اولین کلینیک "مشاوره و ترک دخانیات" کرمانشاه با حضور رییس و جمعی از مسئولین دانشگاه علوم پزشکی استان، امروز (27 دی) افتتاح شد.
کد خبر: ۱۶۴۹۹۵
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۹ 17 January 2016

اولین کلینیک "مشاوره و ترک دخانیات" کرمانشاه با حضور رییس و جمعی از مسئولین دانشگاه علوم پزشکی استان، امروز (27 دی) افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه کرمانشاه، بهمن خدادادیان مسئول این کلینیک در گفت و گو با خبرنگاران ایسنا و فارس با بیان اینکه 10 تا 12 درصد افراد جامعه طبق برآوردها سیگاری هستند، گفت: متاسفانه عامل نگران کننده در زمینه سیگار کاهش سن استعمال آن است، بطوریکه در حال حاضر شاهد استعمال سیگار در میان دانش اموزان مقاطع دبستان و راهنمایی نیز هستیم.

وی اظهار کرد: معضل دیگر ما در زمینه دخانیات افزایش استعمال قلیان در بین جوانان است، بطوریکه در یک ماه گذشته تنها 50 مکان عرضه قلیان را در سطح شهرستان کرمانشاه پلمب کردیم.

خدادادیان با بیان اینکه در برخی موارد مواد مخدر شیشه را بصورت محلول درآورده و تنباکو را در آن می خوابانند، گفت: این کار موجب می شود تا جوانان هنگام مصرف قلیان به مواد مخدر شیشه هم اعتیاد پیدا کنند.

وی افزایش و از طرفی کاهش سن استعمال دخانیات را یک زنگ خطر جدی برای سلامت جامعه عنوان کرد و افزود: در همین راستا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اقداماتی از جمله راه اندازی کیلینیک ترک دخانیات را در دستور کار خود قرار داده است.

خدادادیان تصرح کرد: در این کیلینیک دو سیاست آموزش و اطلاع رسانی به گروه‌های هدف و قشرهای مختلف جامعه و نیز شناسایی و ترک سیگار در افراد سیگاری دنبال می‌شود.

این کارشناس بهداشت افزود: برای این کار اولین بار از دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه شروع خواهیم کرد و افراد سیگاری معرفی و برنامه برای ترک آنها انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه ترک سیگار در این کیلینیک رایگان است، گفت: تمام افراد سیگاری می‌توانند به این کیلینیک مراجعه کرده و سیگار را بصورت رایگان ترک کنند.

خدادادیان افزود: در این مرکز یک پزشک و روانشناس حضور داشته که راهکارهای موثری در خصوص ترک سیگار ارئه می‌دهند و از ابزارهای ترک سیگار مانند آدامس و چسب نیکوتین هم بصورت رایگان در اختیار افراد سیگاری قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به برگزاری جلسات مشاوره فردی و گروهی برای افراد سیگاری اظهار کرد: پس از ترک سیگار نیز فرد را تا یک سال تحت نظر داریم تا مجددا سراغ سیگار نرود.

این کارشناس بهداشت محیط به تصویب قانون جامع مبارزه با دخانیات در سال 1385 اشاره کرد و افزود: متاسفانه این قانون تاکنون از سوی دستگاه‌های مربوطه اجرایی نشده که با جدیت اجرای آن را پیگیری می‌کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار