کد خبر: ۱۳۸۲۸۱
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۰ 01 December 2015

فرماندار فردیس گفت: دستگاه های اجرایی دخیل در عملیاتی کردن راهبردهای مبارزه با مواد مخدر باید با جدیت در این راه گام بردارند.

به گزارش ایرنا،علی قنبر زمانی روز سه شنبه در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در محل فرمانداری فردیس افزود: یکی از راه های کاهش اعتیاد تشویق دانش آموزان به ورزش است که شهرداری ها باید مکان های ورزشی خود را با حداقل هزینه در اختیار دانش آموزان قرار دهند.

وی ادامه داد: همچنین اداره ورزش وجوانان شهرستان فردیس برای غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان با آموزش وپرورش همکاری کند.

قنبرزمانی گفت: افزایش آگاهی، اطلاع رسانی در خصوص آثار مخرب مواد مخدر برای فرد و اجتماع، برگزاری کارگاه های آموزشی، اقدامات فرهنگی و نقش سمن ها در این زمینه مهم و تأثیرگذار است.

فرماندار فردیس افزود: معلمان و مدیران تربیتی و آموزشی نقش بسیار زیادی در آگاهی رسانی از اثرات مخرب مواد مخدر و اعتیاد دارند و می توانند از همان سن نوجوانی با فرهنگ سازی و آموزش های علمی و اجتماعی زمینه را برای دانش آموزان فراهم کنند.

قنبرزمانی افزود: بسیج از پایگاه های مردمی خوبی برخوردار است که همین امر نقطه قوتی است تا از توانایی و ‏ظرفیت آن در جهت پیشگیری اولیه از اعتیاد استفاده نماییم.

وی در بخش دیگر سخنان خود گرمخانه شهرستان فردیس گفت: ساختمان سابق شهرداری منطقه سه کرج مکان مناسبی برای گرمخانه شهرستان فردیس نمی باشد.

فرماندار فردیس اظهار داشت: بایستی شهرداری کرج قبل از اینکه این مکان را برای گرمخانه فردیس در نظر می گرفت ابتدا کار کارشناسی انجام می داد.

وی از مسئولان شهرداری کرج و اداره بهزیستی شهرستان فردیس خواست ظرفیت های منطقه را بررسی و مکان مناسبی را برای گرمخانه فردیس مشخص کنند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان فردیس نیز گفت: این اداره ترجیح می دهد در خصوص پیشگیری از مصرف مواد مخدر گروهی مشکلات را حل کند.

علی صفایی افزود: کمیته فرهنگی و اجتماعی بهزیستی تعامل با اداره آموزش وپرورش را خواهد داشت.

وی اظهار کرد: همه دستگاه ها باید اقدامات موثر خود را در زمینه پیشگیری از مواد مخدر در شهرستان فردیس انجام بدهند.

صفایی گفت: برگزاری آموزش شیوه برخورد معلمان با دانش آموزان و خانواده باید در دستور کار آموزش و پرورش قرار گیرد.

رئیس اداره صنعت،معدن وتجارت شهرستان فردیس نیز در این نشست اظهار داشت: از ابتدای سال تاکنون انواع اقلام مکشوفه از قبیل داروهای غیرمجاز، قرص روان گردان از عطاری ها و 716 کیلوگرم مکمل ورزشی جمع آوری و متخلفان به اداره تعزیرات معرفی شدند.

اسفندیار کمالی زاده افزود: از 84 آرایشگاه بانوان شهرستان فردیس بازرسی انجام شد که از این تعداد 24 آرایشگاه متخلف شناسایی و به تعزیرات معرفی شدند.

وی گفت: تاکنون 118 واحد آرایشگاه بانوان در این شهرستان مجوز صادر شده است.

کمالی زاده افزود: یک هزار واحد آرایشگاه بانوان در فردیس وجود دارد که از این تعداد 500 واحد آن دارای مجوز هستند.

رئیس اتحادیه خواربار فروشان ولبنیات شهرستان فردیس نیز گفت: یکسری از عطاری ها در شهرستان فردیس اقدام به فروش کپسول دتا ،متادون ، قرص ترامادول می کنند که زیان آورتر از مواد مخدر است.

زهرا یار محمدی افزود:کمیته ای متشکل از غذا و دارو ،اماکن عمومی و بهداشت تشکیل شد که در بازرسی از واحدهای صنفی عطاری ها قرص های گیاهی و ترک اعتیاد را جمع اوری می کنند.

وی اظهار کرد: عطاری های شهرستان فردیس را برای آموزش به دانشگاه علوم پزشکی معرفی شدند.

یارمحمدی گفت: از 87 عضو عطاری در شهرستان فردیس پرونده آنها در دست اقدام از این تعداد 43 واحد عطاری برای تشکیل پرونده به اتحادیه مراجعه کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار