قرارشد ۶ ماه دیگر و بعد از انجام تحقیقات بیشتر، یک پروتکل و یک معیار سنجش آلودگی در نظر گرفته شود البته وقتی هوا بحرانی است که میزبان آلودگی بالای ۲۰۰ باشد.ضمن اینکه نیاز است دستگاه سنج آلودگی سیار برای مشخص کردن میزبان آلودگی وجود داشته باشد.
کد خبر: ۱۴۴۷۱۷
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۳ 14 December 2015


عضو کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال اعلام کرد به خاطر آلودگی هوا و تنها ۲ ساعت مانده به بازی پرسپولیس با گسترش فولاد، نمی‌توان آن را لغو کرد!

به گزارش تابناک ورزشی، زهره هراتیان درباره لغو بازی پرسپولیس با گسترش فولاد به خاطر آلودگی هوای امروز دوشنبه تهران گفت: تاثیر آلودگی هوا بر شرایط بازی و وضعیت جسمانی نفرات دو تیم و تماشاگردان دغدغه مهمی است که مدتهاست پیگیر آن هستیم. در فصل تابستان گرما و در زمستان مشکل آلودگی هوا را داریم و برای حل این مشکل با فیفا نامه‌نگاری کردیم. این بحث در کمیته پزشکی AFC که چندی پیش در دهلی‌نو برگزار شد، مورد بررسی قرار گرفت که رئیس پزشکی فیفا هم در آن نشست حضور داشت. آنها شاخص آلودگی هوا را برمبنای هوای مالزی مشخص کرده بودند. این موضوع درجه بندی خاصی دارد که اگر میزان آلودگی بالای ۱۵۰ باشد، باید از برگزاری مسابقه جلوگیری شود.

دلیل عجیب فدراسیون برای لغونکردن بازی پرسپولیس درهوای آلوده

عضو کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال که با شبکه خبر گفتگو می‌کرد، افزود: قرار بود روی این تصمیم رای گیری شود اما مخالفت‌هایی صورت گرفت زیرا شاخص‌های آلودگی متفاوت است البته اگر بخواهیم میزان آلودگی در ورزشگاه آزادی را بسنجیم، باید به نزدیکترین ایستگاهی که در تهرانسر مستقر است، مراجعه کنیم. ضمن اینکه نیاز است دستگاه سنج آلودگی سیار برای مشخص کردن میزبان آلودگی وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه فاکتورهای آلودگی بسیار متفاوت است، یادآور شد: قرارشد ۶ ماه دیگر و بعد از انجام تحقیقات بیشتر، یک پروتکل و یک معیار سنجش آلودگی در نظر گرفته شود البته وقتی هوا بحرانی است که میزبان آلودگی بالای ۲۰۰ باشد.

هراتیان در پایان گفت: نمی‌توانیم ۲ ساعت قبل از بازی، مسابقه کنسل کنیم زیرا از یکسو هر دو تیم و هواداران متضرر شده و از سوی دیگر لغو دیدار، برنامه سازمان لیگ به هم می‌ریزد. البته قرار است در نشست ۶ ماه دیگر، در این مورد تصمیم گیری شود تا در آینده دیگر دغدغه نداشته باشیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار