تابناک بررسی میکند:
با توجه به فرصت باقی مانده تا برگزاری بیست و چهارمین اجلاس سراسری نماز، گویا فراهم کردن مقدمات این اجلاس سراسری نیاز به سرعت بیشتری دارد.
کد خبر: ۱۵۷۵۷۶
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۹ 04 January 2016
به گزارش تابناک از قزوین تنها 17 روز به برگزاری بیست و چهارمین اجلاس سراسری نماز در قزوین فرصت باقی مانده و به نظر می رسد هماهنگی و فراهم کردن مقدمات این برنامه مهم و سراسری نیاز به سرعت بیشتری دارد.

بدون شک همایشی با این درجه از اهمیت نیاز به همت و مشارکت همه بخش‌های استان را دارد و امید آن می رود تا استان قزوین در این روزهای باقی مانده با یک وحدت و انسجام بیشتری مقدمات آن را فراهم کند.

از همین رو معاون فرهنگ، آموزش و پژوهش ستاد اقامه نماز کشور  صبح امروز در جلسه هماهنگی همین اجلاس که در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد با بیان اینکه تنها 17 روز تا برگزاری بیست‌وچهارمین اجلاس سراسری نماز باقی‌مانده است، تاکید کرد: برای اجرای مقدمات برنامه باید سرعت بیشتری به اقدامات داد.

سالار قاسمی، مدیرکل اداره‌ی آموزش و پرورش استان قزوین نیز در این جلسه از برگزاری جلسات مستمر با ساختار و شرح وظایف مشخص در این اداره خبر داد و گفت: اجرای طرح‌های جهادی، برپایی جشن تکلیف 4000 دانش‌آموز، اجرای پیش اجلاس دانش‌آموزی، برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری و همچنین تهیه و توزیع بسته‌های فرهنگی، از جمله اقدامات این اداره‌ی کل است.

قاسمی با اشاره به برگزاری پیش اجلاس نماز، خاطرنشان کرد: این پیش اجلاس با حضور اولیاء، دانش‌آموزان، ائمه جماعات روحانی و غیر روحانی برگزار خواهد شد.

مدیرکل اداره‌ی آموزش و پرورش استان قزوین ادامه داد: به هیچ عنوان در همایش پیش اجلاس نماز، دنبال سخنرانی‌های کلیشه‌ای نیستیم، بلکه این همایش با هدف شکوفایی ایده‌ها و تجربیات برتر شکل گرفته است.

مرتضی هواسی، قائم مقام سازمان صدا و سیمای مرکز قزوین، با اشاره به اینکه صداو سیما عضو ثابت تمام کمیته‌های بیست‌وچهارمین اجلاس سراسری نماز است، از برنامه‌های انجام شده توسط این سازمان خبر داد و اظهار کرد: اکثر برنامه‌های کمیته‌های این اجلاس در مرحله‌ی تئوری باقی‌مانده و وارد مرحله عملیاتی نشده است.

قائم مقام سازمان صدا و سیمای مرکز قزوین، با بیان اینکه بسیاری از فعالیت‌ها مکتوب نیز شده است، افزود: باید شوکی به مسئولان وارد شود و با شتاب و سرعت بیشتری به انجام فعالیت‌ها بپردازند؛ چراکه زمان زیادی تا برگزاری این اجلاس باقی‌نمانده است.

هواسی با اشاره به رسالت مهمی که بر دوش رسانه است، تصریح کرد: این اداره از قید و بند جلسات معمول خارج شده و فعالیت‌های خود را با سرعت بالاتری به مرحله عملیاتی رسانده است.

وی با بیان برنامه‌های انجام شده توسط این اداره اضافه کرد: 2 هزار و 695 دقیقه برنامه به صورت مکتوب در کمیته‌ی فرهنگی پیش‌بینی شده است؛ که هزار و 440 دقیقه از آن شامل برنامه‌های جذاب رادیویی، هزار و 50 دقیقه برنامه‌های خبری و 205 دقیقه برنامه‌های متنوع و کارشناسی شده‌ی تلویزیونی است که از هفته آینده رسماً آغاز می‌شود.

این مسئول با اشاره به اینکه برنامه‌های صدا و سیمای مرکز قزوین از 3 روز پیش آغاز شده است، تشریح کرد: برپایی گفت‌وگوی خبری با حضور مسئولان، پخش کنفرانس‌های خبری با حضور اعضای کمیته‌ها در شبکه‌ی استانی و ارائه‌ی مباحث کارشناسی شده در برنامه‌های کودک و برنامه‌ی خانوادگی شب‌های مینودری، از جمله اقداماتی است که این اداره در دستور کار خود دارد.

در ادامه‌ی این نشست منصور سرگزی، معاون فرهنگ، آموزش و پژوهش ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به اینکه تنها 17 روز تا برگزاری بیست‌وچهارمین اجلاس سراسری نماز باقی‌مانده است، برنامه‌ها و فعالیت‌های انجام شده را خوب و موثر خواند و تشریح کرد: سرعت انجام این برنامه‌ها پایین بوده و باید با سرعت و شتاب بیشتری اقدام شود، این در حالی است که تنها 14 روز تا برپایی نمایشگاه اجلاس زمان وجود دارد.

معاون فرهنگ، آموزش و پژوهش ستاد اقامه نماز کشور، با اشاره به انتظارات خود از مسئولان و اعضای کمیته‌ها توضیح داد: فرآورده‌ها و محتوای علمی و تبلیغی، هر چه سریع‌تر به مخاطبان ارائه شود، فعالیت تبلیغات محیطی و شهری از پایان هفته‌ی جاری آغاز شود و همچنین نمایشگاه به همراه اهداف برگزاری به عموم مردم ارائه شود.

سرگزی در خاتمه با بیان اینکه این اجلاس باید بدون اسرف برگزارشود، تاکید کرد: برخی هزینه‌ها اجتناب ناپذیر هستند، به همین سبب از مسئولان می‌خواهم تا تن‌خواه لازم را در اختیار کمیته‌ها قرار دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار