لاریجانی ‌در جمع بازنشستگان آموزش و پرورش استان قم:
هم تحریم‌ها و هم بحران آفرینی سعودی‌ها در مسئله نفت کشور را در بودجه دچار مشکل کرد و آموزش و پرورش هم سهمی از این مشکلات بودجه‌ای داشته است. با گشایش در مسئله هسته‌ای به زودی شاهد برطرف شدن مشکلات فرهنگیان نیز خواهیم بود.
کد خبر: ۱۴۶۴۳۸
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۷ 17 December 2015
به گزارش تابناک قم، ‌علی لاریجانی در مراسم تجلیل از معلمان پژوهنده که ظهر امروز در خانه فرهنگیان شماره 2 استان قم برگزار شد، با اشاره به رتبه خوب دانش‌آموزان قمی در کنکور سال‌های اخیر‌ اظهار کرد: هفته پژوهش کاری نمادین در تجلیل از پژوهشگران بوده اما باید پذیرفت سهم پژوهش در کشور ما بالا نیست.

وی با بیان اینکه در حوزه‌های مختلف پژوهشی کم تلاش شده است، افزود: در اسناد بالادستی آموزش و پرورش باید به بحث پژوهش در کنار آموزش، بیش از پیش توجه شود. 

رئیس قوه مقننه تصریح کرد: همه قبول داریم در دوره‌ای تحول قرار گرفته‌ایم نه تنها ایران بلکه در کل دنیا این تحول در حال رخ دادن است گسترش تکنولوژی و فضای سایبری بر همه مناسبات تاثیر گذاشته است و چیزی نیست که بتوان از ان گذر کرد.

وی با تاکید براینکه باید به سمت استفاده گسترده از فضای مجازی برویم عنوان کرد: باید در این زمینه سرعت حرکت مدنظر قرار گیرد اگر در استفاده از تکنولوژی کشور‌ها را طبقه بندی کنیم یا کشورهایی به این سمت حرکت نکنند انسان‌ها نیز طبقه بندی می‌شوند و شکاف بین طبقات بیشتر می‌شود.

لاریجانی با اشاره به اینکه دنیای اقتصادی و تجاری به سرعت به سمت استفاده از تکنولوژی حرکت می‌کند، گفت: اگر کشور‌ها از این ابزار استفاده نکنند تجار آن‌ها نمی‌توانند در این حوزه برگه برنده‌ای داشته باشند.

وی با بیان اینکه در حوزه سایبری سرعت کار‌ها بیشتر می‌شود این سرعت در آموزش وپرورش هم ورود دارد، خاطرنشان کرد: ما باید ببینیم که آمادگی این سرعت را داریم یا نه.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: شاید در امر آموزش و پرورش نیاز به قانونگذاری جدید داشته باشیم اما قبل از قانون گذاری احتیاج به مطالعه داریم که چگونه تکنولوژی را با آموزش و پرورش همساز کرده و کیفیت را ارتقا دهیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشکلات‌ سال‌های اخیر فرهنگیان‌ بیان کرد: مشکلاتی که از سوی معلمان بازنشسته استان قم مطرح شد، به حق است. وضعیت بازنشستگان در کشور آنگونه که شایسته آنها است نبوده و مشکلات مهمی در این زمینه وجود دارد.

لاریجانی با اشاره به مشکلات بودجه ای کشور گفت: هم تحریم‌ها و هم بحران آفرینی سعودی‌ها در مسئله نفت کشور را در بودجه دچار مشکل کرد و آموزش و پرورش هم سهمی از این مشکلات بودجه‌ای داشته است.

وی با بیان اینکه بازنشستگان از حقوق معوق خود‌ گلایه‌مند هستند، گفت: این تنگناها به‌دلیل مسائل هسته‌ای به‌وجود آمده بود، که با گشایش در مسئله هسته‌ای به زودی شاهد برطرف شدن مشکلات فرهنگیان نیز خواهیم بود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار