بسته ویژه خبرهای پلیس "تابناک ایلام
دراستان ایلام پلیس دارای نقشی تعیین کننده درکاهش ناهنجاریها وبرخورد با ناملایمات اجتماعی بوده وما دراین بسته اخبار پلیس استان را در قالب بسته ویژه خبرهای پلیس به مخاطبین خود تقدیم نماییم
کد خبر: ۱۶۲۸۲۰
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۸ 13 January 2016
پلیس مظهر امنیت وآرامش برای هرجامعه ای است وهمواره دارای نقش بسیارپررنگی در مداخلات اجتماعی وبرخورد باناهنجاری هاست ،هرچقدرپلیس مقتدر باشد به فراخور آن شاهد جامعه ای امن تر بوده و مردم بااحساس آسایش وامنیت روانی واجتماعی  به زندگی خود ادامه می دهند.دراستان ایلام نیز پلیس دارای نقشی تعیین کننده درکاهش ناهنجاریها وبرخورد با ناملایمات اجتماعی بوده وما دراین بسته اخبار پلیس استان را به مخاطبین خود تقدیم می  نماییم:

کشف 8فقره سرقت در شهرستان بدره

فرمانده انتظامي شهرستان بدره در استان ايلام از کشف 8 فقره سرقت و دستگيري 4 سارق در اجراي طرح ارتقاء امنيت اجتماعي خبر داد.

سرهنگ"محمد محمدي" اظهار داشت:طرح ارتقاء امنيت اجتماعي با هدف برخورد با سارقان و خرده فروشان مواد مخدر در اين شهرستان برگزار شد.

وي افزود:در اين راستا 4سارق دستگير و به 8 فقره سرقت اعتراف کردند.

سرهنگ محمندي تصريح کرد:در اين طرح تعداد 2نفر خرده فروش مواد افيوني دستگير و مقداري مواد از نوع ترياک از آن ها کشف شد.

فرمانده انتظامي شهرستان بدره در پايان با تاکيد بر استمرار اجراي طرح هاي مختلف انتظامي در سطح شهرستان گفت:پليس با هنجار شکنان و کساني که بخواهند به هر نحوي امنيت اجتماعي مردم را سلب نمايند برخورد قانوني و جدي خواهد کرد.

کشف يکصد گوشي تلفن همراه اوراق شده در ايلام

فرمانده انتظامي شهرستان ايلام از کشف يکصد دستگاه گوشي تلفن همراه اوراق شده و دستگيري 3 سارق در عمليات پاکسازي نقاط آلوده و جرم خيز خبر داد.

سرهنگ" فردين پيري" اظهار داشت : طرح يکروزه پاکسازي نقاط آلوده و جرم خيز شهر ايلام با هدف مقابله با سارقان و کشف اموال مسروقه به مرحله اجرا در آمد.

وي افزود : در اجراي اين طرح 3 سارق شناسايي و در مخفيگاهشان دستگير شدند.

فرمانده انتظامي شهرستان ايلام گفت: در اين عمليات بيش از يکصد دستگاه گوشي تلفن همراه اوراق شده ، تعداد زيادي فلش و رم ، راديو پخش خودرو و ... کشف و ضبط شد.

سرهنگ پيري در پايان خاطر نشان کرد : ايجاد نظم وامنيت پايدار و همچنين ايجاد آرامش خاطر براي شهروندان در سطح اين شهرستان از مهمترين اهداف پليس بوده كه اجرايي کردن اين طرح ها در گرو همراهي و مشارکت مردم با پليس و انجام اقدامات پيشگيرانه توسط خانواده ها است.

بارگذاري فيلم هاي شخصي در فضاي مجازي آغاز سقوط در دام مزاحمان اينترنتي است

رئيس پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات ايلام گفت:بارگذاري فيلم هاي شخصي در فضاي مجازي آغاز سقوط در دام مزاحمان اينترنتي است که با پاسخگويي افراد به پيام هاي مزاحمان اين چرخه مزاحمت تشکيل مي شود.

سرگرد"علي عباسي کساني" اظهار داشت:امروزه مزاحمت هاي اينترنتي يکي از شايع ترين جرايم در فضاي مجازي و شبکه هاي اجتماعي تبديل شده است.

وي با اشاره به اينکه برخي افراد ناآگاهانه تصاوير و فيلم هاي شخصي را در شبکه هاي اجتماعي منتشر مي کنند گفت:فضاي مجازي به سبب گستردگي اطلاعات و استفاده همه آحاد جامعه بدون محدوديت تهديدي جدي براي امنيت اجتماعي و رواني خانواده ها محسوب مي شود.

رئيس پليس فتا تصريح کرد:حتي نبايد يک عکس ساده خانوادگي را براي ارسال به دوستان و فاميل در فضاي مجازي منتشر کرد.

وي در ادامه به دستگيري يکي از مزاحمان اينترنتي طي روز هاي اخير اشاره کرد و گفت:اين فرد با سوء استفاده از تصاوير منتشر شده در شبکه هاي اجتماعي با قصد ايجاد رابطه دوستي با طعمه خود تماس برقرار مي کرد.

اين مقام انتظامي با بيان اينكه متهم در بازجويي هاي پليسي به بزه انتسابي معترف و انگيزه خود از اين عمل مجرمانه ايجاد رابطه دوستي بيان نمود است به کاربران توصيه کرد: از بارگذاري و به اشتراک گذاشتن تصاوير و فيلم‌هاي شخصي در شبکه‌هاي اجتماعي خودداري کرده و در صورتي‌كه شخصي براي آنها مزاحمت ايجاد مي کند از ادامه ارتباط و پاسخگويي اجتناب نمايند .

وي به افرادي كه در فضاي مجازي وشبكه هاي اجتماعي اقدام به مزاحمت عليه شهروندان مي نمايند، هشدار داد پليس فتا با هرگونه فعاليت مجرمانه در فضاي سايبر مقابله و مجرمين اينترنتي تحت پيگرد قانوني قرار خواهند گرفت.

.سرگرد کساني در پايان گفت: پليس فتا آماده مقابله با جرايم رايانه اي را دارد و از عموم مردم درخواست داريم در صورت مواجهه با جرايم رايانه اي مراتب را سريعاً به وب سايت پليس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش تماس با ما گزارش يا با شماره تلفن هاي 65-2182361-0841 تماس حاصل نمايند.

تحقق نظم و امنيت پايدار در جامعه مستلزم اعتماد مردم به پليس است

رئيس عقيدتي سياسي فرماندهي انتظامي استان ايلام گفت: تحقق نظم و امنيت پايدار در جامعه مستلزم اعتماد مردم به پليس است و اگر اعتماد شهروندان نسبت به پليس افزايش يابد، به دنبال آن مشارکت اقشار مختلف مردم در امر تامين نظم و امنيت نيز افزايش خواهد يافت.

حجت الاسلام"بهمن جوشقاني" در حاشيه بازديد از انتظامي شهرستان ايلام با بيان اينکه رضايتمندي مردم و تحقق کامل رويکرد جامعه محوري مهمترين هدف پليس است، يادآور شد: نيروي انتظامي براي رسيدن به اين منظور نياز به تقويت اعتمادسازي در مردم، داشتن اخلاق نيکو، شجاعت، جسارت، نظم و انضباط دارد.

وي افزود: مردم ولي نعمت ما و سرمايه هاي اين کشور هستند و بايد در رعايت حقوق شهروندي و تکريم آنان تلاش کنيم.

رئيس عقيدتي سياسي فرماندهي انتظامي استان ايلام خاطرنشان کرد: پليس به عنوان يک نيروي مردم دار و جامعه محور بايد بهترين الگو در رعايت قوانين شهروندي و تعالي رفتار سازماني باشد.

وي تصريح کرد: تلاش براي استقرار دموكراسي در جوامعي كه مردم آن به حقوق و تكاليف شهروندي آگاه نيستند مي‌تواند موجب بروز هرج و مرج‌هاي اجتماعي شود، اما با توجه به اينكه در ادبيات حقوقي معاصر در كنار حقوق شهروندي به دو مفهوم حقوق بشر و حقوق اساسي نيز بر‌مي‌خوريم لازم است مرزهاي ظريف ميان اين مفاهيم سه گانه و دلالت موضوعي هريك را در نظر داشت.

حجت الاسلام جوشقاني در پايان به حفظ رعايت نظم و انضباط اشاره کرد و گفت: انضباط در نيروي پليس به عنوان يك ناظم اجتماعي يكي از نمايان ترين مولفه هاي رفتاري است كه بخش عمده اي از جلوه و نمود عملكرد پليس در آن تبلور مي يابد كه بايد حسن نظارت بر تحقق بهينه آن در رئوس برنامه ريزي هاي فرماندهان قرار گيرد

پلمپ 3قليان سرا در مهران

فرمانده انتظامي شهرستان مهران در استان ايلام از پلمپ 3 قليان سراي متخلف در اجراي طرح پاکسازي نقاط آلوده و جرم خيز خبر داد.

سرهنگ"محسن کشتکار" اظهار داشت:طرح پاکسازي نقاط آلوده و جرم خيز با هماهنگي مقام قضايي اجرا شد.

وي گفت:در اجراي اين طرح 3قليان سرا که به پاتوق اراذل و اوباش تبديل شده بود پلمپ و از ادامه فعاليت آن ها جلوگيري شد.

فرمانده انتظامي شهرستان مهران ادامه داد:پلمپ اين قليان سراها رضايت اهالي شهرستان مهران را در پي داشت.

سرهنگ کشتکار در پايان با تاکيد بر استمرار اجراي طرح هاي امنيت اجتماعي در سطح شهرستان از خانواده ها خواست براي پيشگيري از به دام افتادن فرزندانشان در دام تبه کارن و افراد ناباب بر رفتار آن ها کنترل و نظارت داشته باشند.

نگهبانان محله؛پشتيبان امنيت اجتماعي

رئيس پليس پيشگيري فرماندهي انتظامي استان ايلام با تاکيد بر نقش نگهبان محله به عنوان پشتيبان امنيت اجتماعي گفت:نگهبانان محله يکي از ظرفيت هاي مهم مشارکتي براي تقويت بنيه هاي پيشگيرانه در سطح جامعه است.

سرهنگ "حسن کاظمي" گفت: نيروي انتظامي به منظور جلب مشارکت مردمي در گسترش امنيت عمومي جامعه و همچنين به منظور ساماندهي و شناسايي شبگردان ، سرايداران راه اندازي شده است.

وي با اشاره به اينکه اجراي کامل اين طرح در نقاط مختلف کشور با موفقيت هاي خوبي همراه بوده است،گفت:در استان ايلام پنج موسسه خدمات حفاظتي و مراقبتي فعالند.

رئيس پليس پيشگيري فرماندهي انتظامي استان ايلام خاطرنشان کرد:موسسه هاي خدمات حفاظتي و مراقبتي با مجوز ناجا و در اجراي ماده 122 قانون برنامه چهارم توسعه فعاليت مي کنند.

اين مقام انتظامياز نگهبانان محله به عنوان پشتيبان امنيت عموميو نيزاولين لايه پيشگيري از جرم نام برد و گفت:با حضور نگهبانان محله در هر منطقه، جرايم كنترل و نزديك به صفر مي شود بنابراين آنهادر جلوگيري از جرم، ايجاد آرامش و امنيت نقش خود را به خوبي ايفا مي کنند.

وي با اشاره به اينکه اين موسسه ها تحت نظارت پليس پيشگيري نيروي انتظامي فعاليت مي کنند ، ادامه داد: همکاري با اين موسسه ها و استفاده از خدمات آن مطمئن ترين راه براي پيشگيري از وقوع جرم است.

سرهنگ کاظمي گفت: اين موسسه ها با آموزش نگهبانان محله در زمينه حفظ ،تأمين نظم و امنيت اماکن عمومي و خصوصي ،دولتي،مجتمع هاي مسکوني درماني و ورزشي، مالي و بانک هاي خصوصي فعاليت مي کنند.

وي گفت:نيروهايي که در اين موسسه ها مشغول کار مي شوند در ابتدا تحت آموزش قرار مي گيرند و نيروي انتظامي علاوه بر آموزش بر نحوه فعاليت آن ها نيز نظارت دارد و به تخلفات احتمالي آن ها رسيدگي مي کند.

رئيس پليس پيشگيري فرماندهي انتظامي استان ايلام در پايان خاطر نشان كرد: ضروري ترين نياز جامعه، امنيت مردم است و با توجه به پيچيده شدن جرايم و بالا رفتن انتظارات مردم، نيروي انتظامي بايد با ايجاد ظرفيت ها و استفاده حداكثري از آنها به اين مهم پاسخ مناسب دهدکه يكي از ظرفيت هاي مناسب نگهبانان محله هستند

دستگاههاي دولتي مجاز به ارائه خدمات به مشمولان غايب نيستند

معاون وظيفه عمومي فرماندهي انتظامي استان ايلام با تأکيد بر عدم ارائه خدمات انتظامي به مشمولان غائب گفت: اين افراد از خدمات ديگر سازمان هاي دولتي نيز مردم خواهند بود.

سرهنگ "رضا ياسمي" اظهار داشت: داشتن کارت پايان خدمت وظيفه از ضرورت هاي مهم براي دريافت خدمات اداري است و فرار از خدمت مقدس سربازي باعث محروميت از اين خدمات خواهد شد.

وي گفت: هيچ يک از رده هاي انتظامي استان مجاز به ارائه خدمات انتظامي به مشمولان غايب نيستند و بر همين اساس دريافت گذرنامه و ... براي اين افراد امکان پذير نيست .

معاون وظيفه عمومي فرماندهي انتظامي استان ايلام تصريح کرد:بر اساس قانون کليه دستگاه هاي دولتي نيز مجاز به ارائه خدمات به مشمولان غايب و فراري نيستند.

سرهنگ "رضا ياسمي" با اعلام مواد قانوني برخورد با مشمولان غايب، از اين دسته از افراد خواست براي ادامه خدمت سربازي، خود را به معاونت وظيفه عمومي معرفي نمايند .

قانون مندي يک تکليف اجتماعي است

فرمانده انتظامي استان ايلام قانون مندي را يک تکليف اجتماعي خواند وگفت:امنيت اجتماعي پايدار زماني محقق خواهد شد که همه از هر قشر وصنفي به قانون آن جامعه احترام بگذارند.

سردار "علي دولتي" اظهار داشت: پليس با رويکرد جامعه محوري وپيشگيرانه خود نگاه ويژه اي به مسئله پيشگيري از آسيب ها وناهنجاري هاي اجتماعي معطوف کرده است.

سردار دولتي در ادامه با اشاره به توفيقات نيروي انتظامي درمهار وکنترل مجرمان گفت:طي 9 ماهه ابتداي سال جاري درمقايسه با مدت مشابه سال قبل اکثر سرقت هايي که درکل استان به وقوع پيوسته کشف شده است.

هنجار شکنان اجتماعي مورد تعقيب قانوني قرار مي گيرند

فرمانده انتظامي استان ايلام با اشاره به استمرار طرح هاي انتظامي در ادامه سال 94 از برخورد قاطع وقانوني با ناهنجاري وبرهم زنندگان امنيت اجتماعي دراستان خبر داد.

وي گفت:نيروي انتظامي براي حفظ وبرقراري امنيت اجتماعي پايدار ،تدابيروتمهيدهاي ويژه اي را به منظور پاکسازي مناطق آلوده وجرم خيز استان ايلام انديشيده است.

سردار دولتي ادامه داد:پليس استان با تشديد فعاليت هاي خود، با هرگونه ناهنجاري اجتماعي وافرادي که قصد برهم زدن امنيت وانضباط اجتماعي را داشته باشند،برخورد قاطع وقانوني مي کند.

وي امنيت اجتماعي استان ايلام را مطلوب ارزيابي کرد وگفت:موضوع ارتقاي امنيت اجتماعي يکي از ماموريت هاي پليس بوده وتاکنون دراين رابطه طرح هاي مختلفي اجرا شده است.

فرمانده انتظامي استان ايلام با تاکيد براينکه عمده هدف برنامه هاي انتظامي استان ايلام پيشگيري از وقوع جرايم است، گفت:اولويت ماموريتي درطول سال دربخش هاي مختلف تخصصي،ماموريتي،اجرايي وپشتيباني وفرهنگي ،تدوين شده است.

وي با اشاره به تقويت رويکرد پيشگيري از جرم خاطر نشان کرد :از تمامي ظرفيت هاي مردمي براي پيشگيري از جرم ،استفاده بهينه مي شود.

تعامل بين دستگاههاي لازمه رسيدن به امنيت مطلوب

فرمانده انتظامي استان ايلام با اشاره به وضعيت مطلوب امنيت در استان گفت: رسيدن به امنيت مطلوب در گرو تعامل بين دستگاهها است.

وي تصريح کرد:استان ايلام با وجود داشتن مردماني معتقد و متعهد از امنيتي مطلوب برخوردار است.

سردار دولتي افزود:خودکنترلي موضوعي مهم و تاثير گذار در پيشگيري از جرم است که اين موضوع در ميان اکثر خانواده هاي ايلامي وجود دارد.

وي با تأکيد بر مشارکت و همکاري آحاد مردم و دستگاههاي دولتي و غير دولتي در تأمين امنيت گفت:امنيت محصول کار اجتماعي است و رسيدن به امنيت مطلوب و پايدار در گرو تعامل بين دستگاههاست .

فرمانده انتظامي استان ايلام حرکت به سوي اعتماد سازي را مهمترين هدف و برنامه نيروي انتظامي در جهت جلب مشارکت مردم عنوان کرد و اظهار داشت :اعتماد به نيروي انتظامي ، دلگرمي را در بين کارکنان به وجود خواهد آورد و باعث مي شود که ما در ارائه خدمات به مردم تلاش بيشتري داشته باشيم .


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار