در مراسمی سید مصطفی هاشمی به عنوان مدیرعامل جدید آب و فاضلاب روستایی استان همدان معرفی شد.
کد خبر: ۱۶۲۷۶۷
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۰ 13 January 2016

در مراسمی سید مصطفی هاشمی به عنوان مدیرعامل جدید آب و فاضلاب روستایی استان همدان معرفی شد.

به گزارش فارس، مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان همدان برگزار شد.

در این مراسم با تقدیر از زحمات حبیب مومیوند، سید مصطفی هاشمی به عنوان مدیرعامل جدید آب و فاضلاب روستایی استان همدان منصوب شد.

مدیرعامل آبفار همدان در این مراسم اظهار کرد: در سال 88 شاخص بهره‎مندی از آب 72 درصد بود که این شاخص امروز به 68 درصد تنزل یافته است.

سیدمصطفی هاشمی گفت: دلیل اصلی این امر کاهش آب سفره‎های زیرزمینی و خشکسالی‎های اخیر در استان گزارش شده است.

وی با بیان اینکه اعتبارات کلانی از سال 88 در حوزه آب و فاضلاب روستایی استان تزریق شده است اما سئوال اینجاست که چرا در این حوزه تنزل یافته‎ایم، افزود: در هر سال میانگین 40 حلقه چاه حفاری شده که موجب کاهش آب سفره های زیرزمینی شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان همدان گفت: برای تأمین ظرفیت آب روستایی حدود 3 هزار و 900 هزار لیتر در ثانیه ظرفیت خوبی در استان داریم که برای گسترش این ظرفیت با مشکلاتی مواجه هستیم که امکان ایجاد ظرفیت جدید در استان وجود ندارد.

وی ادامه داد: یکی از راهکارها حفظ ظرفیت ایجاد شده است که امسال 10 میلیارد تومان برای این منظور تخصیص داده شده که 5 میلیارد آن تخصیص یافته است.

هاشمی با بیان اینکه تنها نباید به تأمین آب تکیه کرد، افزود: متاسفانه در بخش الگوی مصرف کاری انجام نشده به طوری که رقم مصرف آب در روستاهای استان رقم قابل قبولی نیست.

وی تصریح کرد: موضوعی که باید در بخش مصرف، پیگیری شود کاهش تلفات آب است که بیشتر در انشعابات غیر مجاز بخش روستایی اتفاق افتاده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: در پنج ماهه گذشته 3 هزار نشتی آب و بالای 800 انشعاب غیر مجاز از روستاهای استان گزارش شده و 23 هزار کنتور خراب آب شناسایی شده که در دست بررسی است.

مدیرعامل سابق آب و فاضلاب روستایی استان همدان نیز گفت: از حدود 18 ماهه گذشته تلاش شد در بحث بودجه، اعتبارات عمرانی و بخش ساختاری اقدامات خوبی انجام شود.

حبیب مومیوند با بیان اینکه استان یک‎هزار و 60 روستا دارد و 41.5 درصد از جمعیت استان در روستاها هستند، افزود: با وجود بدهی‎های سنگین در بخش عمرانی و جاری در اواخر سال 92 توانستیم بخشی از این بدهی‎ها را بپردازیم و اولویت اجرایی در راستای تأمین آبرسانی به روستاها انجام شود.

وی در زمینه اعتبارات جاری نیز اظهار کرد: در سال 93 اعتبارات جاری نسبت به سال 92 افزایش داشته که توانسته‎ایم از این اعتبارات بخشی از بدهی‎ها را پرداخت کنیم.

مومیوند با بیان اینکه شرکت آب و فاضلاب روستایی استان 153 هزار مشترک آب و فاضلاب دارد، ادامه داد: 15 تا 20 هزار انشعاب غیر مجاز در روستاها داشته‎ایم که حدود 10 درصد را شامل می‎شود.

وی در خصوص ساماندهی برق چاه آب‎ها گفت: نزدیک به 850 حلقه چاه آب در سطح روستاها وجود داشت که ساماندهی برق آنها به انجام رسیده است.

مومیوند با بیان اینکه توجه به کیفیت آب یکی از خطوط قرمز شرکت آبفار بوده است، تصریح کرد: آب و فاضلاب روستایی استان هشت آزمایشگاه خوب برای رصد آلودگی آب در روستاها دارد که گزارش‏‎ها نشان می دهد کیفیت آب روستایی مطلوب است.

وی بیان کرد: در سال 92 تخصیص اعتبارات به آب و فاضلاب روستایی 5.5 میلیارد تومان بوده که در سال 93 این رقم به 93 میلیارد تومان رسیده است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار