بسته ویژه کشوری تابناک گیلان؛
پایگاه تحلیلی خبری تابناک گیلان از این پس سعی دارد جهت پوشش کامل وقایع مهم روز در کشور، مجموعه ای از مهم ترین اتفاقات 24 ساعت گذشته را در یک بسته خبری به مخاطبان خود عرضه کند که این موارد شامل کلیه موضوعات سیاسی-اجتماعی-فرهنگی-ورزشی و اقتصادی خواهد شد.
کد خبر: ۱۳۷۸۰۶
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۰ 01 December 2015
روحانی: با مطالعه برخی نشریات می‌توان فهمید که فردا چه کسی دستگیر می‌شود

پایگاه تحلیلی خبری تابناک گیلان 
از این پس سعی دارد جهت پوشش کامل وقایع مهم روز در کشور، مجموعه ای از مهم ترین اتفاقات 24 ساعت گذشته را در یک بسته خبری به مخاطبان خود عرضه کند که این موارد شامل کلیه موضوعات سیاسی-اجتماعی-فرهنگی-ورزشی و اقتصادی خواهد شد.



عذرخواهی فردوسی پور برای اشتباه روی آنتن

فردوسی پور به اشتباه نام طاحونی را در جمع بازیکنان چپ پای تیم ملی قرار داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛در ابتدای برنامه نود عادل فردوسی پور مثل هفته های قبل به معرفی بازیکنانی پرداخت که قرار بود با رای مردم به عنوان بازیکن چپ تیم منتخب ایران انتخاب شوند.

جالب اینجاست که در این فهرست، فردوسی پور به اشتباه اسم حافظ طاحونی را برد.دروازه بانی که در دهه 50 و 60 عضو تیم های راه آهن و بانک ملی بوده است و 4 بازی ملی هم در کارنامه دارد.

البته فردوسی پور بلافاصله پس از این اشتباه عذرخواهی کرد و اعلام کرد که طاحونی اصلا گلر بوده و نباید در جمع بازیکنان چپ تیم ملی قرار می گرفته است.


جای هواداران استقلال بودم به ورزشگاه نمی‌آمدم!

یعقوب کریمی پس از تساوی یک بر یک عصر امروز استقلال مقابل سایپا با ابراز رضایت از عملکرد هم تیمی هایش گفت: بازی خوبی را انجام دایم. ۱۲۰ دقیقه جدال با نفت ما را خسته کرده بود و فاصله کم دیدار با نفت تا سایپا باعث شد نتوانیم آنطور که دوست داشتیم مقابل سایپا بازی کنیم.

هافبک استقلال در ادامه گفت: در روزی که می توانستیم برنده این بازی باشیم در لحظات پایانی پیروزی را با تساوی عوض کردیم و تنها یک امتیاز از این بازی بدست آوردیم.

کریمی در پاسخ به این سئوال هواداران به ورزشگاه نمی آیند گفت: من کاملا به آنها حق می دهم اگر من هم حجای آنها بودم به ورشگاه نمی آمد. وقتی آنها ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار تومان حقوق می گیرند و برای دیدن یک بازی باید چیزی بالغ بر ۵۰ تا ۶۰ هزار تومان هزینه کنند آیا به نظر شما منطقی است از خرج خانواده خود بزنند و برای تماشای فوتبال به ورزشگاه بیایند.

وی افزود: مسئولین باید برای جذب تماشاگران به ورزشگاه مسابقات را رایگان کنند تا مردم با علاقه بیشتری به ورزشگاه بیاید.

مدافع استقلال در پایان و در پاسخ به این سئوال که آیا تعطیلی لیگ به خاطر اردوی تیم ملی امید درست است یا خیر، خاطرنشان کرد:  من در این خصوص نمی توانم نظری بدهم و این را از مسئولین سئوال کنید.


یک پزشک جلوی چشم مردم و مسئولان سوخت

 یک پزشک ایذه‌ای بر اثر نبود امکانات و نیروی آموزش دیده آتش‌نشان جلو چشم مردم در آتش سوخت.

به گزارش خبرگزاری فارس، دقایقی پیش بر اثر انفجار در طبقه پنجم یک واحد آپارتمانی در این شهر، یک پزشک جوان جان خود را از دست داد.

تمام شاهدان حاضر در محل وقوع این حادثه از عدم وجود امکانت و انجام اقدامات مناسب توسط مسئولان امدادرسان خبر داده‌اند.

یکی از این شاهدان در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس با اشاره به اینکه در پی عدم مراجعه فوری ماموران آتش‌نشانی خودم داوطلبانه برای نجات این دکتر گرفتار در آتش اقدام کردم، اظهار کرد: در هنگام حاضر شدن این ماموران هم عملا کمک شایانی نتوانست صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه آتش‌نشانی در داشتن تمام امکانات امدادی دچار مشکل و نبود بود، افزود: این زن گرفتار حتی در زمان حاضر شدن ماموران آتش‌نشانی در محل نیز زنده بود و صدای فریادهای کمک‌خواهی وی به گوش همه می‌رسید.

این شهروند ایذه‌ای با اشاره به اینکه در صورت داشتن یک ماسک نیز می‌شد برای جلوگیری از خفگی اقدام کرد، گفت: متاسفانه مامور آتش‌نشانی در هنگام حضور در ساختمان نیز حاضر به ورود به آتش نشد و درخواست‌های من بی‌نتیجه ماند.

وی با بیان اینکه مامور آتش‌نشانی لباسش را به من داد و از من خواست تا برای ورود به آتش و نجات این زن گرفتار اقدام کنم، تصریح کرد: متاسفانه عدم داشتن حتی ابتدایی‌ترین مهارت‌ها توسط ماموران آتش‌نشانی باعث مرگ این پزشک شد و مامور حاضر بالا بودن سن خود را دلیلی برای ناتوانی ورود به آتش و نجات دانست.

این جوان ایذه‌ای اضافه کرد: نبود شیلنگ به ارتفاع ساختمان و کوتاه بودن پله اضطراری آتش‌نشانی تا حد طبقه دوم چیزی بود که تمام افراد حاضر در این محل به چشم خود دیدند و امیدوارم مسئولان مربوطه به‌جای توجیه، به عدم پیش‌بینی رخ‌دادن این حادثه و نیازمند شدن به لوازم اضطراری پاسخ دهند.

وی با بیان اینکه عملا هیچ اقدامی برای خاموش کردن آتش صورت نگرفت و خود آتش خاموش شد، گفت: این پزشک در جلوی چشم همه جان خود را از دست داد و هیچ مسئول عملیاتی و امدادی حتی گوشه کوچکی از رسالت قسم خورده خود را انجام نداد.

به گزارش خبرگزاری فارس، در پی رخ‌دادن این حادثه‌ای که شاید صدها نفر شاهد آن بوده‌اند، مسئولان فوریت‌های ایذه با ابراز بی‌اطلاعی از وقوع این حادثه قصد عدم پاسخ‌گویی را داشته‌اند و در نهایت با پیگیری‌های انجام شده، حاضر به تایید خبر فوت این پزشک شدند.

این قبیل حوادث در حالی در این شهرستان روی می‌دهد که در ماه گذشته نیز آتش‌سوزی در طبقه همکف مجتمع تجاری علاالدین باعث سوختن یک مغازه شد و به دلیل کوتاه بودن شیلنگ آتش‌نشانی اهالی مجتمع با گچ و مصالح ساختمانی اقدام به خاموش کردن آتش شدند.


اقدام شیطنت‌آمیز توئیتر درخصوص سردار سلیمانی

خبرآنلاین نوشت: توئیتر ظهر امروز حساب کاربری افرادی را که اقدام به توئیت یا بازتوئیت مصاحبه سردار سلیمانی کرده بودند به حالت تعلیق درآود.

از عصر امروز عده ای از کاربرانی که حساب کاربری آنها به خاطر توئیت یا بازتوئیت مصاحبه سردار سلیمانی فرمانده سپاه قدس، به حالت تعلیق درآمده در حال اعتراض به این شبکه اجتماعی هستند.

امروز مصاحبه‌ای از سردار سلیمانی در رسانه‌های ایرانی به نقل از الوقت منتشر شد که در آن فرمانده سپاه قدس ایران گفته بود: برای پیدا کردن شهادت دشت‌ها و کوه‌ها را پیموده‌ام.

شبکه اجتماعی توئیتر حالا یا به اشتباه یا از سر خصومت با سردار سلیمانی یا شیطنت حساب کاربری عمده کسانی که این خبر را توئیت یا باز توئیت کرده بودند به حالت تعلیق در آورده و سپس از آنها خواست که دیگر بار مطالبی از این دست، به ادعای او «اسپم» در این شبکه منتشر نکنند.

چنین اقدامی از سوی توئیتر در حالی است که هزاران نفر از تروریست‌های داعش و القاعده در این شبکه اجتماعی حساب کاربری دارند و از ابتدای فعالیت داعش تاکنون برای این شبکه تروریستی تبلیغات می‌کنند.

یکی از کاربران شبکه اجتماعی توئیتر نوشته است این اقدام توئیتر در ارتباط با مذاکره اخیر مقامات اسرائیلی با برخی از سایت‌های جستجوگر و شبکه‌های اجتماعی از جمله گوگل، یوتیوب و تویئتر برای مسدود کردن محتویات مرتبط با سردار سلیمانی است.

نکته حائز اهمیت اینکه جمع زیادی از معترضان به این اقدام توئیتر را روزنامه‌نگاران غیر ایرانی تشکیل می‌دهند که به شدت خواستار ارائه توضیح از سوی تویئتر برای این اقدام هستند.


جسد داعشی انتحاری در بغداد / عکس +18

ساعتی پیش خبر هلاکت دو انتحاری داعش پیش از انجام اقدامات تروریستی در استان بغداد بر روی خروجی خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری عراق رفت.سخنگوی عملیات بغداد در این باره اظهار داشت: یک انتحاری که قصد داشت خود را در مطنقه "الشعب" در میان زائران پیاده اباعبدالله منفجر کند توسط نیروهای امنیتی شناسایی و به هلاکت رسید. «سعد معن» افزود: همچنین انتحاری دوم در منطقه "السيديه" واقع در جنوب بغداد که وی نیز قصد کشتار زوار پیاده اباعبدالله(ع) را داشت، به هلاکت رسید.


جسد داعشی انتحاری در بغداد / عکس 18+



جسد داعشی انتحاری در بغداد / عکس 18+



اعلام نامزدهای جوایز سال2015 فیفا: بهترین بازیکن، بهترین مربی و زیباترین گل

لیونل مسی، کریستیانو رونالدو و نیمار سه فوق ستاره ای هستند که ژانویه 2016 در زوریخ حاضر می شوند و مرد سال فوتبال دنیا از بین آنان انتخاب خواهد شد.

نامزدهای کسب جایزه بهترین بازیکن زن سال هم عبارتند از: کارلی لوید (آمریکا - هوستون دش)، آیا میاما (ژاپن - اوکویاما یونوگو بله) و سلیا ساسیچ (آلمان - اف اف سی فرانکفورت).


و اما نامزدهای کسب جایزه بهترین مربی سال: پپ گواردیولا (اسپانیا - بایرن مونیخ)، لوییز انریکه (اسپانیا - بارسلونا)، خورخه سمپائولی (آرژانتین - تیم ملی شیلی).

برای کسب بهترین جایزه مربی زن سال هم سه نفر انتخاب شده اند: ژیل الیس (آمریکا - تیم ملی آمریکا)، مارک سمپسون (ولز - تیم ملی انگلیس)، نوریو ساساکی (ژاپن - تیم ملی ژاپن).

گفتنی است این اسامی بعد از رای گیری از کاپیتان ها و سرمربیان 207 کشور عضو فیفا (در دو بخش مردان و زنان) مشخص شدند. البته در این نظرسنجی رای نمایندگان رسانه های بین المللی هم در نظر گرفته شده است. این رسانه ها توسط فیفا و فرانس فوتبال انتخاب شده اند.  

در نهایت باید به کاندیداهای کسب جایزه پوشکاش اشاره کرد. این جایزه به بازیکنی اعطا می شود که زیباترین گل سال را به ثمر رسانده است:

آلساندرو فلورنزی - 2015.9.16 - رم - بارسلونا - لیگ قهرمانان اروپا

وندل لیرا - 2015.3.11 - اتلتیکو گو - گویانزیا - کامپئوناتو گویانو برزیل

لیونل مسی - 2015.5.30 - اتلتیک بیلبائو - بارسلونا - کوپا دل ری اسپانیا

 

حالا باید منتظر روز 11 ژانویه سال 2016 شد تا برندگان جوایز بالا در مراسمی باشکوه از سوی فیفا اعلام شوند.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار