بسته ویژه کشوری تابناک گیلان؛
پایگاه تحلیلی خبری تابناک گیلان از این پس سعی دارد جهت پوشش کامل وقایع مهم روز در کشور، مجموعه ای از مهم ترین اتفاقات 24 ساعت گذشته را در یک بسته خبری به مخاطبان خود عرضه کند که این موارد شامل کلیه موضوعات سیاسی-اجتماعی-فرهنگی-ورزشی و اقتصادی خواهد شد.
کد خبر: ۱۳۸۳۲۶
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۱ 01 December 2015
روحانی: با مطالعه برخی نشریات می‌توان فهمید که فردا چه کسی دستگیر می‌شود

پایگاه تحلیلی خبری تابناک گیلان 
از این پس سعی دارد جهت پوشش کامل وقایع مهم روز در کشور، مجموعه ای از مهم ترین اتفاقات 24 ساعت گذشته را در یک بسته خبری به مخاطبان خود عرضه کند که این موارد شامل کلیه موضوعات سیاسی-اجتماعی-فرهنگی-ورزشی و اقتصادی خواهد شد.



عکس: شغل جدید احمدی نژاد سوژه شد!

بهمن شریف زاده روحانی نزدیک به احمدی نژاد گفت: مطالعه تنها فعالیتی نیست که رییس دولت نهم و دهم امروزه پیش گرفته و احمدی نژاد در کنار این کار به بررسی و کشف ترفندهای نفوذ استکبار مشغول است و می توان گفت نشان دادن تاکتیهای استکبار جهانی را پیش گرفته اند.
بهمن شریف زاده روحانی نزدیک به احمدی نژاد گفت: مطالعه تنها فعالیتی نیست که رییس دولت نهم و دهم امروزه پیش گرفته و احمدی نژاد در کنار این کار به بررسی و کشف ترفندهای نفوذ استکبار مشغول است و می توان گفت نشان دادن تاکتیهای استکبار جهانی را پیش گرفته اند.

روزنامه آفتاب یزد با انتشار تصویری از محمود احمدی نژاد در صفحه نخست خود به این موضوع واکنش نشان داد و نوشت: «احمدی نژاد کاشف می شود».

عکس: شغل جدید احمدی نژاد سوژه شد!


واکنش جالب "لاریجانی" پس از شنیدن واژه مجعول "خلیج عرب!"

علی لاریجانی در نشست خبری خود به مناسبت روز مجلس در پاسخ به خبرنگار تلویزیون الکویت که گفت اخیرا پس از توافق یا برجام جمهوری اسلامی ایران برای تقویت در روابط با کشورهای غربی یک حرکتی داشته یا در حال حرکت به سوی تقویت در روابط با غرب بوده آیا این سیاست برای تقویت روابط با کشورهای همسایه از جمله کشورهای خلیج عرب خواهد بود گفت که البته خلیج عرب نه خلیج فارس. منظورتان این بود.

خبرنگار تلویزیون الکویت پس از شنیدن این پاسخ سوال خود را اصلاح کرد و گفت: درست است خلیج فارس نه عرب.


حداقل دستمزد کارگران سال اینده چند درصد افزایش می‌یابد؟

اعتماد نوشت:دستمزد کارگران براساس محاسبات کانون شوراهای اسلامی کار استان تهران پیرامون هزینه‌های زندگی یک خانواده چهار نفره باید رقمی بالغ بر سه میلیون و ۷۰۰ هزار تومان تعیین شود.

نگاه ميليون‌ها كارگر و خانواده‌شان به مذاكرات سه جانبه‌اي كه به زودي براي تعيين دستمزد سال ۹۵ آغاز مي‌شود، دوخته شده است؛ مذاكراتي كه با حضور سه نماينده كارگري، سه نماينده كارفرمايي و دستكم سه نماينده دولت انجام مي‌شود. در حالي كه نمايندگان رسمي كارگران مي‌گويند هزينه سبد معيشت خانوار بالغ بر سه ميليون و ۷۰۰ هزار تومان است، نمايندگان كارفرمايان بر تعيين دستمزد براساس نرخ تورم تاكيد دارند. در اين بين نمايندگان مستقل كارگري پيش‌بيني مي‌كنند دستمزد در سال آينده حداكثر ۱۲درصد افزايش پيدا كند.

حداقل هزينه چهارنفر؛ سه ميليون و ۷۰۰ هزار تومان
حسين حبيبي، دبير كانون شوراهاي اسلامي كار استان تهران گفت: دستمزد كارگران براساس محاسبات كانون شوراهاي اسلامي كار استان تهران پيرامون هزينه‌هاي زندگي يك خانواده چهار نفره بايد رقمي بالغ بر سه ميليون و ۷۰۰ هزار تومان تعيين شود.

اين فعال كارگري تصريح كرد: اگر در اين محاسبات هزينه‌هاي زندگي براساس نرخ دولتي محاسبه شوند، رقم سه ميليون تومان به دست مي‌آيد، اما نمايندگان كارگران در مذاكرات مزدي پيش‌رو در خوشبينانه‌ترين حالت نيز به اين ارقام نزديك نمي‌شوند، چراكه تعيين مزد به قدرت مانور و چانه‌زني آنها در شوراي عالي كار وابسته است. او ادامه داد: دولت با افزايش دستمزد بيش‌ از نرخ تورم موافقت نمي‌كند، بلكه قصد دارد دستمزد سال ۹۵ را كمتر از اين درصد افزايش دهد.

اين در حالي است كه ماده ۴۱ قانون كار صراحت دارد دستمزد كارگران هر ساله متناسب با نرخ رسمي تورم و هزينه‌ سبد معيشت يك خانواده چهار نفره تعيين شود. حبيبي افزود: دولت تورم آبان ماه را ١٤/٣درصد اعلام كرده است، اما به لحاظ منطقي در پيشرفته‌ترين كشور‌ها نيز تورم در عرض دو سال از بيش از ۴۰درصد به اين رقم كاهش پيدا نمي‌كند تا بعدهم در پايان سال آن‌طور كه سخنگوي دولت وعده داده است، تك نرخي شود. شايد دولت قصد دارد نرخ تورم را به صورت دستوري كاهش دهد تا در زمينه چانه‌زني بر سر تعيين مزد توفيقاتي را به دست آورد.

نرخ تورم، شايدكمي بالاتر
اما عبدالله وطن پرور، عضو اتاق بازرگاني و نماينده سابق كارفرمايان در سازمان جهاني كار درباره برنامه كارفرمايان براي تعيين دستمزد سال آتي گفت: با روال ثابت سال‌هاي پيش، بعيد است شوراي عالي كار از عرفي كه جا افتاده است، عدول كند. نرخ دستمزد با بالانس در نهايت يكي دو درصدي مطابق نرخ تورم افزايش پيدا مي‌كند، پس در ‌‌‌‌نهايت دستمزد سال آينده كارگران به نرخ تورم اعلام شده توسط بانك مركزي وابسته است.

بانك مركزي در حال حاضر نرخ تورم را ۱۳ الي ۱۴ درصد اعلام كرده است كه اين رقم در ماه‌هاي منتهي به سال جاري كمتر هم مي‌شود. او ادامه داد: نگاه كارفرمايان و دولت در مذاكرات مزدي پيش‌رو همسو است، ‌چراكه دولت خود بزرگ‌ترين كارفرماست و از عوامل اصلي پايين ماندن دستمزد‌ها در برابر هزينه‌هاي زندگي است. البته كارگران حق دارند به ميزان دستمزد فعلي معترض باشند، چرا كه حتي اگر دستمزد در سال آتي ۲۰ درصد افزايش پيدا كند، دريافتي آنها بازهم به يك ميليون تومان نمي‌رسد و با اين درآمد چگونه مي‌توان در شرايط فعلي اقتصادي زندگي كرد. اين فعال كارفرمايي بيان كرد: متاسفانه دولت‌ها در ايران راه را گم كرده‌اند و نمايندگان رسمي كارگران و كارفرمايان نيز از اين سياست‌ها نه حمايت كه تبعيت مي‌كنند و تبعيت از سياست‌هاي نادرست اشتباه است.
حداكثر ۱۲درصد
پروين محمدي، ‌فعال مستقل كارگري با پيش‌بيني حداكثر ۱۲ درصدي دستمزد كارگران در سال ۹۵ گفت: كليت مثلث سه جانبه‌گرايي شوراي عالي كار بازي‌اي بيش نيست، چراكه طرف كارفرمايي در بهترين حالت نماينده ۲۵درصد سرمايه موجود در كشور است و ۷۵ درصد باقي در اختيار دولت است. بنابراين دولت به عنوان صاحب ۷۵ درصد سرمايه كشور در شوراي عالي كار حضور پيدا مي‌كند و خود كارفرماي بزرگ است و امسال نيز مانند سال‌هاي گذشته نمايندگان كارفرمايان پشت نمايندگان دولت پنهان مي‌شوند.

او ادامه داد: نمايندگان كارگري در شوراي عالي كار هرگز مقاومت جدي‌اي در برابر دولت و كارفرمايان نكرده‌اند. اين به آن دليل است كه در ايران تشكل‌ مستقل كارگري نداريم و نمايندگان كارگري شوراي عالي كار به دليل آنكه از حمايت بدنه كارگري برخوردار نيستند، توان چانه‌زني در اين باره را ندارند.

محمدي تصريح كرد: هر سال بيش از پيش وضعيت بحراني معيشت ميليون‌ها انسان مزدبگير مشخص مي‌شود. دولت اگر از سر دلسوزي به جامعه نگاه كند، دستمزد را به اندازه‌اي تعيين مي‌كند كه قدرت خريد كارگران افزايش پيدا كند و بازار از ركود فعلي بيرون بيايد. اگر مي‌بينيد توليدات كارخانه‌ها روي هم انبار مي‌شود و ساير خرده بازار‌ها هم رونق ندارند، اين موضوع اتفاقي نيست، بلكه ريشه‌هايش به كاهش بي‌سابقه قدرت خريد طبقات مزدبگير بر مي‌گردد.

اين فعال كارگري مستقل در پايان گفت: با توجه به بودجه‌اي كه دولت آماده كرده است و افزايش ١٠درصدي حقوق كارمندان دولت و از سويي تعيين ۹ درصد ماليات بر ارزش افزوده، در عمل با برابري افزايش دستمزد و ماليات بر ارزش افزوده، ‌در سال آينده افزايش مزد نداريم. تورم پايين فعلي نشانه اقتصاد متعادل نيست، بلكه نشانه بيمار بودن اقتصاد است. من گمان نمي‌كنم دولت با توجه به بودجه اعلامي، دستمزد سال آتي را بيش از ۱۲ درصد افزايش دهد.


برای اولین بار؛حضور مترجم زن در دیدار رهبرانقلاب با مقامات خارجی

برای نخستین بار در عکسی که سایت رسمی رهبرمعظم انقلاب از دیدار ایشان با نخست وزیر وزیر مجارستان منتشر کرده است،یک خانم به عنوان مترجم حضور دارد.

این خانم با پوشش مانتو و روسری در این دیدار حضور دارد.

زبان مجاری پرگویشورترین زبان غیر هندواروپایی در قاره اروپا است.زبان مجاری از خانواده فین‌واوگری است که از کوه‌های اورال سرچشمه می‌گیرند و مجاری با زبان‌های فنلاندی و استونیایی خویشاوند است.



مجارستان در تاریخ ۲۳ اکتبر ۱۹۸۹ تبدیل به جمهوری پارلمانی دموکراتیک شد و امروزه به عنوان یک کشور توسعه‌یافته شناخته می‌شود. مجارستان از کشورهای توریستی است و در سال ۲۰۱۱ میلادی ۱۰.۲ میلیون گردشگر را به خود جلب کرد.

 مجارستان، از کشورهای سابق کمونیستی شرق اروپا، همراه با شمار دیگری از کشورهای کمونیستی سابق و همچنین قبرس و جزیره مالت در سال ۲۰۰۴ به عضویت اتحادیه اروپا پذیرفته شد.

http://media.isna.ir/content/1448957792086_ISNA-14.jpg/4



علی‌حسینی: رضازاده را نمی بخشم

تابناک: پس از اینکه رکورد حسین رضازاده توسط لوچف روس شکسته شد، دیروز بسیاری به یاد سعید علی حسینی افتادند، استعداد ناب و بی همتایی که هنوز در ابتدای راه بود اما می توانست رکورد استادش را به راحتی بزند. نکته عجیب هم این است که در شبکه های اجتماعی بسیاری از اینکه رکورد رضازاده شکسته شده خوشحال بودند. این ماجرا به بررسی های بیشتری هم نیاز داد.

هر چند شاید سعید علی‌حسینی را این روزها دیگر کسی به خاطر نیاورد اما وزنه‌بردارو ستاره سابق تیم‌های ملی جوانان و بزرگسالان ایران که هنوز هم رکورددار وزنه‌برداری دسته سنگین‌وزن در رده جوانان دنیاست، کسی بود که می توانست رکورد رضازاده را بکشند و یا حفظ کند که این رکورد در اختیار یک ایرانی بماند.

علی‌حسینی: هیچ وقت رضازاده را نمی بخشم

هر ۶ رکورد یک‌ضرب، دوضرب و مجموع جوانان و بزرگسالان جهان در این دسته متعلق به ایرانی‌ها بود اما علی‌حسینی با ۲۰۶، ۲۴۵ و ۴۵۱ کیلوگرم همچنان رکورددار جوانان جهان است و بهداد سلیمی با ۲۱۴ رکورددار یک‌ضرب، حسین رضازاده با ۲۶۳ و ۴۷۲ کیلوگرم رکورددار دوضرب و مجموع مسابقات جهانی بود که لوچف این رکورد را شکست.سایت برنامه نود با علی‌حسینی تماس گرفت. زیاد حال نداشت و خوشحال هم نبود اما گفت: «هنوز هم باورم نمی‌شود که از وزنه‌برداری محروم شده‌ام. این روزها باید دوران اوج و طلایی من می‌بود اما رضازاده خرابش کرد. رضازاده برخلاف گفته‌هایش هیچ‌گاه دوست نداشت رکوردهایش شکسته شود.»

علی حسینی که ناراحت بود ادامه داد:« رضازاده زورش به من رسید، اما فکر اینجایش را نمی‌کرد که یک روس بیاید و رکوردهایش را بشکند. حالا دیگر او از لیست رکوردداران خارج شده اما نام من همچنان میان رکوردداران باقی مانده است. هیچ‌گاه نمی‌توانم او را ببخشم و هیچ وقت هم او را نمی بخشم. او اگر می‌خواست می‌توانست مانع محرومیت مادام‌العمر من بشود. من هیچ‌گاه به دنبال دوپینگ نبودم و در یک سیستم از قبل مشخص شده با این مشکل روبه‌رو شدم. آینده من را خراب کردند.

وی که نمی خواست بیشتر از این صحبت کند درحالی که بغض داشت گفت:« امیدوارم بهداد سلیمی برای المپیک با آمادگی برگردد و بازهم رکوردها را برای ایران ثبت کند.»


تصاویری که اشک را از چشمانتان جاری می سازد

هجوم نیرو های غربی و مخصوصا گروهک تروریستی داعش به کشور های مسلمان منطقه و کشتار در آن مناطق، باعث آواره شدن افراد بسیاری شده است.

در این بین کودکان اصلی‌ترین قربانیان این جنگ نیابتی هستند و تعداد بسیار زیادی از آوارگان سوریه را کودکان تشکیل می دهند. کودکانی که هیچ نقشی در این جنگ ندارند و تنها گناهشان این است که در کشوری زندگی می کنند که گروه های تروریستی در آن جا فعالیت دارند. بعد از شروع جنگ در سوریه مردم غیر نظامی شروع به مهاجرت به کشور های غربی کرده اند که در این مسیر سختی ها و دشواری های بسیاری را تحمل می کنند. یک عکاس سوئدی گوشه بسیار کوچکی از رنجی که کودکان در این بین تحمل می کنند را به تصویر کشیده است. 

کودکان آواره شده سوریه + تصویر

کودکان آواره شده سوریه + تصویر

کودکان آواره شده سوریه + تصویر

کودکان آواره شده سوریه + تصویر

کودکان آواره شده سوریه + تصویر

کودکان آواره شده سوریه + تصویر

کودکان آواره شده سوریه + تصویر

کودکان آواره شده سوریه + تصویر

کودکان آواره شده سوریه + تصویر

کودکان آواره شده سوریه + تصویر

کودکان آواره شده سوریه + تصویر

کودکان آواره شده سوریه + تصویر

کودکان آواره شده سوریه + تصویر


هدیه «ویکتور اوربان» به روحانی +عکس

ویکتور اوربان نخست‌وزیر مجارستان در دیدار با رئیس‌جمهور کشورمان هدیه‌ای ویژه‌ای را به وی تقدیم کرد.

وی نقشه‌ای از ایران که متعلق به سال 1840 میلادی (حدود 175 سال پیش) و از مجموعه نقشه‌‎ها و اسناد ملی آن کشور محسوب می‌شده را به حجت‌الاسلام حسن روحانی هدیه داد.

اگر در نقشه دقت کنید نکات فراوان و قابل توجهی یافت می‌کنید، یکی وسعت سرزمینی ایران در آن زمان است که سیر تطور جغرافیا و نام برخی کشورهای همسایه را نیز بازگو می‌کند.

هدیه نخست‌ وزیر مجارستان به روحانی +عکس

همچنین دریای کاسپین در شمال و خلیج همیشه فارس در جنوب به همین نام‌ها ثبت شده و جلوه‌گری می‌کند. کل نقشه نیز به نام persia ثبت شده است.

در خاک کشورمان، برجستگی برخی مناطق و شهرها هم جالب است. از جمله اینکه گویا تهران روستایی بوده و ری؛ شهری مهم و حتما مرکز مقتدری در سیاست و کشاورزی و اقتصاد بوده است.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار