طرح نوروزی پلیس راه آستارا با تدابیر ترافیکی در محور آستارا به اردبیل و آستارا به تالش آغاز شده و تا 16 فروردین سال آتی ادامه دارد.
کد خبر: ۱۵۲۸۰
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۶ 18 March 2015
به گزارش تابناک گیلان ،سروان محمود امیدی گفت : طرح نوروزی پلیس راه آستارا با تدابیر ترافیکی در محور آستارا به اردبیل و آستارا به تالش آغاز شده و تا 16 فروردین سال آتی ادامه دارد.

وی افزود : تیم های پلیس راه آستارا در ایام نوروز با توجه به حضور چشمگیر مسافران در مسیر رفت و برگشت به استان اردبیل در محدوده گردنه حیران مستقر است.

وی اضافه کرد : تیم نامحسوس پلیس راه نیز در محور آستارا به اردبیل حضور فعال دارد و با هر گونه تخلفات رانندگی نظیر سبقت و سرعت غیر مجاز به شدت برخورد می کند.

وی به گره ترافیکی در محور تالش به آستارا در منطقه خطبه سرا و استقرار یک تیم پلیس راه در آن نقطه اشاره کرد و ادامه داد : گره های ترافیکی پس از ورود به محور تالش به آستارا در منطقه خطبه سرا قابل رویت بوده و علت آن به قیفی شکل درآمدن بزرگراه در این منطقه مربوط می باشد.

وی اضافه کرد : به دلیل اینکه در این نقاط جاده به صورت لاین رفت و برگشت و کم عرض است ، حجم تردد در آن به کندی صورت گرفته و باعث ترافیک سنگین می شود.

سروان امیدی به ترافیک موجود در سه راهی عنبران در نقطه خروجی از شهر آستارا اشاره کرد و افزود : در این منطقه نیز در ایام تعطیلات شاهد ترافیک هستیم که باید رانندگان با گذشت و صبوری سعی در کنترل احساسات و هیجانات کرده و به آرامی مسیر خود را ادامه دهند.

وی اضافه کرد : البته در این مناطق پلیس راه ، عوامل انتظامی و پلیس افتخاری حضور داشته و ترافیک را کنترل می کنند.

فرمانده پلیس راه آستارا ـ تالش با اشاره به همکاری دهیاران به عنوان راهوران محله در طرح نوروزی پلیس راه بیان کرد : عوامل پلیس راه آستارا برای محقق شدن کاهش تصادفات در طرح نوروزی به صورت مضاعف کنترل ترافیک و ارتقای قانونمندی در عبور و مرور و کاهش سوانح رانندگی را انجام می دهند که در این راستا نصب بنر توسط دهیاران ، خطرات ترافیک در سه راهی عنبران را به مسافرین یاد آوری می کند.

وی در ادامه افزود : در برخی از محورهای بزرگراهی سرعت مجاز از 110 کیلومتر به 95 کیلومتر تقلیل یافته که لازم است رانندگان با تجزیه و تحلیل تصادفات به علت عبور عابرین پیاده در این مناطق ، سرعت خود را کاهش داده و توجه کافی به تابلوهای محدودیت سرعت داشته باشند و سرعت خود را مدیریت کنند.

سروان امیدی همچنین گفت : برخورد با رانندگان موتور سیکلت خطرآفرین و رانندگانی که دو تخلف همزمان داشته باشند در این طرح در دستور کار پلیس راه قرار دارد.

وی در ادامه بیشترین تصادفات فوتی را مربوط به اهالی بومی محل ذکر کرد و افزود : این افراد بدون آشنایی به قوانین رانندگی بیشتر بر اساس تجربه در محور رانندگی می کنند و این تجربه قبلی باعث می شود تا رانندگان بومی سرعت خود را افزایش دهند ولی در هنگام خطر قادر به عکس العمل مناسبی نبوده و به همین علت تصادفات آنها با شدت بیشتری صورت می گیرد که متاسفانه منجر به فوت یا جراحت شدید می شود.

فرمانده پلیس راه بندر آستارا بیان کرد : بیشترین علت در تصادفات عدم توجه به جلو است که مسافرین باید آن را مدنظر قرار دهند و توجه داشته باشند که خستگی و خواب آلودگی یکی از عوامل این امر به شمار می رود و نیاز است مسافران در مسافت های طولانی پس از هر دو ساعت رانندگی یک ربع به استراحت پرداخته و با انجام حرکات کششی و نوشیدن یک لیوان چای رفع کسالت کرده و هوشیاری خود را افزایش دهند.

وی با بیان اینکه وضع روحی مناسب همراه با ویژگی هایی چون دید کافی ، هوشیاری ، تغذیه مناسب ، خواب کافی ، دمای مناسب درون خودرو و تمرکز لازم در حین رانندگی از بروز احتمالی حوادث جلوگیری می کند ، اظهار کرد : همکاری مردم با پلیس در کاهش تصادفات جاده ای از اهمیت ویژه ای برخوردار است و اگر این مشارکت تدوام داشته باشد میزان تصادفات و تخلفات به حداقل می رسد.

وی با اشاره به فرا رسیدن عید نوروز و تعطیلی مدارس اظهار کرد : با فرا رسیدن ایام تعطیلات سال نو و با وجود جاذبه های گردشگری فراوان در بندر آستارا میزان سفرها به این شهرستان به حداکثر می رسد و این افزایش حجم سفرها با توجه به حجم و ظرفیت و کشش جاده ها ، مشکلاتی را به همراه دارد که یکی از این مشکلات افزایش حوادث جاده ای است.

فرمانده پلیس راه آستارا ـ تالش در ادامه گفت : میزان تصادفات در حوزه استحفاظی این پلیس راه در سال جاری نسبت به سال گذشته 10 درصد کاهش داشته است.

به گزارش ایرنا ، مسیر تالش ـ آستارا و گردنه حیران در حدفاصل آستارا به اردبیل در غرب استان گیلان واقع شده و یکی از محورهای مواصلاتی مهمی است که راه ارتباطی به استان اردبیل می باشد و تردد از آن در فصول مختلف سال به ویژه ایام نوروز با ترافیک نیمه سنگین و سنگین همراه است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار