روابط عمومی گمرک ایران؛
مدیران و کارکنان گمرکات مهران ، چذابه ، شلمچه و خرمشهر این روزها پذیرای سیل زائران در آستانه اربعین حسینی(ع) هستند و برای ارائه خدمات شور و شوق وصف ناشدنی دارند.
کد خبر: ۱۳۷۶۹۹
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۳ 01 December 2015
به گزارش تابناک ایلام، مدیران و کارکنان گمرکات مهران ، چذابه ، شلمچه و خرمشهر این روزها پذیرای سیل زائران در آستانه اربعین حسینی(ع) هستند و برای ارائه خدمات شور و شوق وصف ناشدنی دارند.
خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی گمرک ایران گزارش داد ؛ ناظر گمرکات استان خوزستان و همچنین مدیر کل گمرک خرمشهر در گمرکات مرزی چذابه و شلمچه حضور یافته اند و از نزدیک بر چگونگی انجام امور در این گمرکات نظارت دارند.
همچنین ساعت کاری این گمرکات ، شبانه روزی شده است تا با تسهیلات ویژه ای مسافران اربعین حسینی در مرزهای گمرکی تردد کنند و برای تسریع در انجام کار کتابچه راهنمای قوانین و مقررات مرتبط میان زائران توزیع شده است.
کارکنان گمرک با لباس فرم مخصوص خدمات رسانی می کنند تا علاوه بر نظم کاری ، زائران راحت تر بتوانند به آنها دسترسی پیدا کنند و مسایل و مشکلات خود را با آنها در میان بگذارند.
خلیل حیدری مدیرکل گمرک ایلام که در مرز مهران مستقر است از خروج 2000 کامیون حامل مواد غذایی و نیازهای موکب‌های مسیر تردد زائران در خاک عراق خبر داد.
وی اظهار کرد: تاکنون بیش از 2000 کامیون حامل کالاهای خدماتی و حمایتی از مرز مهران به موکب‌های مستقر شده در عراق ارسال‌شده است.
وی بابیان این‌که خروج کامیون‌های حامل کالا فقط از مرز مهران انجام می‌شود، افزود: کامیون‌های حامل مایحتاج زائران در خاک عراق فقط از مرز مهران حق عبور دارند.
حیدری با تأکید بر این‌که هرچقدر مایحتاج غذایی و خدمات نیاز باشد به کشور عراق برای رفاه حال زائران ارسال می‌کنیم، خاطرنشان کرد: زائران نگران نباشند با همه توان پای‌کار هستیم.
خلیل حیدری گفت: از جمله تمهیداتی که جهت تسهیل در امر بازرسی کالای همراه مسافر در این گمرک پیش بینی شده شامل تمرکز کارکنان از واحدهای مختلف اداره کل گمرکات استان ایلام در قالب زمانبندی های کاری مختلف، یاری از کارکنان دیگر گمرکات، چاپ و توزیع اطلاعیه ها و بنر های راهنما در نقاط لازم، سرویس دهی مناسب و استفاده از ایکس ری های چمدانی موجود و استقرار و تجهیز دو دستگاه جدید ایکس ری چمدانی در درب ورود و خروج جدید الاحداث پایانه مرزی است تا در کنار 72 گیت جدید گذرنامه بتوانند جوابگوی خیل عظیم جمعیت زائران در ایام اربعین حسینی باشند.
در همین خصوص عارف باوی مدیر کل گمرک خرمشهر گفت: مرز تجاری شلمچه در اربعین و همزمان با تردد زائران حسینی فعال است و برای سهولت در انجام کار با تدابیر ویژه ای سرویس های تجاری و مسافری در این گمرک تفکیک شده اند.
مدیرکل گمرک خرمشهر گفت: همزمان با تردد زائران اربعین، گمرک خرمشهر فعالانه به کار خود ادامه می‌دهد و فعالیتهای اقتصادی به هیچ عنوان تعطیل و متوقف نخواهد شد. عارف باوی با بیان اینکه لبنیات، گوشت سفید و قرمز و برنج بیشترین محموله های صادراتی در روزهای اخیر به عراق است ، گفت: هم اکنون روزانه حدود 700 کامیون از مرز شلمچه تردد می‌کند.
وی افزود: امسال بیش از یک میلیون تن کالا به ارزش 760میلیون دلار از شلمچه به عراق صادر شده است.
مدیر کل گمرک خرمشهر اظهار داشت: با دستور رئیس کل گمرک ایران، گمرک خرمشهر در مرز شلمچه و مرز دریایی خرمشهر به صورت شبانه‌روز آماده ارائه خدمات به زائران اربعین حسینی است و روزانه از ده‌ها هزار زائر اربعین حسینی در مرز پذیرایی می‌کند.
وی تاکید کرد : به منظور ارایه خدمات مطلوب به زوار در مرز شلمچه با هماهنگی ستاد مرکزی اربعین مقرر شده است ، بازگشت زوار به خاک کشورمان بعد از مراسم اربعین حسینی به تدریج صورت گیرد و بازگشت آنها در یک زمان خاص نباشد تا با سهولت بیشتری از مرزها وارد کشور شوند.
وی گفت : به زائران شرکت کننده در آیین اربعین حسینی توصیه شده است به قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران و کشور عراق برای سفر به عتبات عالیات احترام گذارند و آنها را رعایت کنند.
باوی گفت : با توجه به دستور ویژه دکتر کرباسیان رییس کل گمرک ایران کارکنان گمرک شلمچه و مرز دریایی خرمشهر به صورت شبانه روزی آماده ارایه خدمات به زایران اربعین حسینی هستند./پ

منبع: خبرگزاری صدا و سیما
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار