دبیر جامعه اسلامی دانشگاه علوم پزشکی کرمان:
دبیر جامعه اسلامی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: شورای نگهبان در رد یا عدم احراز صلاحیت افراد نا‌شایست مسامحه و تردید نکند تا نا‌اهلان در معرض انتخاب مردم قرار نگیرند و تهدیدی برای نظام و انقلاب محسوب نشوند.
کد خبر: ۱۶۵۶۵۷
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۱ 18 January 2016

سید محمد حسین تقوی، دبیر جامعه اسلامی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در رابطه با روند تایید و رد صلاحیت‌ها از سوی هیات‌های نظارت بر انتخابات استان‌ها گفت: از تصمیمات شورای محترم نگهبان در تایید، رد و دیا عدم احراز صلاحیت نامزدهای انتخابات نمایندگی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی حمایت کرده و احترام می‌گذاریم. 


وی با اشاره به این سخن امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه «هر کس که بگوید شورای نگهبان کذاست مفسد است» بیان داشت: از شورای محترم نگهبان درخواست می‌کنیم تا دراحراز صلاحیت‌ها جدیت کامل را به خرج داده تا حقی از هیچ احدی یا حتی جناحی به ناحق ضایع نگردد. 


دبیرجامعه اسلامی دانشگاه علوم پزشکی کرمان ادامه داد: شورای نگهبان در رد یا عدم احراز صلاحیت افراد نا‌شایست مسامحه و تردید نکند تا نا‌اهلان در معرض انتخاب مردم قرار نگیرند و تهدیدی برای نظام و انقلاب محسوب نشوند و مسیر انقلاب با حضور معتقدین واقعی به نظام و ولایت فَقِیه طَی مسیر سالم در این برهه حساس و نفوذ دشمنان خارجی و داخلی کند. 


تقوی به سخنان اخیر رهبری معظم انقلاب در رابطه با انتخابات اشاره کرد و بیان داشت: همانطور که چندین مرتبه مقام معظم رهبری در دفعات گوناگون و پیش از انتخابات‌های مختلف احراز صلاحیت‌های نامزد‌ها توسط شورای نگهبان را حق الناس خواندند و فرمودند: شورای نگهبان موظف است از ورود ناخالصی به ارکان نظام جلوگیری کند. در همین راستا نکاتی قابل توجه است. 


وی در بیان نخستین نکته در باب انتخابات اذعان داشت: در برهه کنونی از زمان که دشمنان و سلطنت طلبان و اپوزسیون ضد انقلاب از بی‌بصیرتی برخی خواص که همواره دانسته یا نادانسته بر طبل تو خالی وپوستین پوسیده دشمن می‌نوازند از مسئولان بلند پایه نظام انتظار می‌رود تا با موضع گیری‌های به جا و مفید فایده نقشه دشمنان را نقش بر آب کنند. 


دبیر جامعه اسلامی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در باب دومین نکته هائز اهمیت در انتخابات نیز گفت: با اشاره با سخنان و فرمایشات داهیانه امام راحل عظیم الشان در خصوص ارکان انقلاب بخصوص شورای محترم نگهبان، از همه خواص و سیاسیون خواهشمندیم از اقدامات شتابزده پرهیز کنند؛ چرا که افرادی که دم از قانون و قانون مداری می‌زنند؛ باید بدانند نظارت استصوابی شورای نگهبان بر اساس مر قانون اساسی است، نه برداشت آقایان. امام راحل نیز در این خصوص فرموده‌اند: افرادی که نظر شورای نگهبان موافق می‌لشان نباشد دست به شایعه افکنی می‌زنند. 


این دانشجویی دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمان سومین نکته‌ مهم انتخابات را برداشت‌های سیاسی از قانون اساسی دانست و گفت: دولت‌های مختلف با گرایشات سیاسی مختلف ممکن است در برداشت‌های خود از قانون اساسی سلیقه‌های جناحی خود را دخیل کنند و برداشت‌های گوناگون از قانون به عمل آورند؛ در حالی که شورای نگهبان آنگونه که از نامش پیداست نگهبان و حافظ قانون اساسی و اجرای آن است، کما اینکه در فرمایشات معمار کبیر انقلاب نیز دیده می‌شود که فرمودند: شورای نگهبان حافظ احکام مقدس اسلام وقانون اساسی است. 


وی ادامه داد: چهارمین نکته مربوط به جوانان است؛ جوانان مومن و انقلابی پیرو ولایت مطلقه فقیه تا آخرین قطره خون پای قانون اساسی جمهوری اسلامی که شهدا با دمائشان مهر تایید بر آن زدند ایستاده واجازه وارد آمدن هیچ گونه خدشه‌ای به آن از سوی هیچ احدی را نمی‌دهند. 


سید محمد حسین تقوی خاطرنشان کرد: قوام ودوام شورای محترم نگهبان و قانون اساسی به وسیله افرادی که امروزه در مورد آن اظهار نظر می‌کنند، نیست که بخواهند با سخنان‌گاه و بیگاه خود آن را تضعیف نمایند. 


وی گفت: نهادهای انقلابی که امروزه ازسوی استکبار وایادی آنچه در داخل وچه در خارج از مرز‌ها مورد هجمه واقع می‌شوند ریشه در رویش‌های انقلاب دارند و رشد انقلاب بدون آن‌ها امکان ناپذیر است و یکی از این نهاد‌ها شورای نگهبان است که امام خمینی (ره) با این سخن حجت را بر همه تمام کرد و فصل الخطابی بر اظهارات گوناگون افراد شد که فرمودند «ولایت فقیه و حکم حکومتی از احکام اولیه است، نهاد شورای نگهبان همیشه مورد تایید اینجانب است و به هیچ وجه تضعیف نشده و نخواهد شد. این نهاد باید همیشه با بیداری و هوشیاری درخدمت به اسلام و مسلمین کوشا باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار