کد خبر: ۱۶۳۶۲۲
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۱ 14 January 2016

گرمای سخاوت بر «دیوار مهربانی» خلخال نشست

دیوار مهربانی، ایده زیبایی که از پاییز امسال در چند شهر ایران شکل گرفته است، به شهر خلخال نیز رسید تا گرمای سخاوت دل‌های مردمان خون‌گرم این دیار گرمابخش افراد نیازمند شود.

به گزارش تابناک اردبیل، بر روی این دیوار شعار «داری بذار و نداری بردار» به چشم می‌خورد و این مکان تجلی زیباترین حس انسان دوستی، عاطفه و گذشت است.

مردم شهرستان خلخال می‌توانند لباس‌های گرم، کیف و کفش‌های اضافه خود را که استفاده نمی کنند را در این محل قرار دهند تا از این طریق بتوان در فصل سرما به نیازمندان این شهرستان کمک کرد.

استقبال شهروندان از این دیوار در این چند روز نشان می دهد هنوز سخاوت و عاطفه شهروندان نسبت به همنوعان خود کم رنگ نشده است و این دیوار جلوه های مهربانی شهروندان را به نمایش گذاشته است.

یکی از شهروندان خلخالی در این خصوص گفت: هر چند قبلا هم مردم باسخاوت خلخال به فکر هم نوعان خود بوده و به نوعی از آنها دستگیری می کردند اما این دیوار گرمای مهربانی را به شهر هدیه کرده است و در واقع با مهربانی جاری شده در این دیوار نه تنها شهروندان نیازمند بلکه همه رهگذران گرم می شوند.

«محمد رحیمی» دانشجوی دکتری جامعه شناسی در این خصوص در گفت گو با همشهری اظهار کرد: در دنیای امروز که روابط اجتماعی به سردی گراییده و روابط خویشاوندی و محلی سست شده است سازمان های مردن نهاد (NGO ها) و گروه های اجتماعی در احیای حس همدلی نقش برجسته ای دارند.

وی افزود: یکی از این طرح ها دیوار مهرانی است که دارای تاثیرات اجتماعی و فرهنگی است. دیوار مهربانی دارای بار مفهومی است و این پیام را می رساند که نباید نسبت به هم نوع خود بی تفاوت باشیم و حس اعتنای اجتماعی را جایگزین کرختی و بی تفاوتی اجتماعی می کند.

رحیمی تصریح کرد: دیوار مهربانی دارای کارکرد بسیاری است و در وهله نخست از شهروندان می خواهد نسبت به هم مهربان باشند و از هر طبقه اجتماعی که باشند باید ارزشهای اجتماعی را ارج نهند. طرح دیوار مهربانی در فرهنگ جامعه ما نیز همواره مورد تاکید بوده و نمود آن در این بیت بنی آدم اعضاي یکدیگرند کاملاً نمود دارد.

باید شهروندان را نسبت به اهمیت این طرح آگاه سازیم و فرهنگ همدلی، عطوفت و مهربانی را احیاء و در ایحاد جامعه اخلاقی تلاش کنیم.

گزارش: محمد علی کریمی
گرمای سخاوت بر «دیوار مهربانی» خلخال نشست
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مدیر مسئول سایت خلخالیم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۴
با عرض سلام و خسته نباشید خدمت دوستان و همکاران گرامی
لطفا نام عکاس قید شود
عکاس : میلاد شیرعلی پور
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار