رئيس اداره ميراث فرهنگی، صنايع دستی و گردشگری شهرستان بجستان از میزبانی این شهرستان به منظور برگزاری دومین جشنواره خانوادگی نوروز در کویر خبر داد.
کد خبر: ۱۶۳۶۸
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۵ 25 March 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی مهدی ذوالفقاری در گفتگو با مهر بیان کرد: یکی از ظرفیت های این شهرستان در حوزه گردشگری کویر زیبا و بکر است که توانسته است منطقه یونسی این شهرستان را به قطب کویرنوردی خراسان رضوی تبدیل کند.

وی با بیان اینکه در همین راستا برگزاری جشنواره های کویر نوردی در این شهرستان در اولویت قرار دارد بیان کرد: با هدف ایجاد فضای نشاط و سرگرمی خانواده ها دومین جشنواره نوروز در کویر در محل کویر یونسی برگزار خواهد شد.

وی افزود : در این برنامه یک روزه خانواده ها ابتدا از آثار تاریخی همچون کاروانسرا پل یونسی بازدید و سپس با طی مسیری در حدود ۲۰ کیلومتر در دل کویر از دریاچه سد «کال شور» که همچون نگینی در دل کویر خود نمایی می کند بازدید خواهند کرد.

ذوالفقاری اجرای بازی های محلی و بومی در محل شنزارهای منطقه معروف به «ریگ بلند» را یکی از برنامه های تدارک دیده شده در این جشنوار ه عنوان کرد و ادامه داد: اجرای موسیقی و پذیرایی محلی پایان دهنده دومین جشنواره نوروزی در کویر خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه این جشنواره در روز جمعه در تاریخ هفتم فروردین ماه از سوی انجمن میراث فرهنگی و گردشگری شهر یونسی برگزار خواهد شد افزود: شهرستان بجستان با داشتن بیش از ۱۰۰ اثر تاریخی و جاذبه های طبیعی متنوع یکی از شهرهای اصلی هدف گردشگری استان است به طوری که برگزاری جشنواره های مختلف در طول سال توانسته است موجب جذب گردشگران بسیاری به این شهرستان شود.

ذوالفقاري یکی از رویکردهای اصلی ستاد هماهنگی خدمات سفر در سطح شهرستان بجستان را رویکرد فرهنگی و با محوریت برگزاری جشنواره های نوروزی عنوان کرد و ادامه داد: در همین راستا از سنوات گذشته جشنواره های موضوعی متفاوتی متناسب با ظرفیت هر منطقه از شهرستان برگزار شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار