اقشار مختلف مردم، طلاب و فضلای ایرانی و خارجی حوزه علمیه قم و همچنین آفریقایی تباران مقیم قم پس از اقامه خطبه های نماز جمعه با برگزاری یک راهپیمایی باشکوه جنایات ارتش نیجریه در قبال شیعیان این کشور را محکوم کردند.
کد خبر: ۱۴۶۹۹۹
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۰ 18 December 2015
به گزارش تابناک قم، نمازگزاران قمی درحالی که تمثال های مبارک حضرت امام (ره)، رهبر معظم انقلاب، شیخ ابراهیم زکزاکی رهبر شیعیان نیجریه و شهدای این کشور را در دست داشتند، در محکومیت حمله اخیر ارتش نیجریه به حسینیه بقیه الله و شهید و مجروح کردن جمعی از شیعیان این کشور، مسیر حرم حضرت معصومه (س) تا چهارراه شهدای قم را راهپیمایی کردند.

مردم، مومن، انقلابی و ولایتمدار قم با محکومیت سکوت مجامع حقوق بشری در رابطه با این جنایت هولناک با سر دادن شعارهای «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل» و «مرگ بر آل سعود» ، استکبار جهانی و عوامل سعودی و وهابی آن را مسبب اصلی این کشتار وحشیانه دانستند.

همچنین راهپیمایان با سردادن شعارهای «غلطان به خون ،پیکر شیعیان است، در نیجریه ظلم و کین عیان است» و «شیعه نیجریه خون داده در راه دین، از پا نخواهد نشست تا مرگ مستکبرین» و همچنین «شیعه نیجریه زکینه قتل عام است» حمایت قاطع خود را از خواست مشروع شیعیان این کشور مبنی بر رعایت حقوق شهروندی و آزادی رهبر در بندشان اعلام کردند.

همچنین شرکت کنندگان در این راهپیمایی با سر دادن شعار« جنایت آمریکا در همه جا عیان است، ارتش نیجریه قاتل شیعیان است»، ضمن محکومیت جنایت ارتش نیجریه از دولت جمهوری اسلامی و همچنین سایر دولت ها و مجامع بین المللی خواستند، تا هشدارهای لازم را به دولت نیجریه در خصوص فجایع این کشور بدهند.

راهپیمایی کنندگان قمی با تاکید بر نقش مستقیم ارتش نیجریه در قتل عام و نسل کشی شیعیان این کشورآفریقایی، از این ارتش خواستند، به جای به شهادت رساندن شیعیان مظلوم و بی دفاع نیجریه با گروهک تروریستی تکفیری بوکوحرام که دشمن اصلی دولت نیجریه است، به مقابله بپردازد.

ارتش نیجریه یکشنبه شب گذشته با یورش به منزل مسکونی «شیخ زکزاکی» رهبر شیعیان این کشور وی را بازداشت و ده ها نفر از شیعیان این کشور را شهید و زخمی کردند که موجی از خشم شیعیان و مسلمانان آزاده جهان را علیه این جنایت در پی داشت. 
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار