معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران از شناسایی 9 چاپخانه متخلف در استان خبرداد و گفت: پرونده این چاپخانه ها درکمیته تحقیق و بررسی تخلفات چاپخانه ها و واحدهای وابسته مازندران مطرح شد.
کد خبر: ۱۶۳۵۴۱
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۲ 14 January 2016

به گزارش تابناک مازندران، عباس زارع افزود : پرونده این چاپخانه های متخلف که در قائمشهر ، بابلسر، چالوس ، میاندورود ، بابل و تهران( انتقالی) فعال هستند برای صدور رای به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارسال شد .

وی ادامه داد: خرید وفروش و جابجایی بدون مجوز دستگاه های چاپ و فعالیت در رسته های غیر مرتبط با پروانه فعالیت از جمله موارد تخلف این چاپخانه ها است .


معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی مازندران گفت که اخیرا با تشکیل کمیته تحقیق و بررسی تخلفات چاپخانه ها و واحدهای وابسته استان ، به صورت جدی این مجموعه ها نظارت می شوند .


وی نظارت، بررسی، تحقیق و رسیدگی به تخلفات چاپخانه ها و واحدهای وابسته را از جمله اهداف تشکیل کمیته تحقیق و بررسی تخلفات چاپخانه ها اعلام کرد و افزود: ترکیب اعضای این کمیته متشکل از فعالان و متخصصان چاپ هستند.


زارع گفت : این کمیته می تواند در چارچوب پرونده مورد رسیدگی، هرگونه تحقیق و بررسی کارشناسانه برای احراز وقوع تخلف را به عمل آورده و از مراجع قانونی از جمله اتحادیه ها و تشکل های صنفی و نیروی انتظامی، استعلام های لازم را دریافت کند.


وی با اشاره به در پیش بودن انتخابات از چاپخانه داران خواست تا قوانین و مقررات دراین خصوص نحوه چاپ برگه های تبلیغات نامزدها را رعایت بکنند .


معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران ادامه داد : همچنین چاپخانه داران نباید در فعالیت های کاری خود بر علیه نامزدانتخاباتی خاصی عمل بکنند .

 
وی تاکید کرد: تیم های نظارت و بازرسی اداره فرهنگ وارشاد اسلامی مازندران بصورت مستمر و مداوم بر روند فعالیت چاپخانه های استان نظارت خواهند کرد .


براساس آماررسمی 135چاپخانه و 350 واحد چاپی در مازندران فعالیت دارند .

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار