کد خبر: ۱۴۲۷۲۲
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۱ 11 December 2015

به گزارش تابناک یزد،سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) استان یزد با اشاره به تحت پوشش قرار گرفتن ۱۶۹۸ یتیم در کمیته امداد یزد، گفت: بیش از ۱۲.۵ هزار نفر از این ایتام در یزد حمایت می‌کنند.


 رضا زارع زاده با اشاره به اینکه جمعیت استان یزد بالغ بر یک میلیون نفر است، اظهار داشت: 16 درصد جمعیت در روستا و 84 درصد در شهر زندگی می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه استان یزد یک استان صنعتی به حساب می‌آید، گفت: 49 و 6 دهم درصد جمعیت استان یزد در صنعت، 8 و هفت دهم در کشاورزی مشغول هستند و درصد بیکاری یزد هم 6 و هفت دهم درصد است.

سرپرست کمیته امداد استان یزد در ارتباط با وضعیت کمیته امداد استان یزد گفت: 289 پرسنل رسمی در 10 شهرستان استان یزد دارای پست و 344 نفر هم به صورت قراردادی و ساعتی در این اداره کل خدمت می‌کنند.

زارع زاده تعداد ایتام تحت پوشش کمیته امداد یزد را یک هزار و 698 نفر دانست و گفت: این ایتام توسط 12 هزار و 669 حامی حمایت می‌شوند.

وی با ارائه گزارشی از فعالیت‌های امداد در یزد، گفت: سه هزار و 845 دانش آموز و 1357 دانشجو و طلبه از خدمات کمیته امداد در یزد بهره می‌گیرند.

سرپرست کمیته امداد استان یزد در ارتباط با مشکلات استان یزد، گفت: مهاجرت یکی از مهمترین مشکلات استان یزد است و اکثر شهرها از مهاجرت کسانی که از شهرهای دیگر به این استان آمده‌اند رنج می‌برند.

زارع زاده بیان کرد: خشکسالی مشکل دیگری است که در استان یزد وجود دارد، در حال حاضر 300 روستا به صورت تانکری آبرسانی می‌شوند و حدود 140 روستا به صورت کامل خالی از سکنه شده‌اند.

وی با تاکید بر اهیمت فقرزدایی در جامعه، ادامه داد: در چند سال گذشته سند کاهش فقر در استان یزد با همکاری استانداری و دیگر ارگان‌ها چندسال قبل تنظیم شد و باید اقدامات لازم در ارتباط با این سند انجام شود.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار