مدیر طرح جامع مطالعاتی، تحقیقاتی و ترویجی فضای سبز کم آب طلب وبیان زدایی جزیره قشم گفت: طرح جامع مطالعاتی، تحقیقاتی و ترویجی فضای سبز کم آب طلب و احیای بیان زدایی در قشم با ۶۰ درصد پیشرفت در دست اجرا است .
کد خبر: ۱۵۳۷۳۰
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۷ 29 December 2015
به گزارش تابناک هرمزگان، ریحانه عظیمی افزود:در این طرح ۳۰ گونه گیاهی مقاوم و بومی به شرایط خشکی ،آب دریا وشوری دریا از خانواده گراس چند ساله شناسایی شده است
 
 
وی مقابله با بیابان زدایی در این جزیره را با احیای پوشش گیاهی قشم به روش های بیولوژیکی و پیشگیری از پدیده هایی همچون گردو غبار، ریزگردها و توفان شن را از مزایای شناسایی و تکثیر این گونه ها دانست.
 
مدیر طرح جامع مطالعاتی، تحقیقاتی و ترویجی فضای سبز کم آب طلب وبیان زدایی جزیره قشم گفت:گیاهانی که در این طرح کشت می شوند پس ارزیابی و انجام آزمایش آب و خاک و سنجش میزان بیابانی شدن جزیره انتخاب شده و در مرحله کشت قرار گرفته اند.
 
عظیمی افزود: استفاده از تجربه های پرفسور "محمد پسرک لی"و تجربه دوازده ساله این محقق در ارائه گیاهان های چمنی مقاوم به شوری و خشکی یکی از نقاط قوت طرح فضای سبز کم آب طلب این جزیره است.
 
این طرح با همکاری پژوهشکده محیط های خشک شهرستان مشهد ومنطقه آزاد قشم از مرداد امسال آغاز شده است وتا ۱۸ ماه ادامه دارد.
 
جزیره قشم با حدود۱۱۷ هزار نفر جمعیت، یک هزار و پانصد کیلومتر مربع وسعت شامل ۱۳۵ کیلومتر طول و عرض متوسط ۱۴کیلومتر در جنوب کشور و در کنار آب های خلیج فارس واقع شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار