معاون استاندار:
معاون امور عمرانی استاندار قم گفت: دفن زباله و توسعه سایت های دفن در استان باید متوقف شود.
کد خبر: ۱۴۱۰۰۳
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۴ 07 December 2015
به گزارش تابناک قم به نقل از روابط عمومی استانداری قم، محسن بهشتی در سومین جلسه کارگروه مدیریت پسماند استان اظهار داشت: کارهای خوبی در سال های گذشته در بخش پسماند به ویژه ساماندهی نخاله های ساختمانی انجام شده اما در بخش زباله های عفونی و بیمارستانی باید اقدام های جدی تری صورت گیرد.

وی افزود: اگر در هر بخش سرمایه گذاری صورت می گیرد تا خدمتی به مردم ارائه شود باید پسماندهایش را هم مدیریت کنند تا سلامت مردم به مخاطره نیفتد.

وی بیان داشت: متاسفانه در کشور ما مسائل زیست محیطی دغدغه جدی مردم نیست اما در جامعه های پیشرفته این مساله دغدغه جدی همه مردم است و همه حفظ محیط زیست را رعایت می کنند.

بهشتی با اشاره به قانون عدم دفن زباله که از سال 92 اجرایی شده افزود: قانون، دفن زباله و توسعه سایت های دفن در عرصه های منابع طبیعی را ممنوع کرده است، اما متاسفانه هنوز شاهد دفن زباله در استان هستیم.

وی گفت: لازم است دستگاه های متولی با استفاده از تجربه سایر کشورها و استفاده از فناوری های پیشرفته امروز، از این طلای کثیف تولید ثروت کنند تا هم محیط زیست حفظ شود و هم سلامت و ایمنی شهروندان افزایش یابد و هم درآمدزایی از این ثروت عظیم به عمل آید.

معاون امور عمرانی استاندار و رئیس کارگروه مدیریت پسماند در بخش دیگری از سخنان خود از واگذاری 20 دستگاه خودرو حمل زباله به دهیاری های 20 روستای استان در سال 94 خبر داد و گفت: این تعداد خودرو در دو مرحله به دهیاری های روستاهای استان واگذار شده است.

بهشتی افزود: ماهانه حدود 500 تن زباله در روستاهای استان تولید می شود که متاسفانه بخش عمده ای از آن در عرصه های منابع طبیعی دفن می شود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار