عضو هیات مدیره شرکت نفت خزر مستقر در شهرستان نکاء گفت : استخراج نفت در میدان سردار جنگل در دریای خزر نیاز به فناوری آب های عمیق دارد.
کد خبر: ۱۳۸۳۶۶
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۸ 01 December 2015
به گزارش تابناک مازندران به نقل از روابط عمومی شرکت نفت خزر، کریم زبیدی افزود : شرکت نفت خزر برای تامین فناوری آبهای عمیق برای استخراج نفت از دریای خزر بخصوص میدان سردار جنگل به دنبال جلب همکاری کشورهای دارای این توانمندی است.
وی ادامه داد : وجود نفت سبک و مرغوب در میدان سردار جنگل در دریای خزر به اثبات رسید و ظرفیت خوبی در این حوزه برای استخراج نفت وجود دارد.
میدان گازی سردار جنگل در دریای خزربا 24 کیلومتر طول و 16 کیلومتر عرض در انتهای بخش مرزی ایران و در استان گیلان واقع است.
این میدان نفتی سال 1380 و در عمق 700 متری از سطح آب شناسایی و 10 سال بعد در پی مطالعات اکتشافی بر روی سکوی نیمه شناور امیرکبیر، یک لایه نفتی در عمق 728 متری در این مخزن هیدروکربوری کشف شد.
میدان سردارجنگل دارای 50 هزار میلیارد فوت مکعب ذخیره درجای گازی است و میزان نفت درجای لایه نفتی این میدان هم دو میلیارد بشکه برآورد شده است. نفت قابل استحصال این میدان حدود 500 میلیون بشکه تخمین زده می شود.
شرکت نفت خزر در همایش نفتی که روزهای هفتم و هشتم آذر با حضور 137 شرکت بین المللی فعال در حوزه نفتی برگزار شد ، هشت قرارداد نفتی را برای اجرای قرارداد به این کنفراس ارائه داد.
ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار