فرماندار دهلران:
فرماندار و رئیس حوزه انتخابیه دهلران از رسیدگی فوری به تخلفات انتخابات در این حوزه انتخابیه خبر داد.
کد خبر: ۱۵۹۲۰۸
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۵ 06 January 2016
به گزارش تابناک ایلام، فرماندار و رئیس حوزه انتخابیه دهلران از رسیدگی فوری به تخلفات انتخابات در این حوزه انتخابیه خبر داد.
امیدعلی سبزی روز چهارشنبه در نشست پیشگیری از وقوع جرم این شهرستان گفت: برگزاری انتخاباتی باشکوه با حضور حداکثری مردم در عین رعایت قانون و مقررات از مهمترین وظایف مجریان است.
وی بر ضرورت رسیدگی به تخلفات انتخاباتی تاکید کرد و افزود: دادگستری شهرستان دهلران آمادگی دارد تا هر گونه تخلف انتخاباتی را در اسرع وقت رسیدگی و با متخلفان برخورد کند.
سبزی با بیان اینکه داوطلبان و هواداران آنها از تبلیغات زود هنگام بپرهیزند و توجه به قانون و قانون مداری را در دستور کار داشته باشند، اظهار کرد: مدیران ادارات نیز از هرگونه تبلیغ له یا علیه نامزدهای انتخاباتی دوری کنند و در مجموعه کاری خود نیز این مهم را مد نظر داشته باشند.
فرماندار دهلران بر ضرورت قانون و قانون مداری در مراحل مختلف انتخابات اعم از ثبت نام تا رای گیری تاکید کرد و گفت: وظیفه مجریان و دست اندرکاران انتخابات فراهم کردن زمینه برای حضور حداکثری مردم در انتخابات است که این مهم باید به جد دنبال شود.
وی یادآور شد: از 27 نفر داوطلب نام نویسی کرده در این حوزه انتخابیه برای انتخابات مجلس دهم صلاحیت 23 نفر توسط هیات های اجرایی احراز و تایید شد ولی تایید صلاحیت دو نفر براساس نظر مراجع چهارگانه احراز نشد ضمن اینکه دو نفر نیز قبل از اعلام نتایج انصراف دادند.
رئیس دادگستری دهلران نیز در این نشت اظهار کرد: قوه قضائیه بر اساس قانون در امر انتخابات و فرایندهای آن وظایفی بر عهده دارد که پیشگیری از جرایم انتخاباتی نیز از جمله این وظایف است.
کیانوش برخی افزود: اجرای قانون در امر انتخابات اصلی انکار ناپذیر است و هر رفتاری که در راستای نقض یا مغایر این اصل باشد برای آن تعریف جزایی شده و برابر آن مجازات تعیین شده است.
وی بر لزوم تلاش برای پیشگیری از جرایم تاکید کرد و گفت: ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی شهرستان فضای انتخاباتی را رصد و در این زمینه به وظایف خود عمل می کند.
رئیس دادگستری دهلران تاکید کرد: پیشگیر از جرایم انتخاباتی در قبل،حین وبعد از انتخابات در دستور کار است و جلسات ستاد پیشگیری از جرایم انتخابات نیز به موقع برگزار می شود.
حوزه انتخابیه دهلران در حوزه جنوب استان ایلام شامل چهار شهرستان دره شهر، دهلران، آبدانان و بدره است که در مجموع یک کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی دارند./پ
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار