یک مقام بهداشتی و درمانی در هرمزگان گفت: آنفولانزای خوکی جان یک زن 40 ساله را در قشم گرفت. اکنون 6 بیمار مشکوک به این بیماری نیز در بندرعباس و 3 مورد مشکوک در میناب نیز شناسایی شده اند.
کد خبر: ۱۴۰۳۹۵
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۶ 06 December 2015
به گزارش تابناک هرمزگان، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در برنامه زنده خبری سیمای خلیج فارس گفت: این بیماری از مادر به فرد فوت شده سرایت کرده بود. مهدی حسنی آزاد افزود:در دو هفته گذشته 2 بیمار مبتلا به آنفولانزای خوکی در قشم و یک مورد نیز در بندرعباس شناسایی شده است.

وی گفت:اکنون 6 بیمار مشکوک به این بیماری نیز در بندرعباس و 3 مورد مشکوک در میناب نیز شناسایی شده اند.

آنفولانزای خوکی تاکنون جان 22 نفر را در استان کرمان گرفته است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: بدن درد شدید ، آبریزش بینی و سرفه های خشک از مهمترین علایم این بیماری است.

مهدی حسنی آزاد با اشاره به اینکه شستشوی مرتب دست ها یکی از مهترین راه های پیشگیری از ابتلا به این بیماری است افزود: توصیه میشود افراد بالای 65 سال سن ، کودکان زیر 2 سال ، زنان باردار ، بیماران دارای ضعف سیستم ایمنی بدن و بیماران دیابتی واکسن آنفولانزا دریافت کنند.

وی با تاکید به اینکه باید فاصله یک متری با بیماران مشکوک را رعایت کرد گفت: افرادی که دارای علایم آنفولانزا هستند باید با دستمال جلوی دهان و بینی خود را بگیرند و دستمال را حتما در سطل آشغال بیاندازند.

وی افزود: زائرانی که از کربلای معلی به کشور باز میگردند به دلیل حضور در مکان های پرجمعیت ، بیشتر از افراد دیگر در معرض ابتلا به این بیماری قرار دارند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: این زائران در صورت داشتن علایم آنفولانزا پس از مراجعه به مراکز درمانی ، باید پزشک خود را از سفر زیارتی خود مطلع کنند.

آنفلوانزای خوکی بیماری حاد تنفسی بشدت واگیردار در خوکهاست که بوسیله چندین نوع ویروس آنفولانزای خوکی ایجاد می شود .

امروزه این بیماری بر اثر جهش ژنتیکی به راحتی از انسانی به انسان دیگر سرایت می کند و به این ترتیب افرادی که هیچ گونه تماسی با خوک ها ندارند نیز در معرض ابتلا قرار می گیرند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار