سربازان نمونه نیرو‌های مسلح استان همدان در هشتمین جشنواره حضرت علی‌اکبر (ع) تجلیل شدند.
کد خبر: ۱۵۵۹۳۲
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۷ 02 January 2016

سربازان نمونه نیرو‌های مسلح استان همدان در هشتمین جشنواره حضرت علی‌اکبر (ع) تجلیل شدند.

به گزارش فارس ، هشتمین جشنواره «جوان سرباز» فرماندهی انتظامی استان همدان با عنوان «جشنواره علی‌اکبر(ع)» با حضور فرمانده انتظامی، رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی، معاونان فرماندهی انتظامی و مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه، خانواده دو شهید نیروی انتظامی و جمعی از سربازان نیرو‌های مسلح استان برگزار شد.

در این جشنواره مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به دوران مقدس سربازی اظهار کرد: اعتقاد همه این است که دوران مقدس سربازی دوران عبادت، تکلیف و اطاعت بوده و از بهترین دوره‌های خدمتگذاری به مومنان و مسلمانان به شمار می‌رود.

حجت‌الاسلام ناصر نقوی ادامه داد: هنوز نگاه مردم در کف جامعه و لسان عموم به سربازی عوض نشده و با نگاه منفی به این موضوع نگاه می شود.

وی با بیان اینکه برخی افراد معنی تحریم و جنگ نرم را نمی‌فهمند و متوجه باطن آن‌ها نیستند، افزود: متأسفانه نگاه جامعه به سربازی نگاه تکلیفگرایی نیست، کسانی که در مورد سربازی این طور حرف می‌زنند نمی‌دانند که تکلیف، تکلیف است.

مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در همدان با تأکید بر اینکه تلاش در تأمین امنیت جهاد فی سیبل‌الله است، گفت: نگاه به سربازی باید دینی و تکلیفی باشد.

وی با بیان اینکه اگر امنیت نداشته باشیم چیزی برای ما نخواهد ماند، گفت: تک تک سربازانی که پستی دارند و لباسی به تن دارند امنیت را تأمین می کنند.

نقوی با بیان اینکه برای مقابله با دشمنان در داخل و خارج باید امنیت داشته باشیم، تصریح کرد: برای مقابله با دشمنان، داعش و جلوگیری از برخی اتفاقات نیاز به امنیت داخلی داریم.

وی با اشاره به تلاش دشمن برای نفوذ در کشور یاد‌آور شد: در صورتی که صدای یک ترقه در کشور شنیده شود این صدا در اروپا و خارج از کشور بزرگ‌نمایی شده و در خارج از کشور تحلیل‌های مختلف بر نفوذ در ایران خواهند داشت.

مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در استان همدان بیان کرد: امروز امنیت ما در کشور، امنیت یمن، سوریه، پاکستان، افغانستان و عراق را رقم می‌زند و حضور غیرتمندانه سربازان ما در امنیت مشوق نیرو‌های حزب‌الله خواهد بود.

وی لباس سربازی را لباس مقدسی دانست و خطاب به سربازان حاضر گفت: لباس شما بسیاری را از گناه فراری می‌دهد و از بسیاری اتفاقات نیز جلوگیری می‌کند.

نقوی لباس سربازی را لباس نور و تقوا بر تن سربازان خواند و افزود: ساعات عمر سربازان در دو سال سربازی در دوران جوانی نجات‌دهنده است.

وی با تأکید بر اینکه زندگی مومن باید زندگی اجتماعی و حضور مومن و برکاتش باید همگانی و عمومی باشد، از سربازان خواست دو سال سربازی را صبورانه، خوب و متدینانه سپری کنند.

مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در استان همدان ادامه داد: دوران سربازی بهترین زمان برای عبادت،‌ تغییر اخلاق اجتماعی، استفاده از تجربیات دیگران،‌ ساختن روحیه جوانمردی و بهبود نگاه فرهنگی و دینی است.

وی با اشاره به اینکه در سربازی بهترین زمان برای ترک گناه فراهم است، یاد‌آور شد: در این دوران، سربازان هم می‌توانند به تکلیف عمل کنند و هم رشد اخلاقی داشته باشند.

نقوی نگهبانی از دین و مملکت را یکی از وظایف سربازان با نگهبانی، آمادگی لشگری و تقویت قوای نظامی دانست و اظهار کرد: نگهبان‌ها و مرزبانان امنیت را برقرار می‌کنند که امام سجاد(ع) نیز در دعای صحیفه سجادیه برای سلامتی آن‌ها دعا کرده‌اند.

وی سربازان را نگهبانان حیثیت و امنیت ملی برشمرد و گفت: باید به جایی برسیم که جامعه به سربازی، عشق بورزد و نگاه تکلیف‌گرایی به آن داشته باشد.

مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در استان همدان افزود: سربازان بدانند که لباس فرهنگ،‌ استقامت و تکلیف را به عشق ولایت و امنیت به تن می‌کنند.

در پایان این مراسم از خانواده شهید «پیمان زارعی» و «آرش اسماعیلی» و سربازان نمونه نیرو‌های مسلح تقدیر شد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار