امام جمعه خرم‌آباد
امام جمعه خرم‌آباد گفت: وحدت و همدلی بین حوزه و دانشگاه می‌تواند تأثیر زیادی در پیشرفت و توسعه جامعه داشته باشد.
کد خبر: ۱۴۷۱۶۸
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۱ 18 December 2015

به گزارش خبرگزاری تابناک از خرم‌آباد، حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمد میرعمادی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در جمع نمازگزاران خرم‌آبادی به 27 آذرماه سالروز شهادت آیت‌الله دکتر مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه اشاره کرد و اظهار داشت: اصل وحدت و همدلی یک ضرورت است و وحدت و همدلی بین دولت و ملت می‌تواند موجب پیشرفت جامعه شود.

وی اظهار داشت: وحدت و همدلی بین حوزه و دانشگاه می‌تواند تأثیر زیادی در پیشرفت و توسعه جامعه داشته باشد.

امام جمعه خرم‌آباد یادآور شد: اگر دولت و ملت متعهد باشند قدرت آن مملکت بالا می‌رود، از این رو اقتدار علمی در سایه وحدت و همدلی در تمام زمینه‌ها است.

میرعمادی متذکر شد: وحدت حوزه و دانشگاه موجب خودباوری، دوراندیشی، گسترش فرهنگ و علم و ... در جامعه می‌شود، چراکه حوزه و دانشگاه دو نهاد تأثیرگذار در فکر و اندیشه و عمل مردم هستند.

نماینده ولی فقیه در لرستان توضیح داد: در طول تاریخ شخصیت‌‌های بزرگی منادی وحدت بوده‌اند که از جمله این شخصیت‌ها امام راحل، شهید مطهری، شهید بهشتی، شهید مفتح و ... هستند.

میرعمادی تبیین کرد: امروز وحدت بین حوزه و دانشگاه، موجب اقتدار علمی و پیشرفت جامعه شده است از این رو حوزه و دانشگاه باید مراقب همدلی و این وحدت باشند.

امام جمعه خرم‌آباد در ادامه به مبارزه ملی با خشونت و افراط‌گری اشاره کرد و گفت: در بررسی‌های صورت گرفته خشونت و افراط‌گری نتیجه تعصب جاهلانه وهابیون و سیاست‌های تفرقه‌افکنانه استکبار جهانی است که نتیجه این خشونت و افراط‌گری‌ها موجب اسلام‌هراسی، کشتار مسلمانان‌، تخریب مساجد، تضعیف قدرت اسلام، از بین رفتن زیرساخت‌های اقتصادی، فرهنگی و ... شده است که نمونه‌های آن را در کشورهای عراق، سوریه و یمن مشاهده می‌کنیم.

وی افزود: وهابیون گاهی در قالب داعش،‌ طالبان و ... ظاهر شده و به قتل‌عام مسلمانان می‌پردازند.

امام جمعه خرم‌آباد تأکید کرد: در کشتار شیعیان نیجریه دست‌های متفاوتی حاکم است که جای بسی تأسف دارد، چراکه این مصیبت یک مصیبت بزرگی بوده است.

نماینده ولی فقیه در لرستان توضیح داد: قتل عام شیعیان نیجریه زخم عمیقی بر پیکره جهان اسلام وارد کرده است و نقش آل‌سعود در این کشتارها بی‌تأثیر نبوده، چراکه عربستان سعودی با تبلیغات رسانه‌ای به ارتش نیجریه و دولت آن فهمانده که شیعیان برای شما خطرناک هستند.

امام جمعه خرم‌آباد عنوان داشت: هر کجا شیعیان هستند امنیت، برابری، صلح و آرامش بوده و هر کجا وهابیت بوده، کشتار، افراط‌گری و ... بوده است.

میرعمادی تصریح کرد: براساس آمارها، عربستان خائن سالانه بیش از 10 میلیارد دلار صرف جریان ضد شیعه می‌کند که جای بسی تأسف است که برخی از کشورهای مسلمان نسبت به این قضیه بی‌تفاوت هستند.

وی افزود: خون شیعیان نیجریه دامن تفرقه‌افکنان استکبار جهانی و آل‌سعود را خواهد گرفت.

امام جمعه خرم‌آباد در ادامه سالروز شهادت امام حسن عسگری (ع) را تسلیت گفت و افزود: خفقان، شکنجه و آزار و اذیت در همه دوران‌های ائمه اطهار(ع) وجود داشته، اما خفقان در دوره امام حسن عسگری (ع) زیاد بوده است.

وی به قطعنامه شورای حکام اشاره کرد و اظهار داشت: باید انسان‌های بیدار، تحقیق‌کننده و آزادیخواه که فکر آزادی دارند اعلام کنند که چرا 12 سال ایران را استکبار جهانی تحت فشار تحریم‌ها قرار داده است و آمریکا را به پای محاکمه بکشانند که این 12 سال ظلم‌های فراوانی به این کشور وارد کرده است.

میرعمادی در پایان تشریح کرد: تصویب قطعنامه شورای حکام در خصوص مختومه شدن بخش «پی ام دی» نشانگر لیاقت و شجاعت ملت ایران است.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار