در حالی که نزدیک به دو ماه از 29 مهر روز صادرات می‌گذرد، بالاخره مسئولان استان اردبیل به همت اتاق بازرگانی، صنعت، معدن و تجارت تصمیم گرفتند تا از صادرکنندگان نمونه اردبیل در سه گروه کالایی تجلیل کنند.
کد خبر: ۱۴۲۴۱۲
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۸ 10 December 2015

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، در مراسمی که امشب در اتاق بازرگانی اردبیل برگزار شد، در سه گروه کالایی کشاورزی و دامی، صنعتی و عمومی از برترین تجار و بازرگانان استان اردبیل تجلیل شد که در گروه کشاورزی و دامی از فرهاد صفری صاحب شرکت فرهان، مجموعه تعاونی آرتا جوجه سبلان، بازرگانی حسین‌جانی و سنایی تجلیل شد.

در این مراسم در گروه صنعتی از شرکت تولیدی آرتاپلاست، صنایع غذایی آرتا مهنوش فروغی و صنایع غذایی آیدا گستر اردبیل به عنوان برترین صادرکنندگان استان در این بخش تجلیل شد.

در گروه عمومی شرکت آذر اطلس اردبیل، گروه بازرگانی حامدی و شرکت آرتاویل تایر به عنوان صادرکنندگان نمونه استان اردبیل مورد تجلیل قرار گرفتند.

در این مراسم همچنین از اعضای کمیته پایش تجارت استان که به صورت دقیق و با برگزاری جلسات مرتب وضعیت صادرات استان را مورد رصد و ارزیابی قرار می‌دادند با اهدای لوح سپاس و هدایایی تجلیل شد.

این تجلیل دیرهنگام اما شایسته که به همت اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی اردبیل، سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل برگزار شد، اکثر تجار و بازرگانان در حالی که مشکلات و نارسایی‌های حوزه تجارت خارجی را مطرح کردند، از دولت تدبیر و امید خواستند تا نسبت به احیای جوایز صادراتی، تسهیل صادرات در گمرکات، استفاده از دستگاه‌های جدید در سرعت دادن به فرآیند صادرات مطلوب‌تر، ارتقا کیفیت استاندارد، تنوع صادرات محصولات و بازارهای هدف بیشتر توجه کرده و در رفع موانع و مشکلات پیش روی صادرکنندگان همت و تلاشی راستین داشته باشند.

وضعیت صادرات استان اردبیل چند سالی است که روند نزولی به خود گرفته، به طوری که علاوه بر صادرات رسمی کالا، خدمات و فنی و مهندسی، روند نزول صادرات چمدانی نیز گریبانگیر استان اردبیل شده است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار