معرفی شهرهای گردشگری گیلان؛
به گزارش تابناک گیلان، این شهرستان در شمال استان گیلان با وسعتی معادل 304.7 کیلومترمربع و بیش از 133هزار نفر جمعیت از شمال به دریای خزر از جنوب به شهرستان صومعه‌سرا، از شرق به رشت و از غرب به رضوانشهر محدود بوده و در فاصله 40 کیلومتری رشت قرار دارد.
کد خبر: ۱۵۶۸۸
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۷ 20 March 2015
تالاب بین‌المللی انزلی یکی از زیباترین تالاب‌های جهان میزبان گردشگران داخلی و خارجی انزلی است.

به گزارش تابناک گیلان، این شهرستان در شمال استان گیلان با وسعتی معادل 304.7 کیلومترمربع و بیش از 133هزار  نفر جمعیت از شمال به دریای خزر از جنوب به شهرستان صومعه‌سرا، از شرق به رشت و از غرب به رضوانشهر محدود بوده و در فاصله 40 کیلومتری رشت قرار دارد.

انزلی شهر فوتبالی گیلان+عکس

بخشی از محیط زیست طبیعی این شهرستان را دریا (40 کیلومتر نوارساحلی) و بخش مهم دیگر را اکوسیستم ارزشمند تالاب انزلی تشکیل می‌دهد.

27 رودخانه مهم گیلان به این تالاب سرازیر می‌شوند تالاب انزلی چه از نظر وسعت و چه از لحاظ پوشش گیاهی، تنوع ژنتیکی و جانوری از مهم‌ترین تالاب های شناخته شده در سطح بین المللی است که هرساله هزاران گردشگر داخلی و خارجی را به سوی خود جلب و جذب می‌کند.

انزلی شهر فوتبالی گیلان+عکس

حصیر بافی، نازک کاری چوب و معرق و نقاشی مینیاتور از عمده تولیدات صنایع دستی این شهرستان است.

جاذبه‌های گردشگری انزلی:

تالاب بین‌المللی انزلی، ‌پارک ساحلی، تالاب سرخانگل، مجموعه ساحلی، اقامتی سنگاچین و کپورچال  پناهگاه حیات وحش، بقاع متبرکه بی بی حوریه شالیورو امام زاده صالح از نوادگان امام موسی کاظم(ع) (غازیان) از جاذبه‌های گردشگری انزلی است.

بقاع آقا سید محمد نجفی (غازیان) و امام زاده ابراهیم(ع)، کاخ موزه میان پشته، فانوس دریایی،‌ برج ساعت موج شکن، پل قدیمی غازیان، عمارت شهرداری، موزه نیروی  دریایی و اسکله نیز از دیگر جاذبه‌های گردشگری انزلی است.

مهمترین جاذبه‌های تاریخی انزلی:

مناره مسجد قائمیه انزلی
این مناره در خیابان شهید مطهری و نبش خیابان مفتح شمالی قرار دارد و با کاشی‌های زرد، آبی، سیاه و فیروزه‌ای مزین شده است.

کاخ موزه  انزلی

این کاخ در خیابان تکاوران ، میان باغی وسیع با چشم اندازِ زیبایی، رو به دریا قرار دارد و به کاخ رضا شاه معروف است و متأثر از معماری گذشته  اروپا است.

پل غازیان

این پل که غازیان را به بندرانزلی متصل می‌کند، در حد فاصل غازیان و میان پشته قرار دارد و از سال 1314 تا 1318 توسط مهندسین آلمانی احداث شده است.

انزلی شهر فوتبالی گیلان+عکس

ساختمان شهرداری

این بنا در بلوار قدس انزلی‌، ابتدای خیابان مطهری و در کنار بنای تاریخی موزیک قرار دارد . بنا در زمانِ شهردار محمدعلی روشن، در سال 1310 ش ساخته شده است و شکل آن مشابه بناهایی است که در دوره ‌پهلوی اول‌، برای فرمانداری‌ها و شهرداری‌ها ساخته می‌شد.

ساختمان موزیک

این ساختمان که در پارک بلوار انزلی و در محوطه ‌شهرداری انزلی قرار دارد، در سال 1311 ش توسط معمار یونانی ساخته شده است. معماری ساختمان مطابق الگوی از معماری رومی است و گنبدی به رنگ نارنجی دارد.

برج ساعت

این برج قاجاری که در ساحل بندرانزلی و در ابتدای خیابان ابوذر قرار دارد، در سال های 1230 تا 1234 هـ. ق (زمان حکومت ناصرالدین شاه) توسط خسروخان گرجی، حاکم وقت ‌ساخته و در اوایل دوره ‌پهلوی تعمیر و تکمیل شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار