مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان ایلام؛
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان ایلام، گفت: در حال حاضر حدود 1100 نفر از نوعروسان مددجوی این نهاد در نوبت دریافت جهیزیه هستند که نیازمند مساعدت‌ها و منتظر همت بالای خیرین عزیز و نیکوکاران در کشور هستند که با حمایت خیرین تا پایان سال جهیزیه این نوعروسان تأمین شود.
کد خبر: ۱۵۲۹۶۸
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۰ 28 December 2015
به گزارش تابناک ایلام، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان ایلام، گفت: همکاری و مساعدت خیرین و نیکوکاران کشور در تأمین جهیزیه نوعروسان مددجوی این نهاد، نقش مهمی در ترویج فرهنگ ازدواج آسان دارد.

ضیاء رضایی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان ایلام، صبح دیروز(6 دی) در مراسم پیوند آسمانی 400 زوج مددجوی این نهاد، اظهار کرد: اهمیت ازدواج بر هیچ‌کس پوشیده نیست و آیات و روایات زیادی در خصوص اهمیت ازدواج در دین مبین اسلام و سیره نبوی وجود دارد.

وی، بابیان اینکه ازدواج یکی از نشانه‌های از لطف خداوند است، افزود: پیامبر اکرم(ص) اهمیت بسیار زیادی در خصوص ازدواج  داشته‌اند و دراین‌باره فرموده‌اند که هر کس دین مرا دوست می‌دارد باید از سنت‌های من پیروی کند و یکی از سنت‌های ما ازدواج است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان ایلام، یادآور شد: یکی برنامه‌های کمیته امداد امام خمینی(ره) تأمین جهیزیه برای نوعروسان خانواده بزرگ کمیته امداد  است که در استان ایلام در طول مدت بیش از 24 سال، بیش از  45 هزار نوعروس با مساعدت‌های کمیته امداد حضرت امام(ره) به خانه بخت رفته و چیزی در حدود 19 میلیارد و 300 میلیون تومان در این زمینه ارائه خدمات شده است.

رضایی، بابیان اینکه  در سال جاری هم 1600 نفربر اساس برنامه‌ای  مربوط به سال 94 تأمین جهیزیه نوعروسان مددجو بر عهده کمیته امداد این استان است، ابراز کرد: در حال حاضر 1594 مورد از این تعداد تحقق پیداکرده و این امر با مساعدت خیرین عزیز و از محل اعتبارت دولتی کمیته امداد تحقق پیداکرده است.

وی، بیان کرد: حدود 1100 نفر  از محل مساعدت‌های کمیته امداد و 400 نفر با مساعدت‌های موسسه خیریه عترت بوتراب در سال جاری تأمین جهیزیه شده که برای هرکدام از این زوج‌ها یک‌میلیون و 500 هزار تومان و از محل اعتبارات دولتی هم 500 هزار تومان اختصاص پیداکرده است و موسسه خیریه حضرت رقیه(ص) هم 90 نفر را تحت پوشش قرار داده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان ایلام، گفت: در حال حاضر نیز حدود 1100 نفر از نوعروسان مددجوی این نهاد در نوبت دریافت جهیزیه هستند که نیازمند مساعدت‌ها و منتظر همت بالای خیرین عزیز و نیکوکاران در کشور هستند که با حمایت خیرین تا پایان سال جهیزیه این نوعروسان تأمین شود.

وی، بابیان اینکه متأسفانه سن ازدواج در کشور بالا رفته است، یادآور شد: در حال حاضر بیش از 15 هزار دختر دم بخت بالای 18 سال در امداد استان ایلام داریم  که از این تعداد 46 درصد بالای 30 سال هستند و عاملی که باعث افزایش سن ازدواج می‌شود تشریفات و  تجملات است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان ایلام، ابراز کرد: باید زمینه‌ای فراهم شود و فرهنگ‌سازی لازم انجام گردد و این تجملات را برطرف کنیم و زمینه ازدواج آسان همه جوانان فراهم شود، در استان ایلام نیازمند مساعدت خیرین در راستای تأمین جهیزیه نوعروسان تحت حمایت این نهاد هستیم.

وی، در پایان با تقدیر از خیرین و نیکوکاران کشور، اظهار کرد: حاج‌آقای صیدی در موسسه خیریه عترت بوتراب همکاری ویژه‌ای در این زمینه در استان داشته و حدود یک سال و نیم است که در استان ایلام  فعالیت دارند و همسر ایشان نیز در تأمین بخشی از هزینه‌های خانواده‌ها نیازمند همکاری ویژه داشته است.

گفتنی است،  در این مراسم با حضور مصطفی خاکسار قهرودی معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره)، محمدرضا مروارید استاندار ایلام و حجت‌الاسلام سید علی شاه‌چراغی عضو شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور و امام‌جمعه شهرستان شهرری، حجت‌الاسلام سید رضی موسوی شکوری امام‌جمعه شهرستان خوی، فرمانده سپاه امیرالمؤمنین(ع) استان ایلام، حضور داشتند./پ

منبع: خبرگزاری شبستان

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار