مدیر شبکه بهداشت درمان سردشت به تشریح دلایل مرگ کودک 20 ماهه در سردشت پرداخت.
کد خبر: ۱۴۱۸۶۴
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۴ 09 December 2015
به گزارش تابناک آذربایجان غربی  ;دکتر عباس اسماعیل ثانی ضمن تسلیت به والدین و اظهار همدردی با خانواده کودک متوفی اظهار کرد: بامداد امروز سه شنبه (17 آذر) یک کودک 20 ماهه با وزن 12 کیلوگرم در بیمارستان سردشت فوت کرد.
مدیر شبکه بهداشت درمان سردشت با اشاره به جزئیات، گفت: روز گذشته دوشنبه (16آذر) ساعت 17 و 15 دقیقه یک خانواده به همراه کودکشان به متخصص عفونی در داخل شهر سردشت مراجعه می کنند که پزشک بلافاصله دستور بستری وی را تجویز کرد و با یک ساعت و 45 دقیقه تاخیر در ساعت 19 بیمار به اورژانس بیمارستان مراجعه می کند.
وی با اعلام اینکه این کودک در زمان مراجعه به اورژانس وضعیت عمومی مناسبی نداشته، تصریح کرد: در اورژانس بچه بی قرار و ضربان قلب تندی داشته است که در این فاصله آزمایش های قند خون و PH از وی گرفته می شود نتیجه آزمایشها نشان داده که قند خون 10 و PHوی کمتر از 12 بوده است و بلافاصله بستری می شود.
عباس اسماعیل ثانی گفت: به دلیل افت سطح هوشیاری، کودک بعد از ساعت 12 بامداد فوت می کند.
عباس اسماعیل ثانی به تشریح بررسی های اولیه بیماری این کودک پرداخت و افزود: در بررسی های اولیه مشخص شد که کودک دارای سابقه دو بیماری زمینه ای G6PD deficiencyکم خونی و هیپوتروئیدی بوده و از سه تا چهار روز قبل نیز مبتلا به G.Eگاستروآنید و هوشیاری بوده است.
ثانی با بیان اینکه شبکه بهداشت و درمان به جد پیگیر روند بررسی است، گفت: شبکه بهداشت و درمان سردشت در حال بررسی های تکمیلی این موضوع است و اگر تخلفی در روند رسیدگی و مراجعات بیمار وجود داشته باشد بعد از اتمام بررسی ها قطعا با خاطی برخورد جدی خواهد شد.
منبع : بفلت
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار