بازدید مشاور استاندار البرز از تابناک
شهریار آقایی طی گفت‌وگویی مفصل، برای نخستین بار پشت پرده برخی از اتفاقات مهم استانی از جمله چگونگی رفتن استاندار سابق از البرز، عزل و نصب‌های این استان، دلیل ریزش نیروهای کارگزاران البرز و جهت‌گیری‌های سیاسی در آستانه انتخابات را تشریح کرد.
کد خبر: ۱۵۵۹۵۷
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۲ 02 January 2016
به گزارش تابناک – البرز: شهریار آقایی مشاور استاندار البرز و فرماندار سابق شهرستان نظرآباد، صبح امروز با حضور در دفتر تابناک البرز با خبرنگاران این رسانه دیدار و گفت‌وگو کرد.
وی طی گفت‌وگویی مفصل، برای نخستین بار پشت پرده برخی از اتفاقات مهم استانی از جمله چگونگی رفتن استاندار سابق از البرز، عزل و نصب‌های این استان، دلیل ریزش نیروهای کارگزاران البرز و جهت‌گیری‌های سیاسی در آستانه انتخابات را تشریح کرد.
متن کامل مصاحبه فوق به این شرح است:

پس از انتخاب دولت تدبیر و امید و حضور آقای سید طاهر طاهری استاندار سابق البرز، شما به عنوان فرماندارشهرستان نظرآباد معرفی و منصوب شدید. حضور شما در شهرستانی کوچک با توجه به سابقه‌ای که در دستگاه‌های ملی و اجرای پروژه‌های بزرگ ملی داشتید، سوال بر‌انگیز بود. برای نخستین سوال بفرمایید که چرا این سمت را قبول کردید؟
 
 بسم الله الرحمان الرحیم . حدود 30 سال است که در کرج ساکن هستم و خودم را کرجی می‌دانم ودر دوره‌های مختلف زمانی فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی زیادی در شهرستان کرج داشته ام. به عنوان نمونه از مجلس پنجم به بعد به صورت مستقیم در کرج کار سیاسی داشتم و در انتخابات دوم خرداد سال 76 مسول ستاد کارگزاران کرج و یکی از افرادی بودم که در افزایش آرای آقای سید محمد خاتمی در کرج نقش آفرینی مستقیم داشتم.
در این شهرستان مسئولیت راه‌اندازی حزب کارگزاران را بر عهده داشتم و همواره در انتخابات مختلف مسئولیت ستادی داشتم. از جمله دور دوم ریاست جمهوری آقای خاتمی در سال 80، سال 84 مسئول ستاد آیت ا ..هاشمی رفسنجانی در شهرستان کرج و در سال 88 نیز مسئولیت ستاد حجت‌السلام والمسلمین آقای کروبی را در کرج بر عهده داشتم.3انتخابات شورای اسلامی وانتخابات ادوار مجلس ، مسولیت ستاد کارگزاران را داشتم.
به همین دلیل اشراف لازم بر فعالیت‌های سیاسی استان البرز و کرج دارم. در هشت سال دولت آقای احمدی‌نژاد متاسفانه هیچگونه فضایی برای کار سیاسی نه در استان و نه در کشور وجود نداشت و به همین دلیل فعالان سیاسی و احزاب ، فعالیت های خود را در این هشت سال کاهش داده بودند.
در زمان انتخابات سال 92 به دعوت برخی از دوستان از جمله آقای مهندس نعمت‌زاده در ستاد آقای روحانی فعال بودم که خوشبختانه با حمایت گسترده احاد مردم منجر به پیروزی دولت تدبیر و امید شد . تمام تلاش خودم را برای استقرار یک دولت اعتدال‌گرا انجام دادم و این تلاش‌ها بدون هیچ انتظاری از مسئولان دولت بود.
بعد از انتخاب آقای  مهندس طاهری به عنوان استاندار البرز و بنا بر توصیه برخی از دوستان و با هدف کمک به دولت تدبیر و امید و استاندار وقت البرز پیشنهاد فرمانداری نظرآباد را تنها به خاطر عشقی که به استان البرز و مردم این استان دارم، این مسئولیت را پذیرفتم و در همان دوره تمام تلاشم را برای تحقق شعارهای دولت تدبیر و امید و خدمت به مردم انجام دادند.

در زمان معارفه شما به عنوان فرماندار نظرآباد و حتی در مراسم معارفه فرماندار ساوجبلاغ، سید طاهر طاهری، استاندار وقت تاکید داشت که حضور شما در فرمانداری نظرآباد از نظر مالی به ضرر شما شده است، پس چرا این سمت را علیرغم اینکه می‌دانستید از نظر مالی به ضرر شما خواهد بود، پذیرفتید؟
 
من همواره  درمدیریت پروژه‌هایی در سطح  ملی کار کرده‌ام وقاعدتا حقوق مناسبی دریافت میکردم لیکن فرصت  خدمتگذاری مستقیم به مردم عزیزاستانم با هیچ معیار مادی قابل سنجش نبوده ونخواهد بود. همانطور که گفتم،‌ برای کمک به دولت تدبیر و امید و خدمت به مردم این پیشنهاد را پذیرفتم.
به جرائت می‌توان گفت که در نظرآباد بیش از روزی 15 ساعت برای خدمت به مردم کار می‌کردم و مسائل مالی هیچ تاثیری در این زمینه نداشت.

چرا مدت حضور سید طاهر طاهری به عنوان استاندار البرز و همچنین حضور شما در فرمانداری نظرآباد محدود بود؟
اینجا لازم است که علیرغم تمام بداخلاقی‌هایی که با آقای مهندس طاهری در زمان حضور در استانداری البرز شد، مسائلی را بیان کنم. ایشان یک مدیر اخلاق‌مدار و توانمند و شایسته بوده و هست و استانداری بسیار توانمند بود.
از نکات شایسته‌ای که در مورد ایشان می‌توانم بیان کنم این است که در تمام دوران آشنایی و همکاری با ایشان هیچ زمانی نشد که در تماس با آقای طاهری کسی بتواند در سلام کردن نسبت به ایشان سبقت بگیرد. همواره ایشان در سلام کردن پیشقدم می‌شد. چرا که مدیری اخلاق‌مدار بود.
شاید ضربه‌هایی هم که ایشان خورد به دلیل همین روحیه اخلاق‌مداری بود. کرج یک فضای بسیار پیچیده‌ای دارد. آقای طاهری همواره با جریاناتی که علیه ایشان فعال بودند، اخلاقی برخورد می‌کرد. حتی در مورد کسانی که به ناحق علیه ایشان مطالبی را مطرح کرده و در سطح ملی توسط عناصر خود پخش می‌کردند، هرگز وارد چالش نشد و حتی در مقام دفاع از خود برنیامد و اعتقاد داشت که زمان همه چیز را مشخص می‌کند.
شاید بتوان این ایراد را به آقای طاهری داشته باشیم که در سمت‌هایی چون استانداری باید مدیران سیاسی کاری هم بلد باشند، اما ایشان هیچ زمانی سیاسی کاری نکرد وفقط ملاک ایشان کار و تلاش و احترام به مردم بود.


پس از رفتن از فرمانداری نظرآّباد مشغول چه فعالیت‌هایی هستید؟
نزدیک به یک سال در فرمانداری نظرآباد حضور داشتم و پس از آنکه مهندس طاهری از البرز رفتند، آقای مهندس طهایی به جای ایشان معرفی شدند. در این زمان  نیزنهایت تلاش خود را برای انجام وظائفم به کار بستم. به عنوان یک خادم مردم ،تمام اهتمامم کمک به نماینده عالی دولت در استان بود. چرا که وظائفی را بر عهده خود می‌دانستم و برای انجام آنها تمام تلاشم را به کار بستم. امیدوارم مردم نظرآباد هم از این تلاش‌ها رضایت داشته باشند.
هرگز در زمان حضور در شهرستان نظرآباد نگاه سیاسی خود را در مدیریت‌ها لحاظ نکردم. تاکید بر همکاری با تمام جریانات سیاسی حاضر در نظرآباد داشتم و به عنوان نمونه با معاونانی که در دولت قبل منصوب شده بودند، کار کردم.
چرا که اعتقاد داشته و دارم تا زمانی که افراد خود را با سیاست‌های دولت تدبیر و امید همراه می‌دانند و همراهی می‌کنند، نیاز و دلیلی به تغییر آنها نیست.
از رسانه‌ها نیز می‌خواهم در یک فرصت مناسب کارنامه عملکردی من را در نظرآباد بررسی و اگر نقدی هم دارند، مطرح کنند.

بعد از آمدن سید حمید طهایی به البرز چه اتفاقی افتاد؟
بعد از اینکه ایشان آمدند، علاقه‌مند بودند که با تیم خودشان کار کنند و یک روز صبح به من اعلام کردند که امروز روز تودیع شما است  تمام دوستان همکار من  در فرمانداری  میدانستند من کیف دستیم همواره آماده بود وخدا را شکر مقهور میز نشدم ،لذا من فقط گفتم الحمدالله. خدا را شکر که مسئولیت سنگین از دوش من برداشته شد و خدا را شکر که هیچ گاه از منافع مردم کوتاه نیامدم و حتی یک لحظه دست از بیعتی که با ولایت بسته بودم، برنداشتم.
پس از رفتن از فرمانداری نظر‌آباد تاکنون به عنوان مشاور استاندار البرز به خدمت به مردم البرز ادامه می‌دهم. البته مسئولیت‌های ملی در وزارت نفت بر عهده دارم و تلاش می‌کنم که در هر مسئولیتی موثر بوده و فرد مفیدی برای ایران اسلامی باشم.

در این دوره شاهد بودیم که حزب کارگزاران در استان البرز فعالیت‌های منسجم‌تری را آغاز کرد، اما پس از چندی شما به تهران رفتید و هم اکنون عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران در استان تهران هستید. چه دلیلی موجب شد که به همکاری با حزب کارگزاران در البرز علیرغم اینکه شما پایه‌گذار آن بودید، ادامه ندهید؟
من از نخستین کسانی بودم که در کرج پایه‌گذار یک حزب سیاسی بود و از مجلس پنجم به بعد در انتخابات‌های مختلف تاثیرگذار بودم. به عنوان نمونه در انتخابات شورای شهر اول ودوم 4 نفر از لیست مورد حمایتی کارگزاران وارد شورای شهر کرج شدند. در انتخابات ادوارمجلس ازکاندیداهایی که حمایت کردیم وارد مجلس شدند.
تشکیلات کارگزاران همواره در کرج فعال بوده وبیش از 5000نفر نیرو ثبت نام شده داشتیم .
در دوران دولت آقای احمدی‌نژاد همانطور که گفته شد، اکثر احزاب سیاسی فعالیت‌ زیادی نداشتند. پس از تشکیل دولت تدبیر و امید ،کارگزاران طرحی را اجرا کرد که هدف آن تشکیل شوراهای استانی بود.
در زمان تشکیل شورای استان البرز افرادی را به شورای مرکزی حزب کارگزاران معرفی کردم. اما بعضی از دوستان عناصری را بدون اطلاع من به شورای مرکزی معرفی کرده بودند که با ساختار فکری کارگزاران و ساختار فکری شخص من به هیچ عنوان سنخیتی نداشتند.
من در تمام دوران فعالیت سیاسی به اصولی معتقد هستم که هرگز از آنها عبور نخواهم کرد. از جمله اینکه افرادی که در روزهای سخت به ویژه در دوران دولت آقای احمدی‌نژاد در کنار ما بودند و با ما کار کردند را حاضر نبودم تحت هیچ شرایطی کنار گذاشته و به جای این افراد کسانی که سوابق سیاسی آنها در کرج، سوابق سیاسی درخشانی نبوده و چارچوب‌های نظام را رعایت نکرده و با نگاه و تفکری که دارند، برای نظام هزینه می‌تراشند را به عنوان شورای استانی کارگزاران در البرز بپذیرم.
به همین دلیل وقتی دیدم که این افراد در کارگزاران البرز نفوذ کرده‌اند، ترجیح دادم که من در این تیم نباشم، چرا که نمی‌توان در یک حزب سیاسی شاهد حضور افراد ناهمگون بود.
پس از آن به پیشنهاد شورای مرکزی حزب کارگزاران به عنوان عضو شورای حزب کارگزاران استان تهران انتخاب شدم.



اعتراض شما به تندروی‌ها در گذشت نیز مطرح بوده است. از جمله اینکه در مصاحبه‌ای گفته بودید که نگران تکرار مجلس ششم در دهمین دوره انتخابات مجلس دهم هستید. آیا احساس می‌کنید که احتمال تکرار مجلس ششم وجود دارد؟
همواره به اعتدال در فعالیت‌های سیاسی اعتقاد داشته و دارم و اساسا به همین دلیل نیز به کارگزاران پیوستم. چرا که اصول کارگزاران احترام به ارزش‌ها و داشتن مشی اعتدال و میانه‌روی است.
متاسفانه در زمان تشکیل مجلس ششم یک حزب سیاسی تندروی‌هایی را انجام داد که منجر به اتفاقات ناگواری شد. متاسفانه یکی از نمایندگان کرج هم منتسب به همین حزب بود. این افراد اعمال و رفتاری داشتند که برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایجاد زحمت و چالش کردند.
همان افراد در کرج هم تندروی‌های بسیاری داشته و دارند و تندروی‌های آنها باعث شد که در شورای شهر دوم آنها کمیته تفتیش عقاید راه انداخته بودند.
ما هنوز عملکرد آنها و کمیته تفتیش عقایدی که در کرج و در زمان شورای شهر دوم راه انداختند، فراموش نکرده‌ایم. کمیته‌ای را به اسم مصاحبه با کاندیداها راه انداختد که در حقیقت تفتیش عقاید می‌کرد.
در این کمیته کاندیداها را دعوت کرده و از آنها تعهدنامه می‌گرفتند و می‌گفتند تا این تعهدنامه را امضا نکنید، ما از شما حمایت نمی‌کنیم.
اما به فضل الهی مردم ما به ویژه در شهرستان کرج آگاه هستند. این افراد را میشناسند و فریب تبلیغات آنها را نمیخورند. از جمله اینکه در همان انتخابات شورای شهر دوم حتی یک نفر از لیست مورد حمایت این افراد وارد شورا نشد و سرلسیت آنها حداکثر 1200رای آورد.
 
 
با توجه به در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی آیا این تندروی‌ها در حال تکرار است؟
علائمی وجود دارد که جریانهای تند دنبال تکرارتاریخ هستند. باید تاکید کنم که اصل فعالیت‌های سیاسی و به ویژه در زمان انتخابات باید دارای چارچوب و هدفی مشخص باشد.
به اعتقاد من هیچ موضوعی مهم‌تر از حفظ نظام نیست. حفظ نظام نیز تنها در قالب وحدت  ملی محقق می‌شود.
هر جریان سیاسی که به وحدت ملی ما کمک می‌کند را باید دست اعضای آن را به گرمی فشرد و هر جریانی که دنبال اختلاف‌ افکنی و دشمنی و تفرقه میان نیروهای سیاسی و مردم باشد را باید طرد نمود.
متاسفانه شواهدی وجود دارد که این جریان‌های تندرو حداقل در کرج در حال بازسازی خودشان هستند و با رنگ عوض کردن و با پوسته جدید به دنبال ورود به عرصه سیاسی و نفوذ به دستگاه‌های تصمیم‌گیر هستند.
مردم ما باید هوشیار باشند و گذشته افرادی که مدعی اصلاح‌طلبی هستند را به خوبی شناخته و با آگاهی کامل پای صندوق‌های رای بروند تا افرادی به مجلس راه یابند که دلسوز واقعی مردم و نظام باشند.


 

این جریان‌های تندرو آیا کاندیدایی در کرج دارند و یا به دنبال یارگیری از دیگر کاندیداها هستند؟
همانطور که میدانید جریانات سیاسی کشوردر 2قالب اصلاح‌طلبان و اصولگراها فعالیت می‌کنند. تجربه پس از انقلاب نشان داده که تندروی چه از طرف اصولگرایان و چه از طرف اصلاح‌طلبان به کشور آسیب رسانده و زمان آن رسیده که اعتدالگرایان و منطق‌گراها حاکم شوند و کشور را با منطق و کار علمی هدایت کنند.
با توجه به اینکه دولت فعلی یک دولت اعتدالگرا است واز تندروی‌ها پرهیز می‌کند، نیاز است تا مجلسی داشته باشیم که همین منطق در آن حاکم باشد و امیدواریم مردم نیز برای تحقق این مهم هوشیار بوده و با آگاهی به پای صندوق‌های رای بروند.



متاسفانه در استان البرز طی ماه‌های اخیر شاهد برخی از تندروی‌ها از جمله برهم خوردن مراسم سخنرانی اصلاح‌طلبان بودیم. آیا در استانی که با چنین رویکردهایی دست و پنجه نرم می‌کند، احتمال رای آوردن یک کاندیدای اعتدالی وجود دارد؟
اساس کشور ما را وحدت ملت حفظ می‌کند. آنچه که موجب پیروزی انقلاب و کسب دستاوردهای بزرگ شد، تنها وحدت مردم از تمام اقوام و جریانات سیاسی و رهبری هوشمندانه حضرت امام (ره) و پس از ایشان مقام عظمای ولایت است.
اگر ما وحدت خود را حفظ کرده و پیرو ولایت باشیم، هرگز به نظام ما آسیبی نمی‌رسد و به همین دلیل است که دشمنان سرمایه‌گذاری بسیاری برای خدشه‌دار شدن وحدت ملی ما داشته و دارند.
بنابراین هر فرد و یا گروهی که منجر به خدشه‌دار شدن وحدت ملی ما شود، همان کسانی هستند که رهبری معظم انقلاب اسلامی از آنها به عنوان نفوذی‌ها یاد فرموده‌اند. بنابراین این افراد و کارهای آنها نتیجه‌ای به غیر از نفوذ دشمن به ارکان حساس و تصمیم‌گیر نظام ما ندارد.
جریانات سیاسی باید بدانند که این مملکت متعلق به همه مردم است. نه می‌توان اصولگرایان را حذف کرد و نه اصلاح‌طلب‌ها را می‌توان از کشور بیرون راند. جریانات سیاسی باید تلاش کنند تا با ارائه برنامه اعتماد مردم را جلب کنند. هر جریانی که مورد اعتماد مردم است، مورد احترام همگان قرار دارد.
ما در دوره‌های مختلف انقلاب و نظام شاهد، چرخش قدرت بوده‌ایم و باید همه این فرایند قانونی چرخش قدرت را بپذیریم. بنابراین دلیلی ندارد برای کسب قدرت به هر اقدامی متوسل شویم. نمی‌توان با تندروی و حمله به مخالفان اعتماد مردم را کسب کرد.
جریان‌های سیاسی باید با منطق و استدلال رای مردم را کسب کنند و با چماغ نمی‌توان اعتماد مردم را کسب کرد.


در یکی از مصاحبه‌های خود جمله‌ای گفتید مبنی بر اینکه کفن‌پوشان در دولت گذشته کجا بودند؟ چرا از چنین عبارتی استفاده کردید؟
آنچه همواره تاکید کرده‌ام این است که به هر حال با گذشت بیش از 3 دهه از عمر بابرکت انقلاب اسلامی، گفتمان ما در فضای سیاسی باید گفتمان اندیشه محور باشد. هر جناح سیاسی و فعال سیاسی و گروه و حزبی که حرفی برای گفتن دارد، باید با استدلال با مردم حرف بزند. اگر حرف و گفتمان آنها مورد پذیرش مردم قرار گرفت، مردم به آنها رای می‌دهند. مردم در سال 92 با رای قاطع به دکتر روحانی، گفتمان اعتدال را انتخاب کردند. نگاه و برنامه‌های دکتر روحانی را پذیرفتند.
حرف ما این است که در 8 سال دولت گذشته این افراد ساکت بودند و هیچ اعتراضی نداشتند. آنچه را که دولت گذشته بر اساس آمار دقیق و رسمی بر سر این ملت آورد را می‌دانند. حال سوال ما این است که چرا این دوستان کفن پوش در قبال آن اتفاقات و جفاهایی که به مردم و نظام در داخل و صحنه‌های بین‌المللی افتاد، سکوت کردند؟
امروز دولت در حال خدمت به مردم است، اما این افراد اعتراض‌های خود را پس از 8 سال سکوت از سر گرفته‌اند.
امروز هم که کشور در آستانه برگزاری انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی است، این افراد دوباره فعال شده‌اند.
مردم می‌خواهند از برنامه‌ها و اهداف جریان‌های سیاسی و کاندیداها مطلع شوند و با بر هم زدن مراسم و جلسات مخالفان سیاسی که نمی‌توان از مردم رای گرفت.
 

با پایان ثبت نام کاندیداهای انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در کرج و استان البرز، آیا کاندیدایی داریم که در این چارچوب قرار گیرد؟
برای پاسخ به این پرسش باید ویژگی‌های کاندیدای اصلح را شناسایی کرده و در زمان رای دادن به این ویژگی‌ها توجه جدی داشته باشیم.
به اعتقاد من کاندیدایی اصلح است که با مردم صادق باشد و تحت هیچ شرایطی با مردم ناراست نبوده و صادقانه با مردم برخورد کند.
متاسفانه در روزهای اخیر شاهد بودیم که برخی از آقایان با برگزاری شوهای مختلف و میتینگ‌های متعدد اعلام کردند که به واسطه درخواست‌های متعدد، خواهش جمع کثیری از معتمدین و مردمی که خواهش کردند که ما در انتخابات نامزد شویم، به این عرصه آمده‌ایم!
چرا به مردم دروغ می‌گوید و با مردم صادق نیستید؟ شما که از یک سال و نیم قبل در حال رایزنی برای حضور در انتخابات بودید، چرا به شعور مردم توهین کرده و با مردم صادقانه برخورد نمی‌کنید؟
کسانیکه از یک سال گذشته فعالیت انتخاباتی در کرج دارند و بدنبال از آن خود کردن نمایندگی احزاب بوده اند ودفترها و ستادهای متعدد راه‌اندازی کرده و جلسات سخنرانی برگزار کرده و در نشریات و خبرگزاری‌های متعدد و با عناوین مختلف مصاحبه کرده و یادداشت می‌نویسند، امروز یک دفعه می‌گویند، خودم نمی‌خواستم کاندیدا شوم، بلکه درخواست کردند و مجبور شدم این مسئولیت را بپذیرم!
خوب این افراد معلوم است که صداقت لازم را ندارد و به مردم راست نمی‌گویند.
چرا به مردم دروغ می‌گویید؟ مگر گفتن حرف راست چه ایرادی دارد؟ شما می‌توانستید خیلی صادقانه به مردم بگویید که احساس کردم توانایی حضور در مجلس را دارم و به همین دلیل وارد انتخابات شدم و این هم برنامه و هدف‌گذاری‌های من است. وقتی می‌توانید صادقانه با مردم حرف بزنید، چرا دروغ می‌گویید؟
کسانیکه که از ابتدا با فریب‌کاری وارد انتخابات شده، در صورت پیروزی هم نمی‌توان از آنها انتظار داشت که صادق بوده و نماینده خوبی برای مردم باشند.
دومین ویژگی باید این باشد که افراد توانایی اجرای وظائف نمایندگی را در بعد ملی و استانی داشته باشند.
وظیفه یک نماینده قانون‌گذاری و نظارت است. کسی که اشراف کامل به زمینه‌های قانون‌گذاری داشته و بتواند در مقام یک قانون‌گذار رای و نظر کارشناسی ارائه دهند برای این پذیرش این مسئولیت مناسب است.
در بعد نظارتی نیز وقتی یک کاندیدا از سلامت اخلاقی ،مالی کامل برخوردار باشد، می‌تواند یک ناظر خوب هم باشد. اگر فردی گرفتار حاشیه‌های مالی، اخلاقی و جناحی و باندی است، نمی‌تواند نظارت خوبی داشته باشد.
مردم نماینده‌ای در مجلس می‌خواهند که توانمند باشند. اگر نگاهی به کارنامه نمایندگان کرج و استان البرز در مجلس در طول 9 دوره گذشته داشته باشیم، در می‌یابیم که چند نفر ازآنها واقعا توانمند بودند و چند نفرشان تنها در حد رای دادن به طرح‌ها و پیشنهادها عمل کرده و خودشان هیچ طرح و ایده مناسبی نداشتند؟
آیا واقعا تمام نمایندگان ما در زمان بررسی طرح‌ها و لوایح نظرات کارشناسی داشتند و یا تنها نظارگر مباحث بودند؟
در این بخش ما باید به کاندیداهایی رای دهیم که دارای توانمندی خوبی برای آوردن ظرفیت‌های ملی به استان البرز باشند.
امانت‌داری از دیگر ویژگی‌های بسیار مهمی است که باید یک نماینده مردم داشته باشد. کاندیدایی که امانت‌دار نبوده و نمی‌تواند از رایی که مردم به او داده‌اند، به درستی حفاظت کند، شایسته حضور در مجلس نیست.
و به طور کلی یک نماینده مجلس باید درست‌کار باشد، امانت‌دار بوده، صادقانه با مردم رفتار کند، هیچگونه سوابق منفی اخلاقی و اقتصادی در کارنامه او نباشد.
چنین فردی به طور قطع برای کشور و مردم مفید خواهد بود و فرقی نمی‌کند که در کدام جریان سیاسی حضور داشته باشد.
نکته ی دیگر اینکه کاندیدای نمایندگی یاید در این استان زندگی کرده باشند. به طور مشخص نمایندگانی برای مردم کرج مفید خواهند بود که در این شهرستان ساکن بوده و زندگی کرده و با مشکلات و دغدغه‌های مردم به خوبی آشنا باشند.
فرد و یا افرادی که تهران نشین و شمال شهر نشین هستند، درک درستی از مشکلات و نیازهای مردم کرج ندارند و نمی‌توانند مدعی رفع مشکلات مردم باشند.


البته اعتقاد دارم اصلاح‌طلبان در حالت کلان در این زمینه کارنامه بهتری نسبت به رقیب سیاسی خود دارند و معتقدیم که کاندیداهای اصلح در جمع اصلاح‌طلبان بیشتر حضور دارند.


 
یکی از انتقادهایی که فعالان سیاسی و کاندیداها در روزهای اخیر مطرح کرده‌اند، مربوط به ترکیب هیئت‌ اجرایی انتخابات در کرج است. آیا ترکیب این هیئت را مناسب می‌دانید؟

این سوالی است که باید مسئولان استانداری البرز و فرمانداری کرج پاسخ دهند. به طور کلی اگر در این هیئت که مسئولیت بسیار سنگینی در زمان انتخابات بر عهده دارد، از افرادی که دارای شائبه همراهی و حضور در ستاد انتخابات برخی از کاندیداها را دارند، استفاده نمی‌شد، مطلوب تر بود .
ما به این اعتقاد باور داریم که در دولت تدبیر و امید، مدیران ارشد کشور و به ویژه شخص رئیس جمهوری تمام تلاش خود را برای اجرای صحیح قانون به کار بسته‌اند و هیچگونه مماشاتی با افراد و یا گروه‌هایی که به دنبال زیرپا گذاشتن قانون هستند، ندارند.
اگر بخواهیم تفاوت اصلی دولت فعلی و دولت گذشته را پیدا کنیم، مهمترین تفاوت این است که دولت فعلی حاضر نیست قانون نادیده گرفته شود.
بنابراین در این دولت بهتر بود افرادی برای هیئت اجرایی در شهرستان کرج انتخاب شوند که هیچ شائبه ای در ذهن مردم ایجاد نشود.


نتیجه انتخابات آتی مجلس در حوزه انتخابیه کرج و به طور کلی استان البرز را چگونه ارزیابی می‌کنید؟
در حال حاضر اصولگرایان و اصلاح‌طلبان به دنبال رسیدن به وحدت و لیست واحد در درون جریان سیاسی خود هستند. به طور قطع ما نیز در استان البرز و شهرستان کرج تلاش می‌کنیم که افرادی که همراهی بیشتری با دولت دارند و نگاه و مشی آنها اعتدالی و میانه‌روی است به مجلس راه یابند تا بتوانند وظیفه خود را به درستی در مجلس انجام دهند.
انتظاری هم که از مردم داریم این است که حضوری حداکثری در پای صندوق‌های رای داشته باشند. چرا که حفظ نظام و حفظ دستاوردهای نظام و دست‌یابی به اهدافی که مد نظر مردم قرار دارد، تنها در سایه حضور حداکثری و پرشور در پای صندوق‌های رای محقق می‌شود.
لذا از مردم فهیم استان البرز و شهرستان کرج تقاضا داریم که با حضور حداکثری در پای صندوق‌های رای و انتخاب کاندیداهای اصلح گامی دیگر در جهت توسعه ایران اسلامی برداند. گامی که در شرایط حساس فعلی بسیار مهم و با اهمیت است.



اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۷
ناشناس
|
-
|
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۲
همه باید در برابر تفکرات تندرو از 2 طرف مقابله کنیم و هوشیار باشیم که به دام تندروها و چماق به دستان نیافتیم.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۲
عحب مصاحبه متفاوتی تابناک داشته! از مصاحبه های کلیشه ای برخی سایت ها خسته شدیم. عالی بود .امیدواریم همه مسولین شجاعت حرف زدن داشته باشند
عباس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۳
با سلام
بنظرم رسید استان البرز و تیم مدیریت استانداری ظرفیت همکاری فردی با قابلیت های ملی،نظیر مهندس آقایی با سابقه سیاسی و اجرایی را نداشت و امور شهرستان را به افراد کم کیفیت واگذار کردند. دیدگاه ایشان در مورد انتخابات عالی است
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۳
مصاحبه بسیار ویژه است از روشنگری های ایشان سپاس گزاریم احسنت
صبوري
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۳
احسنت به دوست عزيز و بزرگوارم با آرزوي موفقيت در امور خدمتي ، اميدوارم در پناه حق و زير سايه اميرالمؤمنين قرار داشته باشيد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
درود یر مرد مبارزه با مفاسد اقتصادی کرج.منافع نامشروع خیلی ها در کرج بواسطه تلاشهای خستگی ناپذیر مهندس آقایی قطع شد.باغ سیب مهرشهر و پارک جهانشهر مدیون مبارزه ایشان با زمینخواری و حفظ فضای سبز کرج است.
یوسف
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
جای خالی مهندس طاهری مرد اخلاق و ادب و کار در البرز خالیه.دم آقایی گرم که از اون مرد بزرگ یاد کرد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار