رئیس فدراسیون ورزش روستایی و بازی های بومی
رئیس فدراسیون ورزش روستایی و بازی های بومی گفت: لرستان را در عرصه ورزش توانمند است وبا توجه به ظرفیت و توانمندی‌های موجود در این استان می‌توان با هم‌افزایی، همراهی و انسجام در میان اقوام مختلف ورزش‌های بوم و محلی را توسعه داد.
کد خبر: ۱۵۹۳۸۴
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۴ - ۰۶:۲۷ 07 January 2016

به گزارش خبرگزاری تابناک از لرستان ،غلامرضا جعفری در جلسه شورای عالی ورزش‌های همگانی استان لرستان گفت: در راستای توجه به ورزش همگانی در برخی از استان ها حرکت های خوبی صورت گرفته است به عنوان مثال برخی فرمانداری ها پول بنزین ماشین کارکنان خود را صرف خرید دوچرخه برای آن ها کرده اند و از کارکنان خواسته شده است با دوچرخه به محل کار خود بروند و از این طریق فرهنگ دوچرخه سواری را رواج داده اند.


مجدآرا اضافه کرد: در راستای گسترش فرهنگ ورزش همگانی می توان با هماهنگی محیط زیست و راهنمایی ورانندگی در سطح شهرستان ها برنامه هایی ترتیب داد که افراد یک روز از هفته را پیاده و یا با دوچرخه به محل کار خود بروند.

وی به ذکر پنج مورد که در چهارمین کنفرانس بین المللی ورزش های همگانی بر آن ها تاکید شده است اشاره کرد و گفت: در بحث ورزش همگانی لازم است آموزش ها به روز و دقیق بوده تا همه مردم به تاثیرات آن پی ببرند همچنین لازم است از طریق صدا و سیما و رسانه ها ورزش های همگانی را عمومی کرد.

رئیس فدراسیون ورزش های همگانی ادامه داد: باید نهادهای مختلف در راستای گسترش ورزش همگانی به اداره کل ورزش و جوانان کمک کنند همچنین باید امکانات و تاسیسات ورزشی در جاده ها، پارک ها و باشگاه های مختلف و در نزدیکترین جا به محل به زندگی افراد فراهم شود تا برای انجام ورزش های همگانی ترغیب شوند.

در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری بخش عمده‌ای از فعالیت‌های فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی به توسعه و تأمین ورزش در سطح استان‌ها معطوف می‌شود.

وی استان لرستان را در عرصه ورزش توانمند توصیف کرد و افزود: با توجه به ظرفیت و توانمندی‌های موجود در این استان می‌توان با هم‌افزایی، همراهی و انسجام در میان اقوام مختلف ورزش‌های بوم و محلی را توسعه داد.

رئیس فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی از کسب رتبه دوم دفتر معاونت ورزش همگانی و حوزه روستایی در وزارت ورزش و جوانان خبرداد و عنوان کرد: استفاده و به کارگیری افکار جدید و ظرفیت‌های موجود در راستای توسعه ورزش روستایی و بازی‌های بومی، محلی با همکاری سایر هیئت‌های ورزشی در این زمینه می‌تواند به توسعه و پیشرفت این ورزش و شناسایی آن به علاقه‌مندان در سراسر کشور کمک کند.

وی با بیان اینکه یونسکو، کمیسیون ملی ورزش به احیا و ترویج ورزش‌های سنتی و بازی‌های بومی و محلی توجه ویژه‌ای دارد، بیان کرد: تقویت انسجام در میان اقوام مختلف ایرانی در گرو تبیین علمی کارکردهای ورزش های سنتی مورد توجه این سازمان است.

جعفری با تأکید بر ضرورت معرفی فرهنگ ارزشی کشور در قالب ورزش‌های سنتی و بازی‌های بومی و محلی خاطرنشان کرد: قهرمانان در عرصه‌های بین‌المللی با درخشش خود می‌توانند به عنوان سفیران فرهنگی کشور مطرح شوند.

وی با اشاره به لزوم استفاده مطلوب از ورزش‌های سنتی و محلی برای جلب مشارکت‌های مردمی گفت: می‌توان از طریق یافتن وجه اشتراک‌های هر استان در بازی‌های بومی و محلی و با عدم تقابل بین فرهنگ‌ها زمینه گسترش این بازی‌ها در کل کشور و صدور آن به خارج از کشور را فراهم آورد.


رئیس فدراسیون ورزش روستایی و بازی های بومی اظهار داشت: ورزش سنتی «قیقاژ» و «دال پلان» از ورزش‌های محلی این استان است که می‌توان آن را در قالب رشته‌های ورزشی کلاسیک در کشور توسعه داد که لازمه این مهم تعریف ضوابطی به منظور حفظ امنیت ورزشکاران این رشته ورزشی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار