مدیرکل راه و شهرسازی گلستان گفت: با وجود مشکل تامین منابع مالی، ذخیره سازی 10 هزار و 815 تن شن و نمک مورد نیاز برای عملیات راهداری زمستانی و مقابله با برف و یخ در محورهای برفگیر و کوهستانی استان، در حال انجام است.
کد خبر: ۱۴۵۰۶۹
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۴ 15 December 2015
علی بخش رستمی روز سه شنبه به ایرنا اعلام کرد: برای تامین این میزان شن و نمک 2 میلیارد و 436 میلیون ریال منابع مالی در نظر گرفته شده است.
به گفته وی، اولویت ذخیره سازی شن و نمک در راهدارخانه ها و انبارهای موجود در مناطق برفگیر استان از جمله درازنو، توسکستان، خوش ییلاق و جنگل گلستان می باشد.
در طول پنج هزار کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی استان گلستان، تعداد 54 گردنه برفگیر به طول 603 کیلومتر و یکهزار و 900 کیلومتر محور برفگیر وجود دارد.
مدیر کل راه و شهرسازی گلستان با ابراز نگرانی از کمبود منابع مالی برای خرید شن و نمک در اجرای عملیات راهداری زمستانه، افزود: با توجه به پیش بینی بارش های گسترده در زمستان امسال، خریداری و تأمین نمک و شن به منظور جلوگیری از یخ زدگی سطح جاده ها ضرورت دارد و تامین منابع مالی در این راستا راهگشا خواهد بود.
وی همچنین با بیان اینکه در کشورهای دیگر استفاده از نمک در زمستان به حداقل رسیده است، گفت: به منظور استفاده کمتر از نمک و افزایش طول عمر آسفالت راه ها، لازم است رانندگان از لاستیک های ضد یخ و زنجیرچرخ استفاده کنند.
رستمی افزود: سال گذشته برای صرفه جویی بیشتر در مصرف نمک و کاهش آسیب به آسفالت مسیرها و با درنظر گرفتن شرایط آب و هوایی، فقط در مسیر های خطرناک و گردنه های استان نمک پاشی شد و در مابقی محورها فقط برف روبی صورت می گرفت.
وی، میزان ماسه و نمک استفاده شده در راه های استان را طی سال گذشته سه هزار و 370 تن اعلام کرد و گفت: امسال نیز تلاش می شود که نمک کمتری مورد استفاده قرار گیرد.
به گزارش ایرنا با توجه به برودت هوا و ریزش نزولات جوی، برخی تیم های راهداری از اول آبان ماه سال جاری به منظور خدمت رسانی به مردم و رانندگان عبوری در مسیرهای کوهستانی و برفگیر استان مستقر شده اند و استقرار رسمی 40 تیم راهداری زمستانی استان از روز گذشته 23 آذرماه آغاز شد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار