علی محمد غریبانی:
غریبانی گفت: بعضی ها برای شکست بنده تقلا خواهند کرد چون می دانند با وجود من دست هایشان رو خواهد شد و همگان ميدانند كه بنده کسی نیستم که ببینم آدمی می چاپد و می خورد و به او بگویم بیا این یک لیوان آب را هم بخور و نوش جانت باشد.
کد خبر: ۱۴۴۶۲۶
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۷ 14 December 2015

مهندس علی محمد غریبانی در مراسمی که با حضور جمعی از مردم محله آرازعلی برگزار شد ضمن عرض تسلیت شهادت حضرت علی بن موسی الرضا (ع) گفت: این اولین اعلام حضور جدی و رسمی بنده برای انتخابات مجلس است.

به گزارش تابناک اردبیل غریبانی در ادامه گفت: بنده شانزده سال از جوانی خود را برای نمایندگی مردم اردبیل صرف کرده ام و افتخارم این بوده برای قطع دست مدیران ناکارآمد می آیم / از اردبیل کاندیدا می شوم نه تهرانکه مانند همه مردم اردبیل، با غیرت، از حقوق حقه مردم دفاع کرده ام و حتی در خدمت مخالفان خود نیز بوده ام.

وي در خصوص علت حضور مجدد خود در عرصه وضعيت كنوني اردبيل و پسرفت توسعه و افت جايگاه و شان اردبيل را خاطر نشان ساخت و افزود: بعد از چهار دوره نمایندگی و ریاست در حداقل ده کمیسیون هوسی برای رفتن به مجلس ندارم و خود نمايي در اين عرصه معني ندارد.

غریبانی در خصوص نحوه رفتار يك نماينده نيز با ذكر مواردي از اتفاقات دوران نمايندگي افزود: همیشه سعی می کردم یک نماینده معمولی به حساب نیایم. با آمار و اطلاعات و دانش نطق می کردم. مسائل ملي و كلان استان را مدنظر قرار مي دادم و هميشه جايگاه و شان نام اردبيل را در پيگيريها و مطالبات لحاظ مي كردم و بر همين اساس هم در موعد خود بسياري از اقدامات عملي شد و زيربنا و زير ساخت هاي اصلي فراهم گرديد. بنابراين در اردبیل اگر دقت بفرمایید هر کار بنیادی و ریشه ای و اساسی که شده در زمان نمایندگی بنده به نوعي نقش موثر داشته ام. از استان شدن اردبيل تا بحث ورود گاز به استان و ساخت فرودگاه، دانشگاه ها و جاده ها و اخذ مجوز راه آهن در زمان آقاي خاتمي (كه متاسفانه امروز سرنوشت اسفناك آن را به جهت بي تدبيري ها در پيگيري شاهديم). در بحث تقسيمات كشوري و با توجه به سابقه اينجانب به عنوان مديركل تقسيمات كشوري علاوه بر استان شدن اردبيل در تبديل نمين به شهرستان و تبديل روستاها به بخش ها و بخش ها به شهر نظير آبي بيگلو و عنبران و ...و حتي در شهرستان شدن بيله سوار و ..ايفاي نقش نموده ام.

غريباني افزود: بنده خود را فدایی اردبیل می دانستم و همواره خود را کوچک تر از مردم نجیب اردبیل و خادم آن ها می دانم. در دوره هایی که به مدد الهي و عنايت مردم پیروز شدم به جای جشن گرفتن بر سر مزار شهدا حاضر گرديده ام تا در آن جا براي حفظ و حراست از آرمان انقلاب و شهدا و پيگيري مطالبات مردم عهد و پیمان بسته ام. بنده برای جمع کردن ثروت نماینده نمی شدم که پس از پيروزي سر از پا نشناسم . این خون شهدا بود که مرا وادار به ارائه خدمت می کرد.

وي با يادآوري وصایای شهدا خطاب به حاضران افزود: بینی و بین الله ببینیم سفارش شهدا چه بوده است. آیا سفارش شهدا اين بود که بنده به نام نمايندگي برای خودم برج بسازم یا این همه پول از کشور خارج كنم؟ در زمان ما، جرأت نمی کردیم خارج از حیطه قانون حتی یک ریال خرج کنیم یا کاری بکنیم. آیا الان هم همان طور است؟ قانون را زیر پا گذاشتند و خاوری ها و زنجانی ها رشد یافتند. اگر کشور همین طور پیش برود و برنگردیم به دورانی که همه مسئولان خود را ملزم به پاسخگویی می دیدند خطرات بزرگتری پیش پای ما خواهد بود.

نگران اردبیل هستم

نماينده ادوار مجلس در ادامه خاطر نشان ساخت: بنده احساس وظیفه و تکلیف می کنم وگرنه هوس نماینده شدن ندارم. نگران ایران هستم. نگران اردبیل هستم. علي رغم اصرار بزرگان مبني بر كانديداتوري در تهران و حضور در ليست و علي رغم علم به وجود موقعيت مناسب راي خود در مركز تصميم به حضور در اردبيل و اداي دين خود به همشهريانم گرفتم و بنده خودم را متعلق به اردبیل می دانم و می خواهم برای همین مردم نجیب و شریف خدمت کنم.

به گزارش تابناک اردبیل، مهندس غريباني در خصوص وضعيت و عملكرد نمايندگان سالهاي اخير اردبيل افزود: نمایندگانی داشتیم که از شروع تا پایان مجلس دو کلمه صحبت نکردند. انتظار نداشته باشیم کار شاقی بشود در اردبیل. اصفهانی ها و شیرازی ها و تبریزی ها و مشهدی ها از غفلت نمایندگان ما استفاده می کنند و نتیجه می شود همینی که می بینیم. خب وقتی صحبت نشود و لابي صورت نگيرد و نماينده راه و چاه را بلد نباشد و قوانین را نداند نمی تواند منشأ خیر شود . بنده هیچ وقت از وزیری وقت نمی گرفتم. بلکه این وزرا بودند که به نماينده مردم احتیاج داشتند. نماینده ای بودم که شأن نمایندگی را حفظ می کردم. الان می بینیم که رئیس دفتر فلان اداره اردبیل به نماینده وقت ملاقات نمی دهد! مگر در دوره ما مسئول فلان اداره جرأت می کرد با نماینده مردم چنین برخوردی کند؟ ابهت مجلس را ما حفظ می کردیم و روی مجلس حساب باز می کردند و مجلس حقیقتا عصاره ملت بود. نه اینکه الان دلال بازی شده و دلال می گوید اگر می خواهی مثلا امضای فلان نماینده را بگیری مثلا می شود پانصد هزار تومان! امضای فلان نماینده می شود دو میلیون! امضای دیگری می شود ده میلیون! این طوری که نمی شود. نماینده قسم خورده است.آیا امروز نماینده متعهد به آن سوگند است؟

این اعتقاد من است که اگر یک ریال پول حرام در زندگی من باشد خانواده ام دیگر مال من نیست و اين پول حرام در نسل به نسل من اثر خواهد داشت. این اعتقاد بنده است و خیلی ها از این جور اعتقادها ندارند و حاصلش فسادهای عظیمی است که دیدیم.

دبيركل انجمن اسلامي مهندسان ايران خاطرنشان كرد : با توجه به شائبه هایی که در مورد کاندید شدن بنده از تهران وجود دارد امشب به طور رسمی اعلام می کنم - البته قبلا هم طی مصاحبه ای گفته ام- که از اردبیل در انتخابات کاندید خواهم شد و برنامه مدون و منشور كاري و اخلاقي خود را بصورت رسمي و در موعد تبليغات به مردم عرضه خواهم نمود.برای سلامتی اردبیل هم از لحاظ اخلاق نمایندگی و هم از لحاظ سیاسی و اقتصادی ، نماینده باید ناظر باشد و در نظارت خود کوتاهی نکند.

توسعه اردبيل نيازمند قطع دست مديريت ناكارامد است

غریبانی ادامه داد: نماینده نباید در کار مدیران اجرایی دخالت کند ولی اگر مدیری خطا رفت باید قاطعانه جلوی اشتباه او را بگیرد. حالا اگر مردم مرا قبول کردند خدمت خواهم کرد و اگر قبولم نکردند باز به طور دیگر در خدمت مردم خواهم بود. ناراحت هم نمی شوم اگر انتخاب نشوم. از زندگی خود راضی هستم و ملالی ندارم. درست است که دارایی آن چنانی ندارم اما زندگی خوبی دارم و در آرامش به سر می برم. اما اگر نماینده بشوم مطمئنا كار دشواري خواهيم داشت چرا كه بازگشت اردبيل به مدار و ريل توسعه نيازمند كار همگاني و البته قطع دست مديريت ناكارامد خواهد بود كه اميدوارم به مدد الهي و حضور آگاهانه مردم و كمك نخبگان اين شهر اين مهم محقق شود. مگر می شود این همه ناملایمت ها را دید و دم نزد؟! من اگر نماینده بشوم و حرف نزنم و به این اوضاع کشور و استان انتقاد و اعتراض نکنم دق خواهم کرد. البته همواره با پشتيباني مردم روحيه شكست به خود راه نداده ام. الان هم بدانید بعضی ها برای شکست بنده تقلا خواهند کرد چون می دانند با وجود من دست هایشان رو خواهد شد و همگان ميدانند كه بنده کسی نیستم که ببینم آدمی می چاپد و می خورد و به او بگویم بیا این یک لیوان آب را هم بخور و نوش جانت باشد.

وی اضافه کرد: بنده فرزند همین محلات فقیرنشین هستم و خود را جدا از همین مردم نمی دانم. اما باید برای رفاه مردم تلاش و برای اشتغال جوانان فکری کرد و چاره ای اندیشید و اين جز با مبارزه با هر گونه فساد مالي و اداري و رانت خواهي ها محقق نمي شود و من از حرف خود برنمی گردم. همانی هستم که با شهدا عهد و پیمان بسته ام و نباید شرمنده خون شهدا شوم. از همه کسانی که به من انتقاد دارند همین جا خواهش می کنم ایرادات مرا بگویند که اگر توانستم پاسخگوباشم. در مقابل ايرادات مغرضانه هم پاسخ مستدل خود را دارم و کسانی هم که بنده را یاری خواهند داد مطمئن باشند کسی هستم که خود را برای آرامش مردم فدا می کنم.من به نسل های بعدی فکر می کنم و به فکر آینده آن ها هستم.

عضو شوراي سياستگزاري اصلاح طلبان كشور در خصوص برنامه هاي شورا براي انتخابات افزود : البته به تنهایی نمی شود در کشور تغییر ایجاد کرد. با دوستان و همفكران خود در تهران هماهنگ شده ایم که در هر استان و شهر کاندید معرفی کنیم. بنده استان به استان سفر مي كنم و در آن جاها هم همین حرف ها را زده ام و خواسته ام کاندیدايي معرفی کنیم که زندگی سالم و تشخیص درست داشته باشد و دیندار و متعهد و متخصص باشند. از آن هایی نباشند که فردا روزی به این فکر بیفتند که بگویند آیا در آمریکا برای من جایی هست بروم و در آن جا کل کشور و نظام را زیر سوال ببرند و با معاندان و ... سر يك ميز بنشينند و آبروی نظامی که برایش این همه خون داده شده را ببرند. آقایی که این کار را کرده ای نظام برای تو هزینه داده است و ... چرا باید به آن راحتی می رفتی آمریکا؟ برای آزادی؟ خب همین جا می ماندی و برای آزادی خواهی تلاش می کردی و به خاطر وطنت هزینه هم می دادی. مگر خیلی ها نمانده اند و هزینه نداده اند؟

غريباني وظيفه روشنگري در خصوص سرنوشت جامعه را از وظايف تك تك آحاد جامعه و نخبگان دانست و ابراز اميدواري كرد با ورود نخبگان و جوانان به عرصه بحث و نظر و گفتگو مسير انتخاب اصلح مردم نيز هموار گردد.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۵
اصلاح طلب حقیقی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
آقای مهندس! آیا شما می توانید سیستم مدیریتی باجناقی و...پوری را در استان به هم بزنید؟!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
اقای غریبانی شما لازم نکرده دستی رو قطع کنید.از عملکرد 16 سال خودتون بگید بهتر هست.
اقادایی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
خدا را شکر بالاخره کسی پیدا شد که لرزه بر اندام این سیستم بیندازد. از اصلاح طلبان استان هر کسی خواست انتقاد کند با چماق سهم خواهی سرکوبش می کنند!!!!!!!!!!!!
متین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
من چه در پای تو ریزم که پسند تو بود
دل و جان را نتوان گفت که مقداری هست؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
جناب اقای مهندس غریبانی ایا یادتان هست در دوران نمایندگی چرم مغان اردبیل را به یکباره به چه روزی انداغختید و من بعنوان یک گارگر از کار بیکار شدم وشما در ... کارخانه زدید و ما شرمنده اهل وعیال شدیم
تابناک میدانم منتشر نمی کنید ولی وجدان خبر رسانی حداقل حکم میکند مردم بدانند رطب خورده منع رطب چون کند ؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
اقای غریبانی در طول دوران نمایندگی تان اردبیل بیش از بیست سال در عقب ماندگی و انحطاط بود وقتی تبریز منطقه ازاد تصویب میکرد شما مشغول اختلاف افکنی با نمایندگان استان بودید شما در دوران نمایندگی بینی و بین الله چه کار مثبتی برای اردبیل داشتید ؟ حالا بحث استان شدن را بنام خود میزنید !!!!؟در حالیکه با دولت هاشمی مخالف بودید !!! دانشگاه علوم پزشکی که نتیجه تلاش دکتر پیر موذن بود بنام خود میکنید و ...در بحث هیت پیگیری استان شدن نیزعملکرد شما را بزرگان این شهر میدانند
تابناک در انتشار اخبار بهتر است واقعیت وانصاف را رعایت بکنید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
تابناک لطفا در انتشار اخبار انصاف را رعایت فرمایید این ایام انتخابات را باید مایه همدلی و همزبانی کرد نه موجب اختلاف و تشتت . مشی گردانندگان اصلی تابناک منطبق با فرمایشات مقام معظم رهبری است نه اختلاف افکنی ضمنا حالا چه شده که تابناک اینهمه اصلاح طلب شده است ؟؟؟؟؟؟
مدیر پایگاه سایت تابناک اردبیل: سیاسیون اصولگرای استان اردبیل یا فعال نیستند یا دغدغه رسانه ای شدن ندارند و این تقصیر تابناک اردبیل نیست
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
جناب آقای غریبانی با سابقه ای که شما و بستگانتان در این شهر دارید زیاد امیدوار نباشید و بر خود فشار نیاورید و شانسی را برخود متصور نشوید مردم اردبیل دیگر آن مردم ساده اندیش 20 سال پیش نیستند.
سلطانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۶
چرا همه بزرگان را تخریب میکنیم فقط ما اردبیلی ها بعداز فوت میفهمیم چه گوهری را از دست دادیم چرا تگران آمدن افراد به صحنه انتخابات هستیم مردم خادم و خائن را می شناسند
دكتر معصوم زاده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۶
سلام - جناب غريبا ني ، اينكه مديران ناكارآمد در استان حاكم شده حرفها فراوان است ؟؟؟ اينكه شما با سا بقه اختلاف افكني خود در دوره هاي گذشته و استانداري اروميه و چرم مغان و سهام كارخانجات .....چه خدمتي كرده ايد و ميخوا هيد بكنيد كلي جاي بحث دارد ؟؟؟ توصيه ميكنم كوتاه بياييد و از اصلاحطلبان فعال و سالم حمايت كنيد
سید کمال الدین علوی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۷
لیاقت وشایستگی مهندس غریبانی بر احدی پوشیده نیست ایشان الحق یکی از پاکمردانی است که خود را وقف این دیار نموده ویک تنه در مقابل گروه تمامیت خواه وانحصار طلب ایستادگی کرده است
چهار دور نماینده بوده که در تمام این دورره ها ریاست یکی از قویترین کمسیونها را در مجلس عهده دار بوده است فراتر از آن ایشان پاکترین آرا را به خود اختصاص داده بنده که مفتخر به همراهی وحمایت از ایشان در این مقاطع بوده ام
شهادت میدهم ستاد معظم له کمترین و ناچیز ترین هزینه ها را برای انتخابات انجام داده که ان هم اکثرا از سوی فعالین ستاد و از پول توجیبی جوانان تامین گردیده است
زندگی ایشان نیز بسیار پاک بوده و داراییش به هیچ وجه با اکثر نمایندگان که حضورشان در مجلس به مراتب کمتر از ایشان بوده قابل مقایسه نیست خلاصه اینکه این کهنه کار عرصه سیاست مزین به شجاعت و صراحت و پاکدستی و مردمداری و اخلاص و تواضع بوده و مرد بسیار توانمندی است که امیدوارم مردم اردبیل از این ظرفیت به نحو شایسته بهره مند گردند آنچنانکه خود مهندس در سخنانشان فرموده بودند ایشان به لحاظ جایگاه ویزه شان در جریان اصلاح طلبی و ریاستشان بر آن در ادوار مختلف قطعا ظرفیت حضور در لیست پایتخت را دارا میباشند فلذا کاش در آن مجموعه تشریف میاوردند که هم برای ما موجب سربلندی بود و هم اینکه با حمایت ایشان گزینه دیگری از اردبیل به مجلس راه میافت
بنده منتقد این توجیهم که به خاطرخدمت به اردبیل از تهران کاندیدا نمیشوم مگربه عنوان نماینده پایتخت نمیشود به شهرمان خدمت نمود؟ اتفاقا در آن جایگاه مردم ما بیشتر متمتع خواهند شد شنیده ام که مهندس نیکزاد نیز از رباط کریم میایند که در صورت رای اوری ایشان از آنجا و مهندس غریبانی از تهران ما به جای سه نماینده پنج نماینده خواهیم داشت به عنوان حامی و طرفدار مهندس غریبانی و منتقد مهندس نیکزاد مخلصانه از هر دو بزرگوار میخواهم فراتر از اردبیل نامزد گردند تا آن مهم یعنی افزایش عملی نمایندگان استان از هفت به نه فراهم گردد البته والامر الیکم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۸
از دوست عزیزتر از جانم که کاملا همفکر و هم مرام هستیم جناب علوی عزیز بسیار سپاسگزارم. و از اینکه همیشه و همه حال به اصول سیاسی و خطی خودش پایبند بوده افتخار میکنیم.جناب علوی از خالصترین اصلاح طلبها بوده و هست.
اما در این مورد بخصوص با ایشان مخالفم.ااقای غریبانی فقط یک امتیاز دارد و بس و آنهم اصلاح طلبی ایشون.اما بقیه خصوصیات و عملکرد این آقا کاملا قابل نقده و امتیاز منفی زیاد دارن.یکی از خصوصیات ایشان مستبد و خود رای بودن ایشان هست.ایشون کاملا فردی انحصارطلب هستن-به هیچ عنوان به جانشین پروری اعتقادی ندارن-عملکرد قابل دفاعی ندارن.استان شدن اردبیل نتیجه خرد جمعی و اجماع کلی نمایندگان برای اولین بار در این مورد بخصوص بود.ایشون مصادره نکنند بهتر است.وی خدمتی و قدمی برای رشد اصلاح طلبان و جریان اصلاح طلبی در اردبیل در دوران نمایندگی نداشتند و حتی بسیاری از اصلاح طلبان جوان بدست ایشون ضربه خوردند.دلیل ترک بسیاری از همراهان خالص ایشون موید این امر هست.
مثل سید مهدی جوادی- پورآذر- حبیب شهبازی شیران و...و اینکه ایشان بعضی وقتها اینقدر بد عمل کردن که خاطره اش از ذهن مردم بیرون نمیره:مثل کاری که با مرحوم حاج نوری کردن یا خانم آذرنیا و...که در نهایت از آذروش حمایت کرد که آن زمان آذروش اصولگرا بود و...از نظر مالی هم کمتر از دیگران ندارن چون خرید کارخانه ... و منزل ... که بیش از میلیاردها تومن می ارزه در توان هر فرد ...نیست.
ایشون در اوج اعتقادات انقلابی خالصانه مردم رای آوردن با اتفاقی که برای آن شهید مرحوم برادرشان..و دوره های بعد نیز با همین منوال و حضور نخبگان اصلاح طلب و جوانان بنا به تعتقاد به مشی ایشان رای آور شدن ولی دیگر نسل امروز آن نسل قدیمی و عوام و شهرت طلب نیست.
نسل امروز اهل مطالعه و تجزیه و تحلیل هستن-اهل سند و مدرک هستن-اهل عدد و رقم میباشن. و اینکه امروز اصلاح طلبان جوان و پرشور و مردمی مثل خود حضرتعالی بسیار هستن و شایسته است فردی مثل غریبانی از اینها حمایت کند و نقش حمایتی داشته باشد و دینش را نسبت به اطرافیان خود که سالها حمایت کرده بودن ادا کند.
وی به نظرم مثل سنوات گذشته با تکیه بر تنش و حاشیه میخواهد رای بیاورد که سخت در اشتباه هست و برای سلامتی خودش هم خوب نیست. چون ظاهرا ایشون قند دارن.غریبانی بین مرد دیگر محبوبیتی ندارد هر چند در بین اصلاح طلبان در تهران هم عامل اختلاف بوده و کنار گذاشته شد از شورا. و عاقل باشد پیشنهاد شما رو خواهد پذیرفت و مظمئنا در تهران هم رای نمیاورد. آرزوی سلامتی بران حضرتعالی دارم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۹
16 سال فرصت برای شما کم بود که ...
مدیر پایگاه سایت تابناک اردبیل: مطالب توهین آمیز بر علیه کاندیداها بدون اسم و امضا و شماره تماس نویسندگان قابل انتشار نیست
رضا حسنی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۳
البته تا جایی که خبر دارم آقای دکتر حبیب شهبازی شیران با ایشان زاویه پیدا نکرده اند بلکه به جای فعالیت های سیاسی مشغول فعالیت های علمی می باشند. خواهشمند است مغرضانه از دیگران هزینه نکنید.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۳
lقای مهندس موفق باشید
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار