رییس دانشگاه آیت الله حائری میبد از موافقت شورای گسترش آموزش عالی با دوره دکترای علوم و معارف نهج البلاغه در این دانشگاه خبر داد.
کد خبر: ۱۴۳۹۱
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۶ 16 March 2015
به گزارش تابناک یزد، عباس کلانتری اظهار کرد: با اخذ مجوز این رشته، تعداد رشته های دوره دکتری این دانشگاه به 3 رشته افزایش یافت .
وی تصریح کرد:کسانی که متقاضی شرکت در این دوره هستند باید در کنکور دکتری سال 94 دانشگاه شرکت کنند.
رئیس دانشگاه آیت الله حائری میبد با بیان اینکه درحال حاضر 8 رشته در مقطع کارشناسی،9 رشته در مقطع کارشناسی ارشد و 2 رشته در مقطع دکتری در این دانشگاه ایجاد شده است افزود:در تلاش هستیم در سال تحصیلی 94 تعداد رشته های کارشناسی و کارشناسی ارشد هرکدام را به 12 رشته افزایش دهیم .
کلانتری خاطرنشان کرد:در بعضی از این رشته ها مانند ایرانشناسی دانشگاه آیت الله حائری میبد منحصر به فرد است و در رشته های نهج البلاغه هم جزو سه دانشگاه اول در کشور به شمار می رود.
وی گفت:در تلاش هستیم در رشته های کارشناسی ،کارشناسی ارشد و دوره دکتری ،رشته های جدید و میان رشته ای را در دانشگاه آیت الله حائری ایجاد کنیم .
دکتر کلانتری با اشاره به ظرفیت های این دانشگاه گفت:دانشگاه آیت الله حائری میبد با 160 هکتار مساحت دارای سه دانشکده علوم و معارف اسلامی،علوم انسانی و فنی مهندسی و 3 خوابگاه خواهران و برادران با ظرفیت 700 نفر می باشد .
وی آزمایشگاه زبان ،سالن آمفی تئاتر،ساختمان آموزشی با 30کلاس درس ،کتابخانه مرکزی ،مرکز آیتی و کامپیوتر و هشت و نیم هکتار باغات زیتون و سایر درختان میوه را از دیگر ظرفیت های این دانشگاه عنوان کرد و افزود:توسعه دیگر ظرفیت های در آینده از اولویت های اصلی ما در این دانشگاه است .
دکتر کلانتری گفت:درحال حاضر هزار و 75 دانشجو در سه مقطع کارشناسی ،کارشناسی ارشد و دکتری در دانشگاه آیت الله حائری میبد مشغول تحصیل اند و این تعداد از ابتدای مهر ماه سال 94 به هزار و 560 نفر خواهد رسید .
به گزارش ایرنا، میبد با بیش از 90 هزار نفر جمعیت در 50 کیلومتری شمال شهر یزد قرار دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار