رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قم از حضور آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی، غلامعلی حدادعادل رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس و حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن اختری دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) به مناسبت دهه بصیرت در قم خبر داد.
کد خبر: ۱۴۱۹۳۹
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۰ 09 December 2015
به گزارش تابناک قم، نصرت‌الله لطفی در جلسه ستاد بزرگداشت دهه بصیرت و میثاق امت با ولایت که در سالن جلسات ساختمان شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قم برگزار شد، با بیان اینکه ستاد گرامیداشت دهه بصیرت با حضور نمایندگان استانی برنامه‌های متفاوتی را در دستور کار خود قرار می‌دهد، اظهار کرد: در ستاد دهه بصیرت برنامه‌های دهه فجر نیز مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی اضافه کرد: هر چند برخی از نمایندگان دستگاه‌های استانی تمایلی برای حضور در کمیته‌های این ستاد ندارند اما باید این کمیته‌ها تشکیل شود و دبیران این کمیته‌ها رسالت‌های مورد نظر را برای اجرا کردن پیگیری کنند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قم با اشاره به اهمیت برپایی نشست‌های سیاسی در دهه بصیرت تصریح کرد: رهبر انقلاب اسلامی امسال نیز با تقاضای دیدار مردم قم موافقت کرده‌اند و کاروانی با ظرفیت حسینیه بیت رهبری برای دیدار با ایشان به تهران اعزام می‌شود.

وی از رهنمودهای رهبر انقلاب اسلامی خطاب به مردم انقلابی قم یاد و ابراز کرد: هماهنگی‌های لازم برای تامین امکانات مورد نیاز و برنامه‌ریزی‌های لازم برای حضور پرشور و منظم مردم قم در دیدار با رهبر انقلاب اسلامی با برگزاری جلسات متعدد در تهران و مشارکت برخی از مسئولان این استان انجام می‌شود.

لطفی خاطرنشان کرد: ظرفیت کاروان 19 دی نمی‌تواند پاسخ‌گوی اشتیاق مردم قم برای دیدار با رهبر انقلاب اسلامی باشد و این سهمیه مخصوص مردم این استان است و دیگر شخصیت‌های استان‌های دیگر نمی‌توانند از این سهمیه استفاده کنند به همین علت باید در ترکیب این کاروان دقت بسیاری داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه هیچ قشری از دیدار با رهبر انقلاب اسلامی محروم نخواهد ماند، افزود: نمایندگان اقشار و دستگاه‌ها باید درخواست سهمیه اولیه خود را ارائه دهند تا بتوانیم میزان تامین درخواست آن‌ها را مورد بررسی قرار دهیم.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قم بر برگزاری مراسم‌های بصیرتی به صورت مستمر در طی دهه بصیرت تاکید کرد و گفت: تاکنون برنامه‌ریزی‌هایی با مسئولان حرم مطهر حضرت معصومه(س) و برخی دیگر از اماکن عمومی استان انجام شده تا بتوانیم با محوریت مراکز حوزوی و حضور شخصیت‌های ملی مراسم باشکوهی را در استان برگزار کنیم.

وی از حضور آیت‌الله احمد سید علم‌الهدی نماینده مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه مشهد در تجمع بزرگ 9 دی خبر داد و یادآور شد: غلامعلی حدادعادل رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس در 11 دی‌ ماه در قم سخنرانی کرده و حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن اختری دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) در 18 دی‌ ماه سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه را بر عهده خواهد داشت.

لطفی ادامه داد: با توجه به نقش تاثیرگذار طلاب و علما در رخداد تاریخی 9 دی مراسم بزرگداشت این روز در مدرسه فیضیه قم برگزار می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه نهادها و سازمان‌های مختلف استان باید در عرصه‌های مختلف طی دهه بصیرت اقدامات مشخصی را انجام دهند، عنوان کرد: دهه بصیرت باید عبرتی برای نسل‌های آینده تاریخ باشد تا استکبار نتواند فتنه‌های خود را در جامعه اسلامی تکرار کند.

لطفی اضافه کرد: پیام مردم قم در دیدار با رهبر انقلاب اسلامی در اشعار گنجانده می‌شود که امیدواریم امسال با ایجاد تعامل میان کارشناسان صدا و سیما و شاعران بتوانیم اشعار مناسبی را اجرا کنیم و این اشعار در رسانه نیز منعکس شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قم خاطرنشان کرد: سال گذشته در دیدار با رهبر انقلاب اسلامی سهمیه‌های بسیار محدودی توسط برخی از افراد ناآگاه به استان‌های دیگر داده شد که مشکلاتی را به دنبال داشت اما امیدواریم امسال با دقت بیشتر نمایندگان دستگاه‌های استان این مشکل رخ ندهد.

وی با بیان اینکه سهمیه حوزه‌های علمیه و طلاب با محوریت دفتر تبلیغات اسلامی توزیع می‌شود، اظهار کرد: برای تامین هزینه‌های این کاروان از مشارکت دستگاه‌ها ممانعت نمی‌شود اما مشارکت در تامین هزینه‌های این حرکت توفیقی الهی است.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار