نایب رئیس اتاق بازرگانی استان اردبیل گفت: یکی از اولویت‌های بازار اردبیل توسعه تجارات خارجی است و در این راستا تجارت خارجی در استان اردبیل افزایش می‌یابد.
کد خبر: ۱۴۳۹۷۷
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۷ 13 December 2015

بهروز پورسلیمان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم دراردبیلاظهار اشت: بازار اردبیل در گذشته از اهمیت زیادی برای کشورهای منطقه برخوردار بوده است و ما باید هم اکنون نیز با افزایش تجارت خارجی بازار اردبیل را رونق بخشیم.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی‌های اساسی برای افزایش تجارت خارجی در اردبیل بعد از استقرار دولت یازدهم انجام شده است، گفت: افزایش تجارت خارجی می‌تواند پویایی اقتصاد منطقه را به دنبال داشته باشد و سبب خروج رکود اقتصادی از منطقه باشد.

نایب رئیس اتاق بازرگانی استان اردبیل افزود: توسعه تجارت خارجی در اردبیل سبب رونق چرخ‌های اقتصادی، ساماندهی صادارات محصولات کشاورزی و افزایش تولید در بخش های مختلف را به دنبال دارد و موفقیت در این زمینه نیازمند برنامه‌ریزی دقیق مسئولان و پیگیری مداوم آنان است.

پورسلیمان بیان کرد: پرداخت مشوق‌های صادراتی از سوی مسئولان سبب ایجاد روحیه امید برای کشاورزان در راستای تولید محصولات با کیفیت کشاورزی و مطابق با نیاز بازارهای هدف خواهد بود که این مستلزم تحقق پرداخت مشوق‌های صادراتی و تداوم آن است.

وی با بیان اینکه یکی از راهکارهای توسعه صادرات، ایجاد صنایع تبدیلی در منطقه است، تصریح کرد: ایجاد صنایع تبدیلی در منطقه سبب می‌شود محصولات کشاورزی به صورت فناوری‌های مدرن روز و مطابق با استانداردهای نوین برای صادرات مهیا شوند که در این زمینه نیاز ورود بخش خصوصی می‌تواند بسیار کار ساز باشد.

نایب رئیس اتاق بازرگانی استان اردبیل اظهار کرد: با حمایت مسئولان استان و مشارکت دستگاه‌های مربوطه، فضای کسب و کار در منطقه بهبود یافته و از این نظر استان اردبیل رتبه نخست کشور را در سه ماهه نخست امسال را به خود اختصاص داده و امیدواریم با ادامه روند رو به رشد در این زمینه شاهد بهبود عالی در فضای کسب و کار و تولید اشتغال در منطقه باشیم.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار