رئیس اداره بیابان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان از آبگیری 230 هزار مترمکعب از بند و بندسارهای طرح های بیابان استان در بارندگی سوم تا ششم دی امسال خبر داد.
کد خبر: ۱۵۴۱۴۰
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۰ 30 December 2015
 به گزارش تابناک هرمزگان، ابراهیم جعفری تختی در گفت و گو با خبرنگاران، با اشاره به اجرای طرح های مختلف در جهت مقابله با بیابان زایی و کاهش اثرات خشکسالی در استان، گفت: اجرای هرساله طرح های مدیریت هرزآب، کمک موثری به عرصه های طبیعی و مدیریت آب می کند.

وی هدف از احداث بند و هلالی ها را ذخیره نزولات آسمانی و افزایش رطوبت خاک جهت استقرار گونه های مرتعی و جنگلی اعلام و اضافه کرد: کمک به احیای طبیعی پوشش گیاهی، کنترل فرسایش بادی و کاهش ریزگردها از دیگر دلایل اجرای این طرح ها به شمار می رود.

جعفری تختی افزود: از دلایل اصلی بیابانی بودن برخی بخش های هرمزگان به ویژه مناطق شرقی، نزدیکی به مدار 30 درجه و کمبود ریزش نزولات آسمانی است.

وی با بیان اینکه برای شش هزار و 200 هکتار از اراضی این استان، طرح های مدیریت هرزآب با احداث بند های خاکی اجرا شده است، گفت: این طرح ها ظرفیت جمع آوری و ذخیره 15 میلیون متر مکعب آب باران را داراست.

ای مقام مسئول اظهار کرد: هرمزگان دارای یک میلیون و 565 هزار هکتار اراضی بیابانی، 625 هکتار اراضی تحت تاثیر و 28 کانون بحرانی با وسعت 318 هزار هکتار از شرق تا غرب استان است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار