اولین مدرسه خیریه ویژه پناهندگان در راستای تحصیل تمامی کودکان پناهنده بازمانده از تحصیل در گرگان مرکز استان گلستان گشایش یافت.
کد خبر: ۱۵۸۷۵۰
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۰ 06 January 2016
به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از استانداری گلستان مهدی دهرویه مدیرکل اتباع و امور مهاجرین خارجی استان گفت: با توجه به آموزه های دینی، ارتقاء سطح سواد و فرهنگ پناهندگان و مهاجرین مقیم استان یکی از اولویت های این اداره کل است.
وی افتتاح این مدرسه را سرآغاز فعالیت های جدید در حوزه پناهندگان در استان گلستان بیان کرد.
این مدرسه در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر تحصیل تمامی کودکان پناهنده بازمانده از تحصیل و رویکرد دولت تدبیر و امید در اجرای طرح ثبت نام و تحصیل کلیه متقاضیان از سوی موسسه کنشگران توسعه پارس با حضور معاون رئیس جمهوری در امور زنان وخانواده و مسئولان گلستانی مرتبط با حوزه زنان و پناهندگان آماده استفاده دانش آموزان شد.
در این مراسم شهیندخت مولاوردی معاون رئیس جمهوری در امور زنان وخانواده با قدردانی از زحمات صورت گرفته، اظهار داشت: در جهت کمک به این پروژه و انجام اقدامات مشابه در کشور تلاش خواهد کرد.
پیش از این مدیر کل اتباع و امور مهاجرین خارجی استانداری گلستان از ساکن بودن 20 هزار و 115 تبعه خارجی با مدارک شناسایی معتبر در استان خبر داده بود.
دهرویه افزوده بود که سه هزار و 800 نفر از فرزندان اتباع خارجی در مقاطع مختلف تحصیلی در مدارس استان درس می خوانند که 161 نفر آنان فرزندان اتباع غیرمجاز هستند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار