سال 2015 میلادی با اتفاقات تلخ و شیرین فراوانی همراه بود. در حالی که این سال برای برخی پر از شادی بود بسیاری از کشورها هم گرفتار جنگ شدند
کد خبر: ۱۵۵۶۸۰
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۱ 02 January 2016
سال 2015 میلادی با اتفاقات تلخ و شیرین فراوانی همراه بود. در حالی که این سال برای برخی پر از شادی بود بسیاری از کشورها هم گرفتار جنگ شدند و برخی نیز با از دست دادن عزیزانشان تراژدی‌های تلخی را تجربه کردند.در این مطلب به چند مورد از اتفاقات تلخ سال 2015 میلادی اشاره شده است.

1-سرقت خانه جواهرات لندن


3‌ آوریل 2015 میلادی در حالی که لندن در تعطیلات 4 روزه عید پاک بود خزانه جواهرات لندن در ساختمان‌ هاتون گاردن غارت شد و سارقان با شکستن قفل 72 جعبه امنیتی، مقادیر زیادی الماس را به سرقت بردند. براساس تصاویر دوربین‌های مداربسته، سارقان 9 نفر بودند که مدتی پس از حادثه دستگیر شدند و با توجه به سن و سال‌شان لقب «سربازان پیر» را گرفتند. با وجود آغاز دادرسی این پرونده، هنوز مخفیگاه جواهرات لو نرفته و تحقیقات ادامه دارد.

2- قتل‌عام در کلیسای سیاهپوستان امریکا:


شامگاه 17 ژوئن، جوان 21 ساله سفیدپوستی با حمله به کلیسای سیاهپوستان در چارلستون کارولینای جنوبی، حاضران را به رگبار گلوله بست که در این حادثه 9 نفر جان خود را از دست دادند. پلیس چارلستون چند روز پس از وقوع این حادثه، ضارب را که «دیلن راف» نام داشت دستگیر و انگیزه او را نفرت نژادپرستانه اعلام کرد. این قاتل پس از دستگیری درحالی که در اسکورت پلیس قرار داشت به دوربین لبخند تمسخرآمیزی می‌زد. این پرونده همچنان در دست بررسی است.

3-سقوط هواپیمای جرمن وینگز و مرگ دو خبرنگار ایرانی:


 24 مارس (4 فروردین)، هواپیمای ایرباس 320 شرکت جرمن وینگز با 144 مسافر، دو خلبان و چهار خدمه پروازی در نزدیکی یک پیست اسکی روستایی در دامنه کوه‌های آلپ فرانسه سقوط کرد و همه سرنشینان آن جان خود را از دست دادند. در میان کشته‌شدگان یک خبرنگار و یک عکاس ایرانی نیز بودند که اجساد آنها مانند دیگر سرنشینان پرواز هرگز پیدا نشد. در این رابطه کمک خلبان به عنوان عامل سقوط شناخته شد اما گمانه‌زنی‌ها در این باره ادامه دارد.

4-فرار ال‌چاپو:


 11 ژانویه 2015 میلادی در حالی که نزدیک به یک سال از دستگیری بزرگ‌ترین سرکرده کارتل بزرگ سینالوئا می‌گذشت این تبهکار در نقشه‌ای حساب شده از زندان فوق امنیتی مکزیک و از طریق چاه حمام فرار کرد و از دریچه‌ای زیرزمینی خود را به بیرون زندان رساند. با وجودی که تلاش‌های زیادی برای دستگیری این زندانی انجام شده اما هنوز هیچ نشانی از مخفیگاه او به دست نیامده است.

5- غرق کشتی چینی در رودخانه یانک تسه:


 یک کشتی چینی که یکم ژوئن (11 خرداد) بر رودخانه یانک‌تسه در حرکت بود به علت نابسامانی جوی غرق شد و 458 سرنشین آن در رودخانه غرق شدند.از سرنشینان این کشتی تنها 12 نفر نجات یافتند که کاپیتان نیز در میان آنها بود.

6- دفن 91 زن و مرد در شنژن چین:


 21 دسامبر، پارک صنعتی شنژن چین به دلیل سستی خاک فرو ریخت و حدود 91 زن و مرد و کودک در اعماق خاک مدفون شدند.در حالی که به نظر می‌رسید این حادثه به علت سستی خاک و عوامل طبیعی رخ داده باشد اما بررسی این فاجعه که در آن 33 ساختمان کاملاً تخریب شده بود نشان داد علت سستی خاک، دفن غیراصولی زباله‌های صنعتی بوده است. منطقه شنژن 110 هزار نفر سکنه دارد و 22 هزار شرکت اقتصادی در آن فعالیت می‌کنند.

7- قتل جنجالی دختر افغان:


 28 اکتبر دختر 27 ساله‌ای از اهالی کابل به تحریک یک رمال، به اتهام سوزاندن کتاب این دعانویس در مسجد شاه دو شمشیر مورد حمله تعداد زیادی از افراد خشمگین قرار گرفت و درحالی که بشدت کتک خورده بود زنده زنده در آتش سوخت. با توجه به اعتراض‌های گسترده مسلمانان و بویژه زنان در شهرهای مختلف افغانستان به این جنایت، متهمان واقعه بسرعت محاکمه شدند اما با وجودی که 4 تن به اعدام محکوم بودند در شگفتی همگان بخشیده شدند و 4 اعدامی نیز حکمشان به حبس تبدیل شد. این در حالی بود که خانواده «فرخنده» نیز مورد تهدید اطرافیان متهمان قرار گرفتند و مجبور به مهاجرت شدند.

8-سقوط هواپیمای نظامی اندونزی:


 30 ژوئن (10 تیر) هواپیمای نظامی 130-c هرکولس با 109 مسافر و 12 خدمه پروازی روی منطقه‌ای مسکونی در «مدان» اندونزی سقوط کرد که در پی آن 121 نفر از سرنشینان پرواز جان باختند و 22 نفر از ساکنان بخش مسکونی نیز در زیر آوار هواپیما به کام مرگ رفتند.

9- غرق کشتی مهاجران در راه اروپا:


18 آوریل، کشتی مسافری مهاجران با 550 مسافر در نزدیکی لیبی غرق شد. مسافران این کشتی که به مقصد اروپا در حرکت بودند، توسط قاچاقچیان و در میان آب‌های سرکش رها شدند و پس از ساعت‌ها جدال با مرگ در آب‌های خروشان دریا با دیدن یک کشتی دیگر از خود بی‌خود شدند که با حرکت‌های شتابزده آنها کشتی واژگون شد. براساس آخرین گزارش‌ها، تنها 30 نفر از مسافران این کشتی نجات یافتند.

10- فرار ملوانان ایرانی از اسارتگاه دزدان دریایی:

 22 اکتبر، یک کشتی صیادی با 13 سرنشین ایرانی با ورود به آب‌های سومالی، اسیر دزدان دریایی سومالیایی شد. ملوانان اسیر این لنج ایرانی  پس از یک ماه و نیم اسارت و سرگردانی روی آب، درحالی که دست بسته با تهدید مسلحانه دزدان روبه‌رو بودند 25 روز پیش از پایان سال 2015 میلادی با دیدن یک ناو جنگی دانمارکی در نزدیکی خود تصمیم به نجات گرفتند و در مقابله با دزدان با دادن دو کشته و دو مجروح و به هلاکت رساندن پنج دزد دریایی خود را به ایران رساندند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :