پیمانکار سگ‌کش دیروز ؛ منتقد سگ‌کشی امروز
یکی از منتقدین جدی کشتن سگهای ولگرد که تعدادشان حدود هشت هزار قلاده و رها در حاشیه شهر مشهد هستند انجمن حمایت از حیوانات خراسان رضوی است با مدیریت فردی که خودش دو سال پیمانکار معدوم سازی سگها بوده است.
کد خبر: ۱۴۷۲۸
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۵:۵۶ 17 March 2015

به گزارش تابناک خراسان رضوی، مدیر عامل سازمان پسماند شهرداری مشهد با افشای مطلب فوق، اظهار تاسف کرد:متاسفانه پیمانکاران در کشور ما بیش از اینکه حس وظیفه شناسی داشته باشند به مسائل اقتصادی توجه می کنند.

علی نجفی افزود : تعداد هجوم سگ هادر حاشیه شهر مشهد بسیار بالاست. سند حرف ما هم تلفن های شکایتی است که به ۱۳۷ می شود و نشانگر اعتراض بی‌شمار مردم به این مسئله است.

وی درباره معدم سازی سگها توسط شهرداری گفت: شهرداری به وظیفه قانونی خود عمل می کند. به استناد ماده ۵۵ قانون شهرداری، مکلف هستیم حیوانات موذی را از سطح شهر حذف نماییم. شما ببنید یک طفل سر صبح در خانه را باز می کند و با یک سگ مواجه می شود. این چه ضربه روحی به این بچه می زند که با هیچ چیز قابل مقایسه نیست!

مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری مشهد در خصوص پیشنهاد عقیم سازی سگها به جای معدوم کردن آنها گفت: عقیم سازی سگ ها در یک جامعه محدود جواب می دهد نه در شهری که در سال ۸۰۰۰ قلاده سگ جمع می کند. شما فرض کنید ۸۰۰۰ سگ را جمع آوری  کنید. پس از عقیم سازی با آنها چه می کنید؟

وی افزود: خیلی ها احساسی صحبت می کنند و نمی گویند پس از جمع آوری این سگ ها دوباره این ۸۰۰۰ سگ را میخواهند در شهر رها کنند؟ شکایتی که شهروندان بابت پارس سگ در بامداد دارند و مشکلات بهداشتی را چه خواهند کرد؟

این مقام مسول در شهرداری البته گلایه هایی هم داشت :چرا همیشه باید شهرداری وظیفه سایر ادارات را هم به دوش بکشد؟ شبکه دامپزشکی باید در حاشیه شهر حضور پیدا کند و کار عقیم سازی را دنبال نماید و سگ هایی که مورد نیاز هستند به صورت عقیم سازی مورد نگهداری واقع شوند. متاسفانه فقط شهرداری وارد این ماجرا شده و دوستان منتقد راحترین راه را انتقاد از شهرداری می دانند.

نجفی درباره نتیجه و اثربخشی از بین بردن سگها در سالیان اخیر در مشهد هم توضیح داد : در چند سال قبل حتی در اطراف حرم مطهر و خیابان ها هسته مرکزی شهر سگ وجود داشت.اما حالا سگ فقط در حاشیه شهر و بیشتر در مناطق ۵ و ۶ وجود دارد.تعداد ۸۰۰۰ قلاده سگ کاهش پیدا نکرده اما نفوذ سگ ها به هسته مرکزی شهر کم شده است. سگ زاد و ولد می کند و در طول سال ممکن است بیش از دوبار تولید مثل کند و خارج از محدود شهری منابع غذایی هم داشته باشد. اما ما وظیفه داریم شهر را حراست کنیم.

وی درباره محو معضل سگهای مزاحم در شهر تصریح کرد : شعاع حرکتی سگ ۱۲۰ کیلومتر است لذا بر اساس مسائل علمی اگر یک منطقه ای بخواهد عاری از سگ باشد باید تا ۱۲۰ کیلومتر پاکسازی شود. لذا تا شهرهایی همچون قوچان، فریمان و چناران، شاندیز و طرقبه باید پاکسازی یا عقیم سازی صورت بگیرد.

وی اظهار تاسف کرد:شهرداری این شهرها با توان شهرداری مشهد به این موضوع ورود پیدا نمی کنند. اگر سایر سازمان ها به وظایف خود عمل کنند و کار عقیم سازی را در این حریم انجام دهند میتوانیم منطقه ای عاری از سگ داشته باشیم. حدفاصل بین شهرها نیز در این فاصله باید پاکسازی شود و با وضعیت فعلی این پاکسازی محقق نمی شود.

به اعتقاد مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری مشهد ، سگ حیوان مفیدی است اما در روستا و گله نه در شهر، آن هم در شهر مذهی مشهد چون همه میدانیم سگ عین نجاست است و با فرهنگ ما سازگار نیست. برخی ها باورهای دینی را مد نظر قرار نمی دهند و فکر میکنند اینجا یک کشور غربی است!

وی درباره طرح نگهداری سگها در مکانی خاص و نکشتن آنها گفت : صرف نظر از هزینه بالای شهرداری جهت نگهداری این سگها فضای بسیار زیادی برای نگهداری آنها مورد نیاز است. هر سگ حداقل چند متر فضا برای راه رفتن میخواهد.

نجفی افزود : فارغ از فضای زیاد، چنین مرکزی آن چنان بوی بدی میدهد که کسی نمی تواند از چند کیلومتری آن هم بگذرد.در حال حاضر مرکز نگهداری مهر با وجود نهایتا ۲۵۰ قلاده سگ به گونه ای است که شما از فاصله چند ده متری با این مرکز باید ماسک داشته باشید. بنابراین گفتن خیلی از حرف ها در کلام راحت است اما عملیاتی نیست.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
مسیحا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۰
آقای نجفی شما و امثال شما عین نجاست هستید.سگ در اسلام شما عین نجاست است نه در اسلام خدا و محمد.سگ اصحاب کهف بهشتیست و شما و امثال شما جهنمی.تاثیری که یک کودک از دیدن جنایات پلید شما به یادگار خواهد برد....جبران ناپذیرترین تجربه است نه دیدن فرشته ایی به نام سگ که شما جلادان باید در مقابلش زانو هم کنید.شما انگل جامعه هستید.نه آن فرشته هایی که در مقابل جنایات و آزار و شکنجه ی شما راهی جز سکوت ندارند.شما موذی هستید که جنایاتتان شهره ی عالم شده......ننگ بر شما.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار