مدیر آموزش و پرورش چالوس از انجام اقدامات پیشگیرانه به منظور جلوگیری از شیوع آنفلوآنزا در مدارس خبرداد.
کد خبر: ۱۴۹۷۳۴
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۷ 22 December 2015
به گزارش تابناک مازندران، سلیمان عبدالهی در جلسه شورتی آموزش و پرورش چالوس در سالن اجتماعات فرمانداری چالوس با اشاره به بلااستفاده بودن تعدادی از مدارس در این شهرستان اظهار كرد: طی ادوار گذشته به علت كم شدن جمعیت ابتدایی كشور و سپرده شدن بخشی از آموزش به بهزیستی، برخی از فضاهای آموزشی چالوس و مرزن آباد بلا استفاده شد.
وی افزود: یكی دیگر از علل خالی و بلا استفاده شدن برخی از فضاهای آموزشی خصوصا در سطح روستاها، ثبت نام دانش آموزان روستایی در مدارس شهری بود كه بدون كارشناسی طی سال‌های اخیر انجام شد.
مدیر آموزش و پرورش چالوس تصریح كرد: با تدابیر كه اندیشیده شد در حال حاضر جلوی ثبت نام دانش آموزان روستایی در شهرها گرفته شده است و آنها موظف هستند در همان محل سكونت خود به مدرسه بروند و این امر تا حدی مشكلات را برطرف كرده است.
عبدالهی با اشاره به بلا استفاده بودن 31 مدرسه در سطح شهرستان چالوس خاطرنشان كرد: بنا داریم با هماهنگی با شورای آموزش و پرورش استان و مجوزهای لازم از سوی فرمانداری و سایر نهادهای مرتبط، نسبت به فروش این واحدها اقدام کنیم.
وی با تاكید بر پشتیبانی و تامین درآمد مدارس شهرستان اظهار كرد: آموزش و پرورش به دلیل کسر سرانه و نداشتن سرانه کامل مجبور است تا از محل مشارکت‌های مردمی و درآمدهای اختصاصی برخی از مدارس را اداره کند.
مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان چالوس خاطرنشان كرد: برای افزایش درآمد و استفاده از درآمد حاصل از تابلوهای تبلیغاتی برای برطرف شدن بخشی از این مشکلات اقتصادی نیاز است حمایت‌های لازم انجام شود.
عبدالهی با مهم ارزیابی کردن نقش آموزش و پرورش در مسائل زیربنایی کشور گفت: بدون شک آموزش و پرورش پایه و اساس موفقیت یک کشور محسوب می‌شود بنابراین کمک به آموزش و پرورش کمک به آینده مملکت است و در غیر این‌صورت خیانت به نسل‌های بعدی خواهد بود.
وی در خصوص اقدامات صورت گرفته در جهت مقابله با آنفولانزا در سطح مدارس ابراز كرد: با شیوع بیماری، قبل از آنكه آموزش و پرورش شهرستان اقدامی انجام دهد شبكه بهداشت و درمان شهرستان چالوس  وارد عمل شد و جلسات متعدد آموزشی با كمك پزشكان و كارشناسان بهداشت و درمان در سطح مدارس انجام شد و آگاهی های لازم به دانش آموزان و اولیاء داده شد و در این خصوص اقدامات اورژانسی نیز انجام شد.

خبرگزاری ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار