰ میلیون دلار از عربستان سعودی دریافت کرده بود. طبق اسنادی که در اختیار خبرگزاری رویترز قرار گرفته است، سومالی در ماه جاری میلادی و در همان روزی که اعلام قطع روابط با ایران کرد، مبلغی معادل 50 میلیون دلار از عربستان سعودی دریافت کرده است.

شوک ردصلاحیت‌ها بر مجلس

اولین ساعات صبح امروز بهارستانی‌ها با چهره خندان به استقبال روحانی و ظریف رفتند و فضای مجلس رنگ برجام به خود گرفت اما از سوی دیگر، انتشار لیست ردصلاحیت جمع زیادی از نمایندگان، پارلمان را با شوک خبری جدی روبرو کرد. به گزارش ایسنا، 50 نماینده رد صلاحیت شدند، اسامی برخی از تأییدنشده‌ها بدین شرح است: رمضان شجاعی کیاسری ، مقداد نجف‌نژاد ، محمد قسیم عثمانی، غلامعلی جعفرزاده، ارسلان فتحی‌پور، احمد شوهانی، کمال‌الدین پیرمؤذن، حمید رسایی.

دلیل استعفای سخنگوی شورای نگهبان

سایت خبری «پایش» در این‌باره مدعی شد: «در روزهای گذشته اختلاف نظرها در شورای نگهبان درباره بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات خبرگان و مجلس شورای اسلامی بالا گرفته و برخی تنش‌های رخ داده به استعفای آقای ابراهیمیان منجر شده است.یک منبع نزدیک به شورای نگهبان که خواست نامش فاش نشود گفت که اختلاف‌نظرهای داخلی شورا از یک‌سو و چگونگی بررسی صلاحیت‌ها موجب استعفای آقای ابراهیمیان شده است. در همین حال برخی منابع خبری از اختلاف نظر حقوقدان‌های شورای نگهبان با آیت‌الله جنتی و آیت‌الله یزدی در زمینه رد صلاحیت‌ها خبر می‌دهند. به نظر می‌رسد ابراهیمیان از جمله این حقوقدان‌هاست که نسبت به چگونگی بررسی صلاحیت نامزدها اختلاف نظر جدی با دبیر شورای نگهبان دارند.»

کوچ داعشی ها از تلگرام به سیگنال

پس از بلوکه شدن کانال های داعشی توسط تلگرام، این گروهک تروریستی به سیگنال کوچ کرد.به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ پس از اینکه تروریست های داعشی با انتشار بیانیه هایی از اعضای خویش درخواست کردند تا به جای استفاده از توییتر و فیس بوک به استفاده از تلگرام روی آورند اما با حذف گسترده صفحاتشان در تلگرام و لو رفتن برخی از اطلاعاتش روبرو شدند. حالا تروریست های داعشی بار دیگر با انتشار بیانیه ای از اعضای خویش خواستند تا کوچ کنند اما این بار از تلگرام به سمت نرم افزار سیگنال، نرم افزاری که طبق ادعای داعشی ها برای اعضای این گروهک تروریستی امن تر است.ناگفته نماند سیگنال یک نرم‌افزار آزاد و متن‌باز برای پیامرسانی فوری است که در ios و اندروید قابل اجرا است این نرم افزار توسط Open Whisper Systems ساخته شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار