فرمانده انتظامی صومعه‌سرا:
، اردشیر آقاجانی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه این شهرستان اظهار کرد: ناجا تدابیر جدیدی برای ایام تعطیلات نوروز در برنامه کاری خود دارد.
کد خبر: ۱۴۹۶۵
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۷ 17 March 2015
به گزارش تابناک از صومعه‌سرا، اردشیر آقاجانی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه این شهرستان اظهار کرد: ناجا تدابیر جدیدی برای ایام تعطیلات نوروز در برنامه کاری خود دارد.

وی با بیان اینکه شعار ناجا در سال جدید با نام آسودگی و ایمنی بیشتر با التزام به اخلاق، قانون و نظم عمومی است، تصریح کرد: فرمانده جدید ناجا پیشگیری اجتماعی و اقدام‌های انتظامی را به عنوان برنامه کاری خود عنوان کرده است.

فرمانده انتظامی صومعه‌سرا حضور و مشارکت مردم را در کنار پلیس موفق خواند و خاطرنشان کرد : مشارکت عمومی در پیشگیری از وقوع جرایم در سال 94 از اولویت کاری این فرماندهی است.

وی به موضوع پیشگیری اجتماعی و وضعی اشاره کرد و افزود: پیشگیری اجتماعی همان جامعه‌ محوری پلیس بوده که پلیس در متن جامعه قرار دارد و موفق‌ترین پلیس جامعه است.

آقاجانی پیشگیری اجتماعی را با حضور پلیس در مدارس، دانشگاه‌ها و مجامع عمومی عنوان کرد و گفت: هر جا مشارکت مردم بیشتر باشد پلیس موفق‌تر عمل می‌کند.

وی با بیان اینکه در سال جاری کشفیات در بخش‌های مختلف افزایش داشته است، افزود: این امر نشان‌دهنده مشارکت عمومی و موفقیت پلیس است.

این مسئول به راه‌اندازی سامانه و بانک اطلاع‌رسانی مجرمان شهرستان برای نخستین بار اشاره کرد و گفت: هدف از راه‌اندازی این سامانه شناسایی متهمان، کشف علمی پرونده‌ها و کنترل مجرمان شهرستان است.

وی ادامه داد: اکنون در سامانه مذکور اطلاعات مربوط به 22 هزار مجرم استان ثبت شده و این سامانه می‌تواند به شناسایی سارقان حرفه‌ای و فراری‌ها کمک کند.

آقاجانی نقش رسانه‌ها را در شناسایی و پیشگیری بسیار مهم دانست و تصریح کرد: آنها به ایجاد حس امنیت و آسایش در جامعه نقش تأثیرگذاری دارند.

وی با اشاره به فرا رسیدن ایام عید و تعطیلات نوروز تأکید کرد: ماموران انتظامی صومعه‌سرا تمام پارک‌ها و مکان‌های عمومی را زیرپوشش خدماتی خود قرار می‌دهند و در این زمینه از تمام توان شهرستان از جمله بسیج، دهیاری‌ها و شهرداری‌ها استفاده می‌کنیم.

فرمانده انتظامی صومعه‌سرا از برپایی چهار ایستگاه پلیس در این شهرستان خبر داد و گفت: این چهار ایستگاه در ورودی بخش تولمات، میدان انتظام، پارک ابریشم و میدان ولی عصر (عج) صومعه‌سرا برپا است.

وی یادآور شد: امسال برای نخستین بار از پلیس‌های افتخاری در همکاری و کمک‌رسانی به پلیس استفاده شده که صومعه‌سرا با داشتن 90 پلیس افتخاری از 44 نفر آنها استفاده می‌کند.

آقاجانی متذکر شد: برای ارائه خدمات بیشتر و بهتر به مسافران و شهروندان در ایام عید نوروز از نیروهای کادری و وظیفه که از مراکز آموزشی کرج و تهران منتقل شده‌اند استفاده می‌شود.

وی با بیان اینکه پلیس راهور نیز برنامه‌های خاصی برای این ایام دارد، تصریح کرد: در ایام نوروز سعی می‌کنیم در زمینه کروکی و ترخیص خودروها به روش جدیدی عمل کرده و با مسافران با مساعدت برخورد شود.

فرمانده انتظامی صومعه‌سرا به برنامه‌های فرهنگی این نیرو در ایام عید اشاره کرد و یادآور شد: نصب بنر با موضوعات اجتماعی و پخش تیزهای هشدار دهنده در تیراژ بسیار درباره هشدارها در زمینه سرقت و پیشگیری از جرایم از جمله برنامه‌ها است.

وی درباره فرا رسیدن چهارشنبه آخر سال گفت: نگاه پلیس به چهارشنبه‌سوری امنیتی نیست بلکه نگاهی اجتماعی و نظم‌بخشی است.

آقاجانی به کشف مواد محترقه کم‌خطر در چند روز گذشته اشاره کرد و گفت: 15 هزار و 859 عدد مواد محترقه کم خطر توسط ماموران انتظامی شهرستان کشف و ضبط شده که نسبت به سال گذشته 100درصد افزایش کشف داشته‌ایم.

وی افزود: در این ایام برای امنیت بیشتر و پیشگیری از هرگونه وقوع جرم اسباب‌کشی منازل تنها با فرمی که پلیس در اختیار افراد متقاضی قرار می‌دهد امکانپذیر است.

فرمانده انتظامی صومعه‌سرا با بیان اینکه اجاره منازل نیر به مسافران باید به نیروی انتظامی اطلاع داده شود، خاطرنشان کرد: مسافران از چادر زدن در هر مکانی برای حفظ امنیت خود پرهیز کنند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار