جلسه مسئولان اردبیل با معاون وزیر راه و شهرسازی
هم اکنون احداث میدان بزرگ و پیاده راه در زمینی به مساحت حداقل 10 هکتار در حد فاصل بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی و مصلی مورد در حال مطالعه است و برآورد اولیه برای اجرای این طرح بزرگ حداقل 500 میلیارد تومان است.
کد خبر: ۱۴۴۶۳
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۶ 16 March 2015

با هدف جلب کمک های وزارت راه و شهرسازی برای تکمیل طرح ساماندهی حریم بقعه شیخ صفی، جمعی از مسئولان استان با پیروز حناچی، معاون شهرسازی و معماری وزارت راه و شهرسازی دیدار کردند.

به گزارش تابناک به نقل از روابط عمومی استانداری اردبیل، در این دیدار استاندار اردبیل ، شهردار و یکی از اعضای شورای شهر اردبیل، مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان و تنی چند از مدیران یک شرکت سرمایه گذاری حضور داشتند.

در این نشست موضوع ایجاد پیاده‌راه بین بقعه شیخ صفی و بازار اردبیل مورد بحث و بررسی قرار گرفت و استاندار اردبیل با اشاره به وضعیت نه چندان مناسب اطراف بقعه خواستار حمایت لازم وزارت راه و شهرسازی از اجرای این طرح شد.

حناچی معاون وزیر نیز با یادآوری ثبت جهانی بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی از مسوولان میراث فرهنگی و شهرداری اردبیل خواست تا ضمن نهایی کردن طرح مورد نظر، چارچوب های جهانی و الزامات بهسازی حریم یک یک اثر تاریخی را مد نظر داشته باشند.

این دیدار در حالی انجام شد که امام جمعه اردبیل اواسط بهمن ماه گذشته در مراسم تقدیم بودجه سال 94 شهرداری اردبیل به شورا خواستار طراحی میدان تاریخی بزرگ در کنار بقعه شیخ صفی شده بود که ضمن کنجایش جمعیت زیاد مبین تاریخ اردبیل باشد.

به گفته «یعقوب هاشمی» معاون شهرسازی شهرداری اردبیل احداث میدان بزرگ و پیاده راه در زمینی به مساحت حداقل 10 هکتار در حد فاصل بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی و مصلی مورد در حال مطالعه است و برآورد اولیه برای اجرای این طرح حداقل 500 میلیارد تومان است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار