رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان جلفا گفت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان جلفا شکارچیان سابقه دار و متخلفی را که پس از شکار اقدام به گرفتن عکس یادگاری با لاشه های این حیوانات کرده بودند را دستگیر کردند.
کد خبر: ۱۶۰۵۲۸
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۰ 09 January 2016

به گزارش تابناک تبریز از روابط عمومی سازمان محیط زیست، "علی اسماعیلی" گفت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان شکارچیان متخلف و سابقه دار پناهگاه حیات وحش کیامکی را که پس از شکار اقدام به گرفتن عکس یادگاری با لاشه های این حیوانات کرده بودند را دستگیر و پس از تکمیل پرونده تحویل مراجع قضایی کردند.

وی افزود: این متخلفان که اقدام به شکاردو راس قوچ ،یک راس کل وحش و یه قطعه کبک دری و یک قطعه کبک معمولی کرده بودند که با ارایه دادخواست به پرداخت 42 میلیون ریال ضرر و زیان از بابت شکار غیر مجاز تحویل دادگاه شدند.

بر اساس این گزارش؛ پناهگاه حیات وحش کیامکی در آذربایجان‌شرقی در محدوده شهرستان جلفا در امتداد رودخانه ارس با مساحت 95 هزار و و 742 هکتار واقع شده است.

پناهگاه حیات وحش کیامکی از سال 1352 به عنوان منطقه حفاظت شده به تصویب رسیده و از سال 1354 به پناهگاه حیات وحش ارتقا یافته است.

نوسانات ارتفاع در این منطقه از540 متر در ساحل رودخانه ارس تا سه هزار و 414 متر در کوه کیامکی داغ است.

میانگین سالانه دما در منطقه 11 درجه سانتی گراد و میانگین بارندگی سالانه 2/336 میلی متر می باشد.

این منطقه دارای بیش از361 گونه گیاهی و بیش از257 گونه جانوری شامل 39گونه پستاندار و بیش از154 گونه پرنده، 43 گونه خزنده، 4 گونه دوزیست و 17گونه ماهی است.

پوشش گیاهی منطقه شامل بنه ، داغداغان ، انواع گون، گراس ها، چوبک ، درمنه و آویشن است و پستاندارانی همچون کل و بز، قوچ و میش، پلنگ ، سیاه گوش، خرس، شغال، گرگ و گراز نیز در این منطقه حیات دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :